Jeg har ikke kunnet finde en god forklaring på de 4 felter for udgifter på den udvidede selvangivelse, så skal vi ikke prøve at lave en her :-) Vareforbrug Vareforbrug består alene af udgifter, der varierer i forhold til din omsætning. Det kan være emballage, fragt, varer indkøbt med henblik på videresalg, gødning,
Fremmed arbejde Ekstern arbejdskraft, konsulenter, programmering af hjemmeside, designer.
Salgfremmende udgifter Kontorartikler, telefon, køb af computer, leje af kontor, rejser, reklame, annoncer, sponsorering, repræsentation, kaffe og toiletpapir, kurser.
Vedligeholdelse af fast ejendom Kun udgifter til lokaler i selskabets egerskab. Udgifter til lejede lokaler går under salgsfremmende udgifter.
Jeg kan sagtens tage fejl, så ret mig gerne, og kom gerne med mange flere eksempler, så skriver jeg det sammen til sidst :-) |
Hej!
Sådan kan du ikke generalisere.
For et marketingsfirma er telefonen en variabel omkostning, for et revisionsfirma en administrations-
Hvad har toilettpapir og kontorartikler med salgsfremmende udgifter at gøre?
Hvad vil du bruge det til?
Min mening, det forvirrer mere end det gavner i den form, du opstiller det på.
MvH
Peter