Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vareforbrug, salgfremmende udgifter, fremmed arbejde osv.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har ikke kunnet finde en god forklaring på de 4 felter for udgifter på den udvidede selvangivelse, så skal vi ikke prøve at lave en her  :-)

Vareforbrug

Vareforbrug består alene af udgifter, der varierer i forhold til din omsætning. Det kan være emballage, fragt, varer indkøbt med henblik på videresalg, gødning,

Fremmed arbejde

Ekstern arbejdskraft, konsulenter, programmering af hjemmeside, designer.

Salgfremmende udgifter

Kontorartikler, telefon, køb af computer, leje af kontor, rejser, reklame, annoncer, sponsorering, repræsentation, kaffe og toiletpapir, kurser.

Vedligeholdelse af fast ejendom

Kun udgifter til lokaler i selskabets egerskab. Udgifter til lejede lokaler går under salgsfremmende udgifter.

Jeg kan sagtens tage fejl, så ret mig gerne, og kom gerne med mange flere eksempler, så skriver jeg det sammen til sidst :-)

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:22

Hej!

Sådan kan du ikke generalisere.

For et marketingsfirma er telefonen en variabel omkostning, for et revisionsfirma en  administrations-

omkostning,

Hvad har toilettpapir og kontorartikler med salgsfremmende udgifter at gøre?

Hvad vil du bruge det til?

Min mening, det forvirrer mere end det gavner i den form, du opstiller det på.

MvH

Peter

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:29

Det ville nok være noget lettere at læse vejledningen til regnskabsoplysningerne til den udvidede selvangivelse, hvor der er en helt klar anvisning af, hvilke omkostninger der skal medtages under de forskellige rubrikker.

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=365358&vId=201296&i=4#i365358

Det som trådstarter anfører er ikke helt i overensstemmelse med vejledningen.

Hilsen

Tonny

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:53

Peter - Revisor:

Sådan kan du ikke generalisere.

For et marketingsfirma er telefonen en variabel omkostning, for et revisionsfirma en  administrations-

omkostning,

Jeg prøver ikke at generalisere, jeg prøver at præcisere. Men godt eksempel, det tager jeg med på listen.

Peter - Revisor:

Hvad har toilettpapir og kontorartikler med salgsfremmende udgifter at gøre?

Ja det vil jeg også godt vide (kan heller ikke ligefrem lægge det under vareforbrug), så hvor vil du anføre det? 

Peter - Revisor:

Min mening, det forvirrer mere end det gavner i den form, du opstiller det på.

Ja det er vel ikke mig der har stillet det op på den måde, det er sådan det står på selvangivelsen, og så ville det være rart med noget vejledning så forviringen ikke er så stor :-)

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:01

Hej Christoffer

Prøv at læse vejledningen, som jeg har linket til tidligere, så vil du opdage, at den ikke er helt i overensstemmelse med det, som du startede tråden med.

Hilsen

Tonny

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:10

Tonny Skov Pedersen:

Det ville nok være noget lettere at læse vejledningen til regnskabsoplysningerne til den udvidede selvangivelse, hvor der er en helt klar anvisning af, hvilke omkostninger der skal medtages under de forskellige rubrikker.

Det er netop den vejledning jeg og mange andre finder mangelfuld, og som er grunden til, at jeg vil lave en bedre en her - for det er der brug for.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:15

Christoffer:

Tonny Skov Pedersen:

Det er netop den vejledning jeg og mange andre finder mangelfuld, og som er grunden til, at jeg vil lave en bedre en her - for det er der brug for.

Hej igen

Hvorfor skulle der være brug for det?

Du skal være opmærksom på, at regnskabsoplysningerne skal ikke kunne afstemmes til dit regnskab, men du skal derimod overholde begreberne på de fire områder.

Regnskabsoplysningerne bruges af SKAT til statistiske formål og til udsøgning af virksomheder, som skal have foretaget en nærmere ligning af selvangivelsen og regnskabet.

Det giver derfor ingen mening at begynde med at medtage administrationsomkostninger, autodrift og lokaleomkostninger i regnskabsoplysningerne, da dette kun vil forvirre begreberne.

Hilsen

Tonny

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:40

Tonny Skov Pedersen:

Du skal være opmærksom på, at regnskabsoplysningerne skal ikke kunne afstemmes til dit regnskab, men du skal derimod overholde begreberne på de fire områder.

Nej det var jeg faktisk ikke klar over, for det står ikke i vejledningen. SÅ tak, det tager jeg med på listen. Har du mere at tilføje?

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:22

Tonny Skov Pedersen:

Regnskabsoplysningerne bruges af SKAT til statistiske formål og til udsøgning af virksomheder, som skal have foretaget en nærmere ligning af selvangivelsen og regnskabet.

Det giver derfor ingen mening at begynde med at medtage administrationsomkostninger, autodrift og lokaleomkostninger i regnskabsoplysningerne, da dette kun vil forvirre begreberne.

Jeg ringede til Skat for at få dette afklaret, men det var ham jeg snakkede med hos Skat ikke klar over, og måtte vende tilbage til mig med svar. Og et af de regnskabsprogrammer, der findes på nettet, og bruges af utallige har heller ikke taget højde for dette, for det vidste de heller ikke. Så er det muligt vi kan komme tilbage til at "der er brug for en bedre vejledning", og måske nogle flere konstruktive indlæg.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)