Jeg syntes ærlig talt det er noget heksejagt den avis har gang i. Altså selvfølgelig fair nok at kritiserer et site som siger de er uafhængige, men får betaling for at fremhæve nogle fremfor andre. Også fair at slå ned på folk som bryder markedsføringsloven. Men så længe man er reel med sin information, og fremhæver de rigtige tilbud, så kan jeg virkelig ikke se noget problem i det. Det hele stinker af en journalist som først nu har opfattet at der findes salg og leadgenerering på nettet. Det har nok overrasket hans jomfruelige internet sjæl, og så er han blevet fornærmet.
Driver en række webprojekter, blandt andet rejstil.dk og bedste webhotel.
Når en Sælger i en 3 butik vejleder folk om mobiltelefon og abonnement får de også bonusser
Når en sælger i Elgiganten siger at for 100000 gang at deres vare de havde på tilbud og kun bestilt en af hjem, er "allerede" udsolgt men at de kan købe den anden vare som godtnok koster 500 mere men er 100 gange bedre, får de også bonusser
Når en bank sælger sælger et lån er det i bankens interesse at tjene på det.
Forskellen imellem en almindelig sælger og en affialite er selvfølgeligt at det er væsentligt svære at kontrollere og udøve konsekvenser overfor en affiliate.
Det er naturligvis en af de grundlæggende risici man antager, når man bruger affiliate markedsføring, som firma. Men risikerer som de forskellige a-kasser i artiklen at blive slået i hartkorn med nogle metoder som man ikke selv umiddelbart kan stå indenfor.
Overfor forbrugerne er der selvfølgeligt et kæmpe problem, at affiliate markedsførerne ofte går længere end de firmaer de sælger for, men her må forbrugerrådet og markedsføringsloven på banen. Og det er ikke et specielt affiliate problem, der er en masse firmaer der bruger lettere uetiske markedsføringsmetoder.
Når en Sælger i en 3 butik vejleder folk om mobiltelefon og abonnement får de også bonusser
Når en sælger i Elgiganten siger at for 100000 gang at deres vare de havde på tilbud og kun bestilt en af hjem, er "allerede" udsolgt men at de kan købe den anden vare som godtnok koster 500 mere men er 100 gange bedre, får de også bonusser
Når en bank sælger sælger et lån er det i bankens interesse at tjene på det.
Forskellen imellem en almindelig sælger og en affialite er selvfølgeligt at det er væsentligt svære at kontrollere og udøve konsekvenser overfor en affiliate.
Det er naturligvis en af de grundlæggende risici man antager, når man bruger affiliate markedsføring, som firma. Men risikerer som de forskellige a-kasser i artiklen at blive slået i hartkorn med nogle metoder som man ikke selv umiddelbart kan stå indenfor.
Overfor forbrugerne er der selvfølgeligt et kæmpe problem, at affiliate markedsførerne ofte går længere end de firmaer de sælger for, men her må forbrugerrådet og markedsføringsloven på banen. Og det er ikke et specielt affiliate problem, der er en masse firmaer der bruger lettere uetiske markedsføringsmetoder.
Det er da 100x lettere at buste en affiliate for ulovlig markedsføring, end de fysiske butikker. Selvfølgelig kan det gå galt hvis en 3 medarbejder for 1000ende gang prøver at sælge en mobil for "kun 1 krone" til forbrugerombudsmanden.... Men ved affiliates så ligger beviset jo klart og gennemskueligt på nettet?
Driver en række webprojekter, blandt andet rejstil.dk og bedste webhotel.
Kan godt se hvordan du kunne mistå det jeg skrev. Det jeg mener er at en virksomhed (forhåbentligt) har mere styr på og kontrol med hvad deres egne ansatte laver end hvad deres affiliates laver. Jeg sagde ikke noget om, hvor let forbrugerombudsmanden havde ved at opdage uregelmæssigheder.
Kan godt se hvordan du kunne mistå det jeg skrev. Det jeg mener er at en virksomhed (forhåbentligt) har mere styr på og kontrol med hvad deres egne ansatte laver end hvad deres affiliates laver. Jeg sagde ikke noget om, hvor let forbrugerombudsmanden havde ved at opdage uregelmæssigheder.
Ah okay, nu er jeg med :-) Det er jeg også sikker på virksomhederne har, bortset fra de steder hvor sælgerne er under provision..
Driver en række webprojekter, blandt andet rejstil.dk og bedste webhotel.
Jeg kan også mærke sikkerheden bliver strammet op allerede nu..
men ja noget meget tæt..
Jeg har et fint samarbejde med et netværk med næsten daglige mails og tlf opkald...Det giver et tæt samarbejde og klare retningslinier og ja bedre priser ;-)
Synes også mange netværker er meget dårlige til at skrive hvad man må og ikke må..
Kunne f.eks være et krav at man altid skrev at det var reklame
Ligesom med alle andre brancher, så opstår der fejl når der er mange mennesker på det. - Lige dette eksempel, vil jeg dog ikke kalde en fejl. Artiklen er skrevet udfra en dum udtalelse fra en ny i branchen.
Men jeg mærker at netværkene bliver strammere og strammere med deres regler. Nu får man typisk en lang mail hver gang en ny kunde starter op, hvor man kan læse hvordan man må markedsførewebshop'en. Så virksomhederne må være opmærksom på problemet - og har allerede reageret.
Jeg er lidt bange for at de få skal ødelægge det for alle de andre.