Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sælgere på provision?

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 14:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa.

Jeg går og spekulerer lidt over hvordan der bliver set på at have en sælger der kun får provision for sit salg, uden en fast timeløn?

Som jeg har forstået det når jeg har læst indlæg om folk der søger sælgere på provision uden timeløn, så har jeg fået et negativt syn på denne metode. Jeg synes da ellers når man tænker over det , at det kunne være udmærket måde for mindre virksomheder der ikke har nok midler til at have nogen ansatte. Så de i det mindste kan få sig en kundekreds.

Jeg har også tænkt over hvad det kræver af sælgerne, og bortset fra, ja det med at man ikke får en timeløn, så synes jeg da ikke at se de helt store negative ting ved at være sælger på provision. Jeg synes derimod der er flest positive ting. Det hele kommer jo selvfølgelig også an på hvad man så får i %'er, og hvad man skal sælge.

Jeg vil ikke lægge skjul på at jeg selv kunne overveje at finde et par sælgere og gi dem f.eks 35-40% per salg. Men igen, jeg tænker på hvilket syn "offentligheden" har på det. Og hvordan iværksættere og amino'er ser på det.

Skriv hvad i selv mener! :)

Der er fordele for begge parter, men også ulemper, har skrevet dem ned her som jeg synes og har lagt mærke til. I må med glæde komme med kommentarer som kan føjes til listen.

Fordele for sælgeren

• Arbejder hjemme ved computeren eller telefonen
  • Arbejder så lang tid som man selv vil, f.eks når man ikke har noget at lave
  • Kan skaffe kunder gennem netværk og bekendte
  • Får en god provision af hvert salg
  • Er ikke ansat = ingen forpligtelser eller nogen at leve op til
  • Man er ikke bundet til noget og man kan stoppe når man vil
  • Man skal ikke nå et bestemt salg
  • Hvis man ser det går dårligt og man bruger for lang tid i forhold til fortjenesten kan man stoppe

Fordele for virksomhed

• Mindre administration
  • Har ikke ligeså mange faste udgifter til salg
  • Ingen ansatte så man slipper for alt det besværlige
  • Nystartet virksomheder kan skaffe en kundekreds hurtigt og billigt

Ulemper for sælgere

• Man er ikke garanteret løn for sin arbejdstid
  • Man kan være uheldig ikke at finde nogen kunder
  • Man skal bruge sine egne ting (med mindre virksomhed stiller computer, telefon mm. til rådighed)

Ulemper for virksomheder

• Man er ikke garanteret salg og kunder
  • Man kan ikke forpligte sælgerne til et bestemt salg pr. uge eller måned
  • Sælgerne er 100% selvstændig arbejdende

Generelt tænker jeg ikke på at disse sælgere skal sælge gennem telefon, men derimod f.eks gennem annoncer på nettet og reklamer, netværk, uddele visitkort og flyers ud, spørge venner, familie og naboer osv.

I må alle ha en god dag.

LuckyCharm!

Fra Ringsted
Tilmeldt 25. Apr 06
Indlæg ialt: 383
Skrevet kl. 14:41

Fint indlæg.

Der er ikke noget galt med sælgere på provision. Der har dog - og vil sikkert altid være - mange virksomheder der giver sælgere provision for at holde lønnen nede. Det er en helt forkert måde at gribe det an på. Sælgere på provision skal tjene kassen. Til glæde for sælgeren og selskabet.

Jeg kender til et forsikringsselskab med 300 ansatte. De har ca. 40 "sælgere" på provision. Blandt de 40 sælgere finder man den bedst lønnede i hele virksomheden (incl. direktøren).

Tilmeldt 5. Jun 12
Skrevet kl. 14:58

PB Marketing ApS / Peter Bjarnarson:

Fint indlæg.

Der er ikke noget galt med sælgere på provision. Der har dog - og vil sikkert altid være - mange virksomheder der giver sælgere provision for at holde lønnen nede. Det er en helt forkert måde at gribe det an på. Sælgere på provision skal tjene kassen. Til glæde for sælgeren og selskabet.

Jeg kender til et forsikringsselskab med 300 ansatte. De har ca. 40 "sælgere" på provision. Blandt de 40 sælgere finder man den bedst lønnede i hele virksomheden (incl. direktøren).

Tak for svaret.

Hvordan skal man finde disse sælgere? Kan man lave en jobannonce på jobsøgningssider når der ikke er tale om en ansættelse?

Fra Give
Tilmeldt 4. Nov 07
Indlæg ialt: 912
Skrevet kl. 15:13

Hej,

Super godt indlæg og yderst relevant.

Du kan godt søge efter freelancesælgere og/eller provisionssælgere på jobsøgningssider, men et super godt sted at søge kunne også være lige her på Amino.

Jeg har selv af og til opgaver hvor jeg sælger for andre firmaer på ren provision, men det er som Peter også skriver, vigtigt at virksomheden ikke bruger denne metode for at holde lønnen nede.

Held og lykke i jagten på en provisionssælger der kan sit fag.

PS.: kan du løfte sløret for hvad det er du sælger?

Mvh

Lars Hyldegård

Fra København
Tilmeldt 22. Jul 09
Indlæg ialt: 109
Skrevet kl. 15:20

Hej

jeg er helt enig med både Lars og den anden, hvis du bruger sælgere på ren resultatorienteret løn, skal der være en gulerod for han/hun gør det, for det er reelt uden sikkerhedsnet, derfor skal produktet være godt/reelt, og have en gode muligheder for omsætning. Nu skriver du 35-40% og det er fint, men af hvad? er det af OMS, eller er det af DB? hvilket ikke er uvæsenligt hvis en "freelancer" skulle overveje det.

MJ

Gratis kaffe til dine kunder - www.intel-ad.com

Tilmeldt 5. Jun 12
Skrevet kl. 15:28

Lars Hyldegård:

PS.: kan du løfte sløret for hvad det er du sælger?

Ikke noget specielt hemmeligt. :)

Websider, it konsulentarbejde på serviceaftale basis.

MJ:

Nu skriver du 35-40% og det er fint, men af hvad? er det af OMS, eller er det af DB? hvilket ikke er uvæsenligt hvis en "freelancer" skulle overveje det.

OMS

Fra Viborg, Midtjylland
Tilmeldt 8. Jun 10
Indlæg ialt: 557
Fra  DealFighter.dk ApS Skrevet kl. 15:29

Hej,

Jeg synes det er helt fair og lønne på udelukkende provision, de sælgere der gør det, vudere normalt ingen, om det har interesse for dem, og om de kan se potentiale.

Hvis du søger sælgere, skal du være velkommen til og smide mig en PB, jeg kan ikke udelukke jeg kunne have interesse i og høre mere om jeres forretning, og hjælpe til med salg.

Handel med varepartier via Trademen

Fra København
Tilmeldt 18. Jan 10
Indlæg ialt: 154
Fra  Findino Skrevet kl. 16:32

Kan du ikke sende mig en privat besked (PB) med yderligere oplysninger, da jeg måske kunne være interesseret i noget provisionsarbejde?

Tilmeldt 3. Nov 09
Indlæg ialt: 79
Skrevet kl. 16:44

Hej LuckyCharm!

Har du et telefonnr. eller en e-mail man kan kontakte dig på? :)

Mvh

Fra København
Tilmeldt 22. Jul 09
Indlæg ialt: 109
Skrevet kl. 19:17

OMS = omsætning

Gratis kaffe til dine kunder - www.intel-ad.com

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)