For et par måneder siden fik jeg Visa Elektron, Mastercard mv. med som betaling på min shop, men selv om det også har givet noget mere omsætning er der også mange med "manglende dækning". Nu vil jeg til at trække beløbet FØR jeg pakker og ikke omvendt . Det er jo møj irriterende at have alle de pakker stående, fordi folk bestiller rask væk uden at have dækning.
Så skal man også lige huske den lange afregningstid - 28 Bankdage - hvilket hurtigt bliver op imod 2 måneders kredit, og dermed hurtigt kan blive stort udestående.
Jeg kører selv med VISA Elektron på en af mine kontoer - og der fungerer det sådan, at betalingen bliver afvist hvis der ikke er dækning, og ellers bliver beløbet reserveret, således at jeg altså ikke kan bruge dem. Oplever du noget andet?
Så skal man også lige huske den lange afregningstid - 28 Bankdage - hvilket hurtigt bliver op imod 2 måneders kredit, og dermed hurtigt kan blive stort udestående.
Du kan jo lave en beregning på, om det kan svare sig at betale 1% i factoring til PBS og få afregning efter 7 bankdage ("+ det løse", de 7 dage tager de ikke så bogstavligt, har jeg erfaret...)
Har endnu ikke selv oplevet manglende dækning på et Electron - laver du capture mere end 7 dage efter autorisationen?
Jeg har til gengæld af og til nogle Mastercard og Electron, der dukker op med "ingen dækning" - altså hvor ordrerne slet ikke går igennem, fordi der ikke er dækning på bestillingstidspunktet.
Vedr. betaling efter 28 bankdage, gør det ikke så meget i mit tilfælde, men blot så folk er klar over det.
Jeg får oftest fejlkode 116 - manglende dækning, og så kontakter jeg kunden og beder dem indbetale, eller forsøger løbende at hæve transaktionen sammen med dagens øvrige.
Nogle går så igennem efter 3-5 forsøg, mens jeg sletter andre ordrer når jeg ikke gider have pakken stående mere.
Det med at "reservere" beløbet - ved jeg ikke noget om - er det noget jeg må gøre manuelt ?
Jeg får oftest fejlkode 116 - manglende dækning, og så kontakter jeg kunden og beder dem indbetale, eller forsøger løbende at hæve transaktionen sammen med dagens øvrige.
Hvor er det, du kan hæve pengene, når der er kommet en fejlkode?
I min ePay kommer de ned under afviste transaktioner, og så kan man ikke gøre mere ved dem... og gudskelov for det - folk tror jo ikke, de har handlet, når de har fået en fejlbesked.
Som jeg har forstået det med Visa Electron, Mastercard og de andre kreditkort, så er pengene reserveret til dig i en vis periode efter autorisationen er foretaget. Hvis du derefter laver capture på beløbet inden for tidsfristen, er du "sikret" beløbet (med mindre, der gøres indsigelse...) Kortindehaveren skulle ikke være i stand til at blive autoriseret til mere end sit kreditmaks - hvad enten de bruger en hæveautomat, kortterminal eller netbetaling.
Jeg har diskuteret netop dette med ePay, fordi jeg rigtig gerne ville have muligheden for at hæve - feks efter den 1. på et mastercard - selvom der ikke er dækning på bestillingstidspunktet. Nøjagtig som du kan!
Hvem bruger du som betalingsgateway - og hvorfra hæver du pengene? Jeg er dødtræt af at miste kunder bare fordi de ikke lige har dækning på kortet i bestillingstidspunktet..
Jeg har diskuteret netop dette med ePay, fordi jeg rigtig gerne ville have muligheden for at hæve - feks efter den 1. på et mastercard - selvom der ikke er dækning på bestillingstidspunktet. Nøjagtig som du kan!
Kan du ikke blive godkendt til abonnementsbetaling hos PBS og få abonnementsløsnigen? Der foretager man vel kun en 0-autorisation på bestillingstidspunktet og så en autorisation+capture på beløbet, når man ønsker at hæve?