Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Simpelt Affiliate Spørgsmål.

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Fra Aarhus
Tilmeldt 20. May 09
Indlæg ialt: 1367
Fra  Market Extensions Styrpaavarmen Skrevet kl. 21:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvornår ved jeg hvilke kampagner der betaler pr. klik, og hvilke der betaler pr. salg

Troede egentlig at CPC stod for prisen der blev betalt pr. klik, men der er jeg gal på den ikke? 

Mvh 

Martin 

Hos www.bedrenaetter.dk sælger jeg alt til soveværelset. Skal du have en ny seng? 

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 21:47

CPC - Cost Per Click. Det er ret tydligt hvad hver kampagne giver, og om prisen er pr lead / salg / klik / visning eller en kombination. I din statistik vil du måske se en CPC udfra hver kampagne, det er hvad du i gennemsnit har tjent pr. klik. eksempelvis CPC 54,14 DKK.

Hvilket netværk er du ved, og hvad er du helt konkret i tvivl om :-)?

Med venlig hilsen
Casper Schneidereit

Tilmeldt 10. Jun 10
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 21:49

Jeg følger lige med her. :)

Fra Korsør
Tilmeldt 3. May 07
Indlæg ialt: 566
Skrevet kl. 21:54

Der er ikke mange kampagner du bliver betalt med klik, men f.eks. hos euroads står der "Klik kampagne".

CPC viser hvad de andre tjener per klik. Det vil sige at hvis en affiliate sender 10 kliks til en kampagne, der betaler 100 kroner per salg. Af de personer køber en. Så vil CPC være 10 kroner. Det vil sige at han tjener 10 kroner per klik, selvom kun 1 købte.

CPC giver en ide om andre tjener penge på kampagne og om den konvertere! Det kan godt være at den udbetaler mange penge for 1 salg, men hvis ingen kan finde ud af at købe i shoppen, så er kampagnen ikke god!

Kevin Simper // Cykelrytter på fuldtid; Nørd på halvtid!

Tilmeldt 1. Sep 08
Indlæg ialt: 1468
Skrevet kl. 21:58

Kevin, du er forkert på den.

CPC, betyder du bliver betalt pr. klik, og det fremgår tydeligt i kampagnen, hvis det er tilfældet.

eCPC, betyder den gennemsnitlige indtjening per klik. Den er typisk meget højere end CPC-kampagner, da det er meget mere attraktiv for gode / store affiliates at køre lead / CPA kampagner. Et eksempel:

Leadpris: 300 kr.

Du sender 1000 kliks ind, og hver 10. (10%) køber produktet. Altså 100 leads = 30.000 kr.

30.000 / 1000 kliks = 30 kr. i eCPC 

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 22:05
Fra Aarhus
Tilmeldt 20. May 09
Indlæg ialt: 1367
Fra  Market Extensions Styrpaavarmen Skrevet kl. 22:10

Nu bliver jeg faktisk mere forvirret, 

Altså jeg besluttede mig for igår at istedet for at fede den hele sommeren ville jeg se om jeg kunne lave nogle penge på affiliate, igang gik jeg, og meldte mig til hos Euroads samt iqmedier. 

Hos iqmedier tager jeg så en "Bingo" kampagne, som står til at give 3xx ved personer der køber på sitet, og CPC til mellem 10-30,- i løbet af dagen (Den skifter hele tiden). 

Jeg havde så google't CPC, og kom frem til at det måtte være det beløb jeg fik pr. klik jeg sendte ind på sitet' men sidder nu og har sendt 150-200 afsted, og har ingen cash genereret. (det er på iqmedier)

For som Simon også siger det havde jeg en ide om at eCPC er det gens. beløb de andre brugere har fået gennem kampagnen, mens CPC er det beløb man modtager for hvert klik?

Jeg er sku' lidt forvirret pt. :)

Hos www.bedrenaetter.dk sælger jeg alt til soveværelset. Skal du have en ny seng? 

Tilmeldt 1. Sep 08
Indlæg ialt: 1468
Skrevet kl. 22:17

Jeg - og andre i Danmark - bruger eCPC som (Earning per click), men kan godt se du har fundet et link der modsiger det.

___

Hej Martin,

Du får betalt når folk har indskudt minimum 100 kr. på bingo kampagnen hos IQmedier. Det vil sige, at andre affiliates har kørt kampagnen og deres eCPC er den du kan se. Hvis du sender 100 kliks ind, og der kommer et salg, har din eCPC altså været 3,00 kr., hvis du fik 300 kr. pr. lead.

Håber du forstår?

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 22:22

Der er EPC og eCPC. Hvor Earning Per Click henviser til EPC, og eCPC er estimated. Det er de fortolkninger jeg benytter i hvert fald :-).

Med venlig hilsen
Casper Schneidereit

Fra Korsør
Tilmeldt 3. May 07
Indlæg ialt: 566
Skrevet kl. 22:25

Simon:

Kevin, du er forkert på den.

Du har ret, Simon! Det er vist på tide at smutte i seng! Big Smile

Kevin Simper // Cykelrytter på fuldtid; Nørd på halvtid!

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)