Du får betalt når folk har indskudt minimum 100 kr. på bingo kampagnen hos IQmedier. Det vil sige, at andre affiliates har kørt kampagnen og deres eCPC er den du kan se. Hvis du sender 100 kliks ind, og der kommer et salg, har din eCPC altså været 3,00 kr., hvis du fik 300 kr. pr. lead.
Håber du forstår?
Jeg har lige et spørgsmål til dette..
Martin skriver at CPC svinger mellem 10 kr. og 30 kr. dagen igennem.
Vil det sige at forskellige affilate udbydere bruger forskellige betegnelser? Fordi som jeg forstår det hentyder du til at de 10 til 30 kr er den gennemsnitlige indtjening på klik (eCPC), altså samlet indtjening divideret med antal klik.
Har jeg forstået det rigtigt?
EDIT:
Eller er det Martin der har set forkert? Skulle der rigtigt have stået eCPC, hvor han har skrevet CPC? fordi så giver det hele mening.
Nu har jeg ikke været logget ind hos IQ længe, men kunne det tænkes at der øverst stod f.eks. gennemsnitlig indtjening og i kolonnen kun CPC. Bare et vildt skud, men generelt, så bruges der forskellige betegnelser og varianter fra netværk til netværk.
Der er EPC og eCPC. Hvor Earning Per Click henviser til EPC, og eCPC er estimated. Det er de fortolkninger jeg benytter i hvert fald :-).
Ja - det ville også være mest logisk at bruge. Men folk i branchen - og de forskellige netværk bruger "eCPC" som Earning Per Click - så hvis vi vil snakke & og forstå dem, må vi nok bøje os
Jeg er med på hvordan det fungerer nu, men synes generelt iqmedier er utroligt svært at gennemskue, da der ingen hjælp er at finde på siden.
Men okay, så ved jeg det til en anden gang.
Og grunden til den har været så meget faldende har så været pga. kampagnen startede idag, og havde eCPC på 30,- da jeg startede, hvorefter den så siden er faldet til under 10,- nu. Vil vurdere min målgruppe ikke lige umiddelbart fandt konceptet skide interessant. ;)
Hos www.bedrenaetter.dk sælger jeg alt til soveværelset. Skal du have en ny seng?
Husk også på at det er din statistik der er vigtigst i længden, da dine brugere kan være interesseret i helt andre ting end brugerne på andre sites. Din egen statistik kan derfor variere meget ift. den generelle stat.
Når du skal vælge kampagner er det fint nok at kigge på den generelle CPC, men har du mulighed for at køre mange annoncer, så start med lidt af det hele, og tjek så hvor du selv opnår den højeste CPC.
Og endnu vigtigere. Hvis dit website omhandler et bestemt emne, så sørg for at køre kampagner der relaterer til det emne. Det giver bedst på bundlinien, men det generer også dine brugere mindst muligt, så du også kan fastholde dem i fremtiden