Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Firma indtægt på kontant hjælp

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)
Fra Dragør
Tilmeldt 10. Jun 10
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 23:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej min kammerat står uden fuldtidsjob og får derfor dagpenge. Han er ejer af et IS selskab vi nu skal benytte til markeds føring af noget tøj. Hvordan og hvorledes med indtægt i hans firma så længe han ikke får decideret "løn" vil han så stadig kunne modtage sin kontant hjælp da vi nok ikke kan omsætte for så meget det første stykke tid så han kan klare sig og vi kan få virksomheden på solide ben.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 1947
Skrevet kl. 23:33
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg kender ikke reglerne, men det ville overraske mig hvis man som kontanthjælpsmodtager, kunne opbygge formue i en virksomhed samtidig ;o)))

Nu kan det snart være nok..... ;o)

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 23:42

Der er vist forskel på om det er dagpenge eller kontanthjælp. På dagpenge tror jeg godt det kan lade sig gøre, men han vil så blive modregnet. Det bedste han kan gøre er at tage et smut forbi hans a-kasse og få klar besked. Kontanthjælp tror jeg ikke er muligt.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 1947
Skrevet kl. 23:47

Har jeg læst forkert eller stod der kontanthjælp til at begynde med?

Som skrevet ovenfor.....kontakt a-kasse, for det er ret vigtigt ikke at lave fodfejl i denne sammenhæng. Man har tidligere kunnet, men om det stadig er sådan ved jeg ikke.

Edit: ahhh...der står begge dele ;o)

Nu kan det snart være nok..... ;o)

Fra Dragør
Tilmeldt 10. Jun 10
Skrevet kl. 23:47

Okay mange tak, jeg tror nemlig det er kontanthjælp så vi må vist oprette et firma i mit navn så.

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 23:49

Han er enten på dagpenge, fordi han er medlem af en a-kasse eller på kontanthjælp, fordi han ikke er.

Da han er medejer af et I/S er han på dagpenge, da bistandloven ikke gælder for selvstændige og han dermed ikke ville kunne få udbetalt kontanthjælp.

Alle timer han lægger i I/S'et skal modregnes hans dagpengeydelse, da der ellers er tale om socialt bedrageri. Han skal aftale og informere med sin a-kasse. Den manglende indtægt fra jeres virksomhed spiller ingen rolle - han arbejder og står derfor ikke til rådighed for arbejdsmarkedet, hvilket er en forudsætning for at kunne få dagpenge.

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 23:51

DiamondWear:

Okay mange tak, jeg tror nemlig det er kontanthjælp så vi må vist oprette et firma i mit navn så.

Det skal I også passe på med, for det er vel også meningen at han skal lave noget i firmaet?

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Skrevet kl. 23:55

DiamondWear:

Jeg vil lige tilføje, at dette er socialt bedrageri, men derudover så bør du nok ikke regne med hans arbejdskraft, da han formentlig bliver aktiveret i et hjernedødt kommunalt projekt hvis ikke han selv finder en 4-ugers virksomhedspraktik (han får kontanthjælp, virksomheden får gratis arbejdskraft) inden for ganske kort tid.

Dette afhænger til dels af kommunen, men for yngre mennesker er det ingen dans på roser at være på kontanthjælp.

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Skrevet kl. 23:56

DiamondWear:

Jeg vil lige tilføje, at dette er socialt bedrageri, men derudover så bør du nok ikke regne med hans arbejdskraft, da han formentlig bliver aktiveret i et hjernedødt kommunalt projekt hvis ikke han selv finder en 4-ugers virksomhedspraktik (han får kontanthjælp, virksomheden får gratis arbejdskraft) inden for ganske kort tid.

Dette afhænger til dels af kommunen, men for yngre mennesker er det ingen dans på roser at være på kontanthjælp.

Fra Dragør
Tilmeldt 10. Jun 10
Skrevet kl. 23:56

den havde jeg ikke lige tænkt på, så må han jo bare lave lidt mere så han kan få nogle penge.

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)