Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

sponsorer?

Side 1 ud af 3 (30 indlæg)
Tilmeldt 11. Jun 10
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 21:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har tænkt på at anskaffe mig en løbe sponsorer. jeg løber cirka 3-4 gange om ugen og cykler cirka 80-90 km om ugen.

Jeg vil gerne vide hvad der er kravet til at få en sponsorer? Hvad er kravene for dig før du vil gid penge eller løbe gear?

Mvh.

Løberen

Tilmeldt 11. Jun 10
Skrevet kl. 21:30

kan løbe 5 km på omkring 15 minuter ;)

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 21:33
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

løberen:

Du løber for hurtigt til at reklamen for effekt! :P hehe

Tilmeldt 21. Feb 08
Indlæg ialt: 83
Skrevet kl. 21:36

Hej Løberen

Der er ingen specifikke krav til at få en sponsor - men det er ikke nemt.

Du skal "bare" have et godt produkt at sælge og nogle gode værdier som matcher en virksomhed (sponsoreren). Det som du skal tænke på er hvad du har at tilbyde en sponsor - hvad er det for en vare du har at sælge. Og idag skal der meget til for at få en sponsor. Det er ekstra svært ved individuelle udøvere - da de jo nemmere kan blive skadet ift. fx en superliga klub eller landsholdet.

Vi arbejder fx for en verdensmester i badminton, hvor der var 500.000.000 - ja ½ mia. tv-seerere da han blev verdensmester - og alligevel er det meget svært at finde en sponsor til ham.

Så helt basalt skal du tænke på hvorfor skal en sponsor give dig penge, hvad skal du bruge dem til og hvad har du at give sponsoren igen i form af  markedsføringsværdi og kunder.

Held og lykke med sponsorsøgningen.

Mvh.

Flemming

Fra København
Tilmeldt 15. May 10
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 21:37

Bautik:

løberen:

Du løber for hurtigt til at reklamen for effekt! :P hehe

Yes LOL

Kommer snart...

Tilmeldt 11. Jun 10
Skrevet kl. 21:37

Kan sagtens løbe det langsommer hvis det skulle være hahaahha :D

Tilmeldt 11. Jun 10
Skrevet kl. 21:40

Så hvis jeg laver noget velgørenhed f.eks med at løbe Danmark rundt. Bliver det så nemmer for mig at finde en sponsorer? 

Fra Gråsten
Tilmeldt 11. Oct 09
Indlæg ialt: 993
Fra  VeloMania Skrevet kl. 21:42

Jeg stoppede for cirka et år siden min karriere som halv-professionel cykelrytter i A-klassen. Sponsorer hænger ikke på træerne, og selvom man er blandt Danmarks bedste i sin disciplin, betyder det nødvendigvis ikke at man kan skaffe sponsorer. På trods af at være blevet Sydjysk mester i enkeltstart to år i træk, Jysk/Fynsk mester i enkeltstart en enkelt sæson og sluttet som nummer 1 på den Jysk/Fynske rangliste, har jeg i min tid som semiprofessionel kun haft én sponsor.

Der jeg vil hen, er at selvom man leverer store resultater, betyder det ikke betyde at sponsorerne hænger på træerne. Mit råd til dig, er først og fremmest at løbe en masse løb, opnå gode resultater, skrive en pæn og indbydende sponsormappe og mød personligt op hos de firmaer du dukker op hos og spørg efter lederen af marketingsafdelingen. Du skal være sikker på dig selv, men skal stadig være ydmyg - Jante lever desværre stadig hos mange mennesker.

Det er vigtigt at du møder personligt op og tager kontakt. Og har de modtaget din sponsormappe og du ikke hører fra dem, så kontakt dem efter et par uger for at høre hvor langt de er nået.

Og så syns jeg at du skal gå efter de lokale firmaer - at gå efter firmaer som operer i hele landet vil være spild af ressourcer. De går som regel kun efter større sportsprojekter og klubber.

Held og lykke med sponsorjagten Big Smile

Tilmeldt 11. Jun 10
Skrevet kl. 21:50

tak for rådet. så må jeg bare træne endnu hårdere endnu ;)

Tilmeldt 4. Dec 09
Indlæg ialt: 44
Skrevet kl. 21:56

løberen:

tak for rådet. så må jeg bare træne endnu hårdere endnu ;)

Ellers tag fat i Cult eller de andre "anderledes" firmaer.

Mener det var Cult der betalte nogle forskellige mennesker for at få tatoveret deres logo etsted på kroppen - så de bruger penge på sjove ting fra tid til anden.

Det værste der kan ske er vel, at de vil have man løber nøgen rundt med et skilt om halsen, men man kan jo altid sige nej (eller bede om flere penge)

Held og lykke

Side 1 ud af 3 (30 indlæg)