Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Butiksnavn og virksomhedsnavn - skal der ApS.på??

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Apr 08
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 22:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej derude,

Jeg har startet et ApS. og skal drive en butik gennem det. Jeg er klar over at jeg skal knytte "Aps." til navnet hvor det fremgår på faktura, visitkort osv. men når jeg nu skal lave et skilt til min butik tænker jeg om det også er krævet her? I princippet kunne jeg jo godt åbne en butik der havde navnet XXXX mens selskabet der ejerbutkken hedder YYYY ApS.
Så på samme måde kan man vel også sige at butikkens navn bare er det samme som den virksomhed der ejer den, og således udlade ApS...

Hvad siger i til den? :)

/Christian

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 23:46

Christian Koch:
Så på samme måde kan man vel også sige at butikkens navn bare er det samme som den virksomhed der ejer den, og således udlade ApS...

Hvis du f.eks. har kaffenbaren ApS (ved ikke om det eksisterer, så hvis det gør er det kun for eksemplets skyld), så vil ingen komme efter dig hvis der på facaden bare står Kaffebaren...

Hvis det er det du mener.

Køb ren argan olie her

Fra København
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 1129
Fra  SANKT PETRI ADVOKATER Skrevet kl. 13:23

Du skal bare sikre dig, at folk ved de handler med et ApS. Fona eller Matas skilter jo ikke med deres selskabsform, så jeg vil nok ikke være så bekymret for skiltet.

Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 13:26

Dit eksempel går på at butikken hedder Kaffebaren, men selskabet hedder Kock Kaffe af 2010 ApS? Det må du ikke med mindre du har binavnet Kaffebaren tilknyttet selskabet :)

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Tilmeldt 10. Apr 08
Skrevet kl. 05:45

Tak for svarene :)

Skal jeg forstå det sådan at kunden bare på et eller andet tidspunkt skal være opmærksom på at det er et ApS. der handles med? For i såfald vil jeg bare skrive det på kassebon'en

/Christian

Tilmeldt 27. Sep 06
Indlæg ialt: 619
Fra  År Skrevet kl. 06:25

Korrekt, ApS skal blot fremgå af dine fakturaer etc.

Der er også den pointe at ApS i Jylland stadig går under betegnelsen "A prøver sgu" - "A" = jeg :0) Derfor virker reklame med ApS ikke ret godt.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:00

Hej

Det fremgår af Selskabsloven § 2:

Kopi

Kapitalselskabets navn

§ 2. Kun aktieselskaber og anpartsselskaber kan og skal i deres navn benytte betegnelserne »aktieselskab« henholdsvis »anpartsselskab« eller forkortelserne »A/S« henholdsvis »ApS«.

Stk. 2. Et kapitalselskabs navn skal tydeligt adskille sig fra navnet på andre virksomheder, der er registreret i Erhvervs- og Selskabsstyrelsen. I navnet må ikke optages slægtsnavn, firmanavn, særegent navn på fast ejendom, varemærke, forretningskendetegn og lign., der ikke tilkommer kapitalselskabet, eller noget, som kan forveksles hermed.

Stk. 3. Et kapitalselskabs navn må ikke være egnet til at vildlede. Hvis navnet betegner en bestemt virksomhed, må det ikke videreføres uforandret, når kapitalselskabets hovedaktivitet væsentligt forandres.

Stk. 4. Kapitalselskaber skal i breve og på andre forretningspapirer, herunder elektroniske meddelelser, og på kapitalselskabets hjemmeside angive navn, hjemsted og cvr-nummer.

§ 3. § 2 finder tilsvarende anvendelse på kapitalselskabers binavne.

Hilsen

Tonny

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 08:04

Christian Koch:

Tak for svarene :)

Skal jeg forstå det sådan at kunden bare på et eller andet tidspunkt skal være opmærksom på at det er et ApS. der handles med? For i såfald vil jeg bare skrive det på kassebon'en

/Christian

Korrekt

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 10. Apr 08
Skrevet kl. 17:14

Tak igen! Så er jeg rolig ;)

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)