Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kongehuset?

Side 3 ud af 5 (49 indlæg)
Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 17:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes bare at det er helt hen i vejret at de skal vise svensk kongebryllup på både DR og TV2 og dermed henvise så vigtig en begivenhed som Ghana - Australien ved VM i fodbold til TV2 Zulu.

Når vi alligevel ikke kan undgå at betale til begge kanaler, behøver de så lige at sende direkte fra samme begivenhed på samme tidspunkt. Der kunne helt sikkert spares nogle skattekroner hvis de bare lavede pauseskærm på den ene kanal hele dagen.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 17:19

Der kan vel også spares lidt på forsvarsbudgettet. Livgardens Vagtkompagni + kasernen i Gothersgade, inklusiv en række VIP flyvninger fra fra flyvevåbnet.

Lige for at kommentere på Anders pointe (og uden i må hænge mig op på det), så er det generelt Hercules flyene som piloterne mangler flyvetimer på. Challenger (som benyttes til VIP), bruges blandt andet til at flyve havmiljøovervågning, og har generelt mange opgaver.

PS. Jeg synes abslut IKKE vi skal nedlægge det danske kongehus!

Med venlig hilsen
Casper Schneidereit
(Tidligere Livgarder, Afghanistan-veteran & flyverkonstabel/avionic ved Air Transport Wing i Aalborg)

Tilmeldt 14. Apr 10
Indlæg ialt: 50
Fra  Divadore.dk - Gallakjoler & Festkjoler Skrevet kl. 17:30

Hej

Indrømmet jeg er royalist, og det er jeg vældig stolt over at være.

Jeg synes vi har et flot og anstændigt kongehus. Selvfølgelig skal de køre i store biler, holde store bryllupper og flyve i privatfly, det er jo småpenge i det samlede regnskab, og det ville da se dumt ud hvis de fløj på økonomiklasse, lejede det lokale forsamlingshus til deres fester og kørte i fiat punto (intet ondt sagt om den bil forøvrigt).

Selv flyver jeg gerne på økonomiklasse, lejer forsamlingshuset og kører faktisk i fiat. Men jeg er jo heller ikke kongelig.

Jeg betaler gerne de små 100 kr. om året til et flot og anstændigt kongehus, og så gør det da heller ikke noget at det kaster en masse af sig i markedsføringen af Danmark, jeg gætter på at hele investeringen kommer tilbage, det har jeg dog ingen konkrete tal på.

Kongehuset er noget særligt, og det synes jeg det skal fortsætte med at være.

Mvh. Charlotte

Sælger gallakjoler, festkjoler og selskabskjoler online samt butik i Randers.

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 17:50

Casper, IOOS Internet:

Lige for at kommentere på Anders pointe (og uden i må hænge mig op på det), så er det generelt Hercules flyene som piloterne mangler flyvetimer på. Challenger (som benyttes til VIP), bruges blandt andet til at flyve havmiljøovervågning, og har generelt mange opgaver.

Så kunne man jo faktisk spare en masse bøvl ved blot at køre de kongelige direkte ind bag i en Hercules og lade dem sidde i bilerne under flyveturen?

Så skal de heller ikke tænke på at skulle ud til en bil og risikere at hatten bliver våd på vej ud af flyveren Cool

Og samtidig får piloterne deres flyvetimer!

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra frederiksværk
Tilmeldt 17. Jun 10
Indlæg ialt: 95
Skrevet kl. 17:53

Anders Christensen:

avisen:

HVorfor så store bryllupper.

Slotene er iorden at de har, men de skal bare selv betale for det hele, og ikke bruge skattteydernes penge på det.

Dels er en del af bygningerne fredede (hvis ikke alle) og staten har derfor en pligt til at holde dem ved lige.

Derudover ville København sgu se ret trist ud hvis man lige rev slottene, børsen og Christiansborg ned fordi det var dyrt at vedligeholde.

Jeg har aldrig sagt at staten skulle rive dem ned, jeg synes også at københavn vil miste byens charme, hvis de ikke var der.

Men min pointe er, at de skulle selv betale over halvdellen af det. Hvis de vil bruge dem i dageligdagen. Elers skal staten ejer dem, og kongehuset skal betale en høj husleje for at bruge dem, hvis de vi.

Tilmeldt 19. Mar 07
Indlæg ialt: 469
Skrevet kl. 12:14

Nu vil jeg lige blande mig. Der skrives højere oppe at når man nu tvinges til at betale til begge kanaler, hvorfor skal de så begge sende bryllup hele eftermiddagen!

Igen en der ikke har sat sig ind i hvad licensen går til! TV2 Danmark får INGEN licenspenge! Og jeg gentager INGEN! Det er mange mange år siden de gik over til at være en rent reklamefinansieret kanal! Så nej du betaler ikke for begge. Bare lige for at sætte det på plads.

Et eller andet sted er TV2 ikke gode nok til at brande det, for hver gang der er tvdebatter, om det så er bryllupper, sport eller andet tror mange i en debat de betaler til begge, men det er ikke korrekt.

MVH
Hans Pedersen

Fra København
Tilmeldt 28. Dec 09
Indlæg ialt: 1827
Fra  TDOmedia Skrevet kl. 12:21

Hvis vi skulle sidde og regne ud alle dem der får/bruger for mange penge, bliver vi ikke færdig i dag. Lad mig formulere det anderledes, Kongehuset er en dansk tradition som har været her mange tusind år, og forhåbentlig bliver her mange tusind år endnu. 

Selvfølgelig skal de være med til at spare lige som alle os andre, og jeg er bestemt også sikker på at de er i fuld gang. 

Fra Tårs
Tilmeldt 12. Dec 07
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 12:42

Nicolaj Thomasen:
Jeg synes bare at det er helt hen i vejret at de skal vise svensk kongebryllup på både DR og TV2 og dermed henvise så vigtig en begivenhed som Ghana - Australien ved VM i fodbold

Ja og til dem der ikke kan se TV2 Zulu er det noget møj....

Hvorfor f....... sende et helt ubetydeligt bryllup, når der er VM i Fodbold???

Tilmeldt 19. Mar 07
Indlæg ialt: 469
Skrevet kl. 12:47

hehe ja, og andre brokker sig over fodbold på tv hele tiden :)

Synes bare vi må acceptere at mennesker ikke er ens. Nogle har interesser for royale, andre for sport. Og det må man jo bare acceptere :) Men ja, så må man jo ofre det det koster at have alle kanaler, så man kan se det sport man vil. Livet er fuld af prioteter. Og det er man så selv herre over om man vil se bryllup eller kunne se sport :) Sport kan altid skifte kanaler, det er rettigheder der hele tiden skifter osv, så skal man sikre sig at se det man vil, så må man enten have det hele, eller også skifter abonnement løbende som tingene skifter, og have helt styr på hvem der har rettighederne til hvad, og på hvilke kanaler de rettigheder udnyttes.

PS: Jeg er selv til sport, og bruger tæt på 800 kr om måneden på at sikre mig diverse kanaler, så jeg er garderet at ku se det meste.

MVH
Hans

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 12:53

HansPedersen:

Igen en der ikke har sat sig ind i hvad licensen går til! TV2 Danmark får INGEN licenspenge! Og jeg gentager INGEN! Det er mange mange år siden de gik over til at være en rent reklamefinansieret kanal! Så nej du betaler ikke for begge. Bare lige for at sætte det på plads.

Nu nævnte jeg ikke licens Smile Men du skal ikke bilde mig ind at vi ikke betaler til TV2 over skatten, det er jo trods alt staten der ejer TV2 og giver kanalen billige lån, dækker underskud osv. osv.

Sidst jeg tjekkede, da var TV2 ikke en overskudsforretning.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Side 3 ud af 5 (49 indlæg)