Hej, Jeg går i øjeblikket i tanker om at skrotte et ufleksibelt proprietært cms/shop system og sætte en Magento-shop op. Lad os sige at jeg har en vare som normalt bliver solgt til pris A. Vi har en liste over kunder, og vil gerne lave en splittest på to forskellige tilbudspriser B & C. Almindelige besøgende vil altid se pris A. Er det muligt at lave 2 sider mere med hhv. pris B og C som ikke kan søges frem i Magento, og som ikke bliver indexeret af Google, men som der udelukkende bliver refereret til via links i de tilbudsmails der bliver sendt til de to grupper ? Eller er det noget man normalt ville gøre med kuponkoder ? Hvis man gør det med kuponkoder, vil det så være muligt at bruge Google Analytics til at se hvor mange fra hver gruppe der besøgte siden, uden at de nødvendigvis købte ? (eller ville man bruge trackingen fra e-mail kampagnen til det formål ? (jeg ville helst løse det med forskellige sider, da jeg gerne vil undgå det ekstra step at folk skal taste en kuponkode ind - og måske forsvinder igen fordi de møder en højere pris end den der står i tilbudsmailen) Er der nogen der har viden og/eller en mening om dette setup ? mvh Jan |
Hej Jan,
Når du opretter dit produkt, vælger du hvorvidt om dit produkt skal være synligt i dit katalog, og søgbart - hvis du fravælger disse vil kunden ikke kunne finde frem til produktet.
Chancen er dog stadig at det bliver indekseret af Google, hvis der bliver linket til produktet, fra en offentlig side - her kan du lukke for adgangen i din robots.txt fil (Google, robots.txt hvis du er i tvivl om funktionen af denne)
Nu ved jeg ikke hvilket nyhedsbrevsystem du bruger, men i de fleste har du mulighed for at "tagge" dine nyhedsbreve med en analytics kampagnekode - heraf kan du få tydelige tal i din analytics, om hvilken kampagne der konverterer bedst.
Det kræver naturligvis at du har sat e-handelsporing op på webshoppen.
Vh
Henrik