Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Firma indtægt på kontant hjælp

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi havde lige præcis i dag denne diskussion.

Afgørende er, om du stadig står til rådighed for arbejdsmarkedet. Hvis du gør det, så har du også krav på kontanthjælp. Dertil skal der dog siges, at dine indtægter bliver modregnet kontanthjælpen, hvilket i sidste ende muligvis overstiger kontanthjælpen (og du derfor ikke vil få udbetalt kontanthjælp alligevel).

Som skrevet, så er det altså ydelsesservice's og jobcentrets vurdering, om du stadig står til rådighed på arbejdsmarked, altså cirka 30-37 timer om ugen.

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 00:04

Jesper:

DiamondWear:
Okay mange tak, jeg tror nemlig det er kontanthjælp så vi må vist oprette et firma i mit navn så.

Jeg vil lige tilføje, at dette er socialt bedrageri, men derudover så bør du nok ikke regne med hans arbejdskraft, da han formentlig bliver aktiveret i et hjernedødt kommunalt projekt hvis ikke han selv finder en 4-ugers virksomhedspraktik (han får kontanthjælp, virksomheden får gratis arbejdskraft) inden for ganske kort tid.

Dette afhænger til dels af kommunen, men for yngre mennesker er det ingen dans på roser at være på kontanthjælp.

Da jeg senest var berettiget til dagpenge, da meldte jeg mig ud af a-kassen istedet. Jeg orkede simpelthen ikke at skulle hele møllen igennem. Vi strammede ballerne sammen herhjemme istedet og jeg fandt et deltidsjob. Det gjorde at jeg fik meget mere tid til mine egne hjemmesider, som jeg kan leve af idag. Jeg har dog stadig mit deltidsjob, så pengene i firmaet kan få lov til at yngle istedet Smile

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 00:20

Nicolaj,

Nu holdt jeg min egen mening uden for i svaret, da ingen spurgte mig om den :-) Men jeg mener det er den rigtige vej at gå. Der er, efter min mening, ikke noget romantisk over iværksætterlivet og det kan man lige så godt lære fra start. Det er en hverdag fyldt med afsagn, men også med stor tilfredsstillelse når tingene går godt.

Jeg tror du har valgt rigtigt i at fokusere på det produktive. Til DiamondWear: Det er meget naturligt at man starter i sin fritid og ser hvordan det går.

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Tilmeldt 17. Nov 09
Indlæg ialt: 115
Skrevet kl. 07:51

Jeg er selv på kontant hjælp og havde snakket med Erhvervs og selskabs styrelsen, om et cvr nummer, og de mente bestemt jeg burde vente til jeg ikke er på kontant hjælp da det kunne gå ud over den.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:57

Henrik:

Jeg er selv på kontant hjælp og havde snakket med Erhvervs og selskabs styrelsen, om et cvr nummer, og de mente bestemt jeg burde vente til jeg ikke er på kontant hjælp da det kunne gå ud over den.

Det kan det også, nemlig idet de modregner hvad du har af indtægter. Tjener du mere på din virksomhed end det der er kontanthjælpssatsen, så får du ingenting. Tjener du 1000kroner på din virksomhed, så trækker ydelsesservice de 1000 fra din kontanthjælp. Men principielt er der ikke noget i vejen med at have begge dele, sålænge du står til rådighed for arbejdsmarkedet.

Tilmeldt 17. Nov 09
Indlæg ialt: 115
Skrevet kl. 09:00

Ok :) jeg har planlagt at jeg venter med det cvr nummer til jeg får et arbejde eller kommer i lærer, det er nok det bedste. Men hvordan fungere det lad os sige jeg har en webshop og jeg sælger noget for 1200 kr som jeg selv skal give 1000 kr for så skal de vel ikke trække 12000 men bare de 200 jeg tjener på det rigtigt eller forkert ?

Fra Holeby
Tilmeldt 6. Oct 09
Indlæg ialt: 200
Skrevet kl. 09:07

Hvis han er på dagpenge, er reglerne helt klare. Han vil blive modregnet i sine dagpenge for den tid han bruger i firmaet, og så er det ligemeget om han tjener 1.000.000,- i timen, det er stadig KUN den TID han bruger i firmaet han ville blive modregnet.

Ergo, hvis han f eks. bruger 2 timer om ugen i firmaet, skal han på sin dagpenge seddel, skrive de 2 timer på hver uge. Og igen er det her ligemeget om han så tjener 2000,- i timen i de 2 ugentlige timer, da det er tiden han vil blive modregnet.

Mvh

Peter

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:15

Henrik:

Ok :) jeg har planlagt at jeg venter med det cvr nummer til jeg får et arbejde eller kommer i lærer, det er nok det bedste. Men hvordan fungere det lad os sige jeg har en webshop og jeg sælger noget for 1200 kr som jeg selv skal give 1000 kr for så skal de vel ikke trække 12000 men bare de 200 jeg tjener på det rigtigt eller forkert ?

Det blev en smule forvirrende for mig da du skriver både 1200 og 12000, men jeg kan sige at det er en god ide at tale med jobcentret eller måske ydelsesservice omkring, hvordan de håndterer det her. De er åbne for relevante spørgsmål, så det synes jeg ville være det bedste. Så får du også kvalificeret rådgivning..

Tilmeldt 26. May 09
Indlæg ialt: 656
Skrevet kl. 09:15

Peter:

Hvis han er på dagpenge, er reglerne helt klare. Han vil blive modregnet i sine dagpenge for den tid han bruger i firmaet, og så er det ligemeget om han tjener 1.000.000,- i timen, det er stadig KUN den TID han bruger i firmaet han ville blive modregnet.

Ergo, hvis han f eks. bruger 2 timer om ugen i firmaet, skal han på sin dagpenge seddel, skrive de 2 timer på hver uge. Og igen er det her ligemeget om han så tjener 2000,- i timen i de 2 ugentlige timer, da det er tiden han vil blive modregnet.

Mvh

Peter

Det er samme svar jeg har fået. Og det er op til en selv at vurdere hvor mange timer man bruger...

xxx

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 09:16

Peter:

Interessant..

islr i betragtning af

http://www.adir.dk/sw14635.asp

Hvor der blandt andet står..

Som hovedregel kan man ikke få dagpenge, hvis man driver selvstændig virksomhed. Hvis du modtager dagpenge og ønsker at starte en selvstændig virksomhed, skal du derfor altid rette henvendelse til a-kassen.

Man kan dog på visse betingelser få en begrænset ret til dagpenge i 78 uger, hvis man driver den selvstændige virksomhed som bibeskæftigelse.

Køb ren argan olie her

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)