Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Magento - A/B Split test på priser til en udvalgt gruppe

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 26. Mar 09
Indlæg ialt: 964
Skrevet kl. 23:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg går i øjeblikket i tanker om at skrotte et ufleksibelt proprietært cms/shop system og sætte en Magento-shop op.

Lad os sige at jeg har en vare som normalt bliver solgt til pris A. Vi har en liste over kunder, og vil gerne lave en splittest på to forskellige tilbudspriser B & C.

Almindelige besøgende vil altid se pris A. Er det muligt at lave 2 sider mere med hhv. pris B og C som ikke kan søges frem i Magento, og som ikke bliver indexeret af Google, men som der udelukkende bliver refereret til via links i de tilbudsmails der bliver sendt til de to grupper ?

Eller er det noget man normalt ville gøre med kuponkoder ?

Hvis man gør det med kuponkoder, vil det så være muligt at bruge Google Analytics til at se hvor mange fra hver gruppe der besøgte siden, uden at de nødvendigvis købte ? (eller ville man bruge trackingen fra e-mail kampagnen til det formål ?

(jeg ville helst løse det med forskellige sider, da jeg gerne vil undgå det ekstra step at folk skal taste en kuponkode ind - og måske forsvinder igen fordi de møder en højere pris end den der står i tilbudsmailen)

Er der nogen der har viden og/eller en mening om dette setup ?

mvh

Jan

Fra Kolding
Tilmeldt 19. Feb 09
Indlæg ialt: 602
Fra  Customerwise A/S Skrevet kl. 23:40
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Jan,

Når du opretter dit produkt, vælger du hvorvidt om dit produkt skal være synligt i dit katalog, og søgbart - hvis du fravælger disse vil kunden ikke kunne finde frem til produktet.

Chancen er dog stadig at det bliver indekseret af Google, hvis der bliver linket til produktet, fra en offentlig side - her kan du lukke for adgangen i din robots.txt fil (Google, robots.txt hvis du er i tvivl om funktionen af denne)

Nu ved jeg ikke hvilket nyhedsbrevsystem du bruger, men i de fleste har du mulighed for at "tagge" dine nyhedsbreve med en analytics kampagnekode - heraf kan du få tydelige tal i din analytics, om hvilken kampagne der konverterer bedst.

Det kræver naturligvis at du har sat e-handelsporing op på webshoppen.

Vh
Henrik 

Tilmeldt 26. Mar 09
Skrevet kl. 23:57

Hej Henrik,

Super.  Det lige det jeg eftersøgte - settings for synlighed og søgbarhed - i en combo med robots.txt.

Det skulle være godt nok. Jeg er ikke så bange for at de ender på et forum, da det vil være kortvarige tilbud der kun vil være aktive i en kort periode lige inden selve kampagnen skydes af.

EDIT : (og skulle der komme nye kunder fra det forum - gør det ikke så meget Wink)

Mht. nyhedsbrevssystem, er det noget der pt. bliver ordnet i det gamle cms system, så det bliver også udskiftet.

Jeg har pt. kig på MailChimp, og her kan man tracke ned til hvad den enkelte subscriber gør eller ikke gør(identificér bar på mailadresse-niveau).

Det virker som en meget fed feature, da man så har mulighed for at se hvilke subscribere der er loyale og hvilke der ikke er, og så skræddersy fremtidige kampagner - afhængigt af hvilke produkter de har købt tidligere).

Så jeg vil næsten tro at der er mulighed for at tilføje en analytics-kode også - men det skal jeg da lige have undersøgt..

Tusind tak for hurtigt svar.

mvh

Jan

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 00:02
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Jan

Ikke at du kan bruge det til så meget, men vil blot fortælle at du ikke må give forskellige kunder, forskellige priser, ved fx. at splitteste på de kunder der kommer ind.

FYI

Fra Kolding
Tilmeldt 19. Feb 09
Fra  Customerwise A/S Skrevet kl. 00:06
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Jan,

Mailchimp er et oplagt valg, når du også skal lege med splittest på nyhedsbrevet mv. - med denne extension til Magento, vil de nye tilmeldinger du får - både i din betalingsproces, såvel som nyhedsbrevsboks - automatisk smide folk over i kartotek i mailchimp.

Når du leger med mailchimp og analytics, så kig nærmere på denne artikel.

God fornøjelse :O)

vh
Henrik 

Tilmeldt 26. Mar 09
Skrevet kl. 00:19

Boysen:

Hej Jan

Ikke at du kan bruge det til så meget, men vil blot fortælle at du ikke må give forskellige kunder, forskellige priser, ved fx. at splitteste på de kunder der kommer ind.

FYI

Tak for info,

Vil det sige at jeg ikke må sende forskeliige tilbud ud til forskellige kunder ? (og er der et tidsmæssigt aspekt med i billedet også ?)

Det er eksisterende kunder (både private og virksomheder) - så det er ikke en test på nye kunder der kommer forbi shoppen.

Hvor kan jeg læse mere om det henne ?

mvh

Jan

Tilmeldt 26. Mar 09
Skrevet kl. 00:22

Henrik Petersen:

Hej Jan,

Mailchimp er et oplagt valg, når du også skal lege med splittest på nyhedsbrevet mv. - med denne extension til Magento, vil de nye tilmeldinger du får - både i din betalingsproces, såvel som nyhedsbrevsboks - automatisk smide folk over i kartotek i mailchimp.

Når du leger med mailchimp og analytics, så kig nærmere på denne artikel.

God fornøjelse :O)

vh
Henrik 

Alletiders. Tak for link. Det vil jeg kigge på i løbet af weekenden.

Nu skal jeg lige have lidt søvn....

mvh

Jan

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 06:42

Henrik Petersen:
her kan du lukke for adgangen i din robots.txt fil

Den metode er ikke 100% sikker da txt-filen kan læses af alle... og det er ikke 100% sikkert at alle søgemaskiner respekterer denne.

Den bedste måde er at lave tjekket på serversiden evt med en særlig parameter i url som viser at hvis den parameter ikke er der så skal siden ikke vises (naturligvis efter at man har valgt i magento at den ikke skal vises i søgning).

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 21:42

Du kan også differentiere priser på baggrund af deres gruppe. Dette betyder dog at kunden skal logge ind for at se den specielle pris. Dette er typisk scenariet der anvendes til B2B salg hvor alle B2B kunderne ligger i en special gruppe der så får forskellige rabatter/priser.

Fra Kolding
Tilmeldt 19. Feb 09
Fra  Customerwise A/S Skrevet kl. 22:10

Niels:

Henrik Petersen:
her kan du lukke for adgangen i din robots.txt fil

Den metode er ikke 100% sikker da txt-filen kan læses af alle... og det er ikke 100% sikkert at alle søgemaskiner respekterer denne.

Den bedste måde er at lave tjekket på serversiden evt med en særlig parameter i url som viser at hvis den parameter ikke er der så skal siden ikke vises (naturligvis efter at man har valgt i magento at den ikke skal vises i søgning).

Hej Niels,

Ja det har du ret i, men det var nu mest for at holde det på dødeligt plan. Der er mange måder man kan lave det på, men hvis man skal være realistisk vil den løsning jeg præsenterede være fyldestgørende langt hen af vejen.

Men hvis man hellere vil bruge tid på at lege med PHP scripts, og serverside opsætning - så skal man da være velkommen for min skyld ;O)

Vh
Henrik 

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)