Hejsa. Jeg går og spekulerer lidt over hvordan der bliver set på at have en sælger der kun får provision for sit salg, uden en fast timeløn? Som jeg har forstået det når jeg har læst indlæg om folk der søger sælgere på provision uden timeløn, så har jeg fået et negativt syn på denne metode. Jeg synes da ellers når man tænker over det , at det kunne være udmærket måde for mindre virksomheder der ikke har nok midler til at have nogen ansatte. Så de i det mindste kan få sig en kundekreds. Jeg har også tænkt over hvad det kræver af sælgerne, og bortset fra, ja det med at man ikke får en timeløn, så synes jeg da ikke at se de helt store negative ting ved at være sælger på provision. Jeg synes derimod der er flest positive ting. Det hele kommer jo selvfølgelig også an på hvad man så får i %'er, og hvad man skal sælge. Jeg vil ikke lægge skjul på at jeg selv kunne overveje at finde et par sælgere og gi dem f.eks 35-40% per salg. Men igen, jeg tænker på hvilket syn "offentligheden" har på det. Og hvordan iværksættere og amino'er ser på det. Skriv hvad i selv mener! :) Der er fordele for begge parter, men også ulemper, har skrevet dem ned her som jeg synes og har lagt mærke til. I må med glæde komme med kommentarer som kan føjes til listen. Fordele for sælgeren
Fordele for virksomhed
Ulemper for sælgere
Ulemper for virksomheder
Generelt tænker jeg ikke på at disse sælgere skal sælge gennem telefon, men derimod f.eks gennem annoncer på nettet og reklamer, netværk, uddele visitkort og flyers ud, spørge venner, familie og naboer osv. I må alle ha en god dag. LuckyCharm! |
Fint indlæg.
Der er ikke noget galt med sælgere på provision. Der har dog - og vil sikkert altid være - mange virksomheder der giver sælgere provision for at holde lønnen nede. Det er en helt forkert måde at gribe det an på. Sælgere på provision skal tjene kassen. Til glæde for sælgeren og selskabet.
Jeg kender til et forsikringsselskab med 300 ansatte. De har ca. 40 "sælgere" på provision. Blandt de 40 sælgere finder man den bedst lønnede i hele virksomheden (incl. direktøren).