Som det står nævnt i indlægget har vi allerede søgt via en række jobbaser, bl.a. også internt på en del relevante uddannelsesinstitutioner. Vi har fået mange ansøgninger og der er også nogle gode imellem, men vi er meget i tvivl om hvorvidt vi er nået ud til de rette.
Derfor vil jeg høre om der er nogle af jer aminoer der har nogle gode forslag til hvordan vi finder frem til de helt rigtige personer. Hvordan gør i selv, og hvad tror i ville være smart i vores situation?
På forhånd tusind tak for jeres hjælp. Jeg glæder mig til at læse jeres forslag.
Boldrer mig med de kreative wunderkids i Signifly - et Digitalt Bureau i København. Altid en god Amino-pris.
Tusind tak for dit svar. Ved du om Lone har erfaring med at finde de dygtige studerende som er i gang med en videregående uddannelse, som vi søger?
Vi har selv overvejet om vi skulle poste nogle penge i at få hjælp fra et rekrutteringsbureau, men kom frem til at den opgave vi stod med lå meget langt fra hvad de normalt laver. Er der nogen der har erfaring med den slags? Enten selv udbyder den form for rekruteringsservice, eller har benyttet nogen som gør det?
Bedste hilsner
Michael
Boldrer mig med de kreative wunderkids i Signifly - et Digitalt Bureau i København. Altid en god Amino-pris.
Vi har tænkt noget af det samme, men vurderet at de kandidater vi søger sagtens kan overskue at være på udkig efter et studiejob og læse til eksamen samtidig. Personligt har jeg væsentligt mere overskud i løbet af en læseferie, og jeg tror mange andre "overskuds-studerende" har det på samme måde. Men du har måske en pointe. Hvis der ikke er bid kan vi jo overveje at poste den igen en gang når efter roskildefestivallen.
Jeg er dog i tvivl om hvorvidt det gør den store forskel overfor de kandidater vi søger.. Hvad tænker du?
Vi har som sagt allerede fået rigtig mange tilbagemeldinger, men vi synes ikke at vi har fået fat i de helt rigtige. Mange af dem der har søgt, kunne vi godt se intræde i en mere etableret stilling på et senere tidspunkt når vi har mulighed for at oprette sådan, men her i opstarten har vi virkelig brug for især en designer med et ualmindeligt DRIVE, til at få seriøst gang i også den del af butikken. Vi har selvfølgelig vores idéer til hvordan vi får sat skub i det hele, men stærkt initiativ fra den pågældende ansvarligt vil altid være altafgørende for succesen.
Bedste hilsner
Michael
Tja... Det kan der måske være noget om.... Men jeg tror altså ikke jobsøgning ligger helt i top for de studerende lige præcist nu - heller ikke de top-motiverede af slagsen. Mange af dem har sikkert allerede "linet" et sommerjob/praktikplads op - så i forhold til dem der virkeligt er fremme i skoene kan man frygte I faktisk er for sent ude.
Så jeg synes I skal give det ihvertfald en måneds tid, inden I går i panik.... Måske endda udsætte det og så prøve at søge igen til august/september.
Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)
Jeg tror din pointe vedrørende sommerjob/praktikplads er bedre end førstnævnte, men jeg er således interesseret i at komme i kontakt med disse, og i det mindste gøre dem opmærksom på muligheden, som vi ser som super unik og spændende for rette vedkommende.
Jeg tror ikke umiddelbart at vi får flere egnede kandidaters opmærksomhed gennem de medier vi indtil nu har prøvet (jobdatabaser og fora), om vi gør det som vi har gjort nu, eller det samme i August eller Oktober for den sags skyld.
Netop derfor skrev jeg dette indlæg i håb om at nogen havde nogle gode idéer til hvordan man få kontakt til de rigtige folk. Vi har allerede selv overvejet at placere flyers / plakater på uddannelsesstederne, ligesom vi har overvejet at kontakte et rekruteringsbureau. Vi er dog meget i tvivl om hvorvidt disse muligheder giver den respons vi ønsker, og vi søger derfor sparring og erfaringer her på Amino.
Er der nogen som har erfaring med "rekruterring af studerende"?
Oh... Jamen jeg troede I havde søgt internt.... Men hvis I ikke er gået så forfærdeligt meget til "kilden". Så kan jeg anbefale jer at hive fat i studevejlederen på de relevante uddannelser - de har altid en intern postliste, som netop bliver brugt til den slags. Så det er bare om at smide dem en mail med jobannoncen og bede dem om at udsende den på deres postliste.
Derudover ved jeg ikke hvilke uddannelser I fokuserer på.... Men prøv ikke at tænke alt for snævert. Det vil f.eks. være en skam at ignorere de forskellige kommunikationsuddannelser, selvom webudvikling måske ikke er deres primære fokus eller fokus overhovedet - de forskellige marketingsuddannelser (herunder sidefag for humaniorastuderende) skal nok huse en enkelt "webnørd" eller to. Så fyr jeres annonce af på alle de naturvidenskabelige og samfundsfaglige uddannelser.... I forhold til humaniora er der heller ingen grund til at holde sig tilbage - sprogfagene vil ihvertfald være åndssvage at ignorere.... Oldgræsk og den slags er måske nok humaniorafag man kan tillade sig at springe over - men skyd lidt med spredehagl. I forhold til de mere perifære uddannelser, i forhold til jeres virksomhed, kan I jo evt. tilrette annoncen så I kun beder om henvendelser fra folk med et relevant sidefag.
Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)
Efter at have kontaktet ITU blev vi henvist til deres interne jobsystem, som vi med stor succes har benyttet, ligesom vi har brugt tilsvarende på CBS og RUC. Det er ikke umiddelbart vores opfattelse at studievejlederne har mulighed for at aggere rekruttering, men det kan da godt være at de vil sende vores opslag til lidt mere specifikke personer hvis vi ellers får forklaret situationen ordentligt. Tak for tippet :-)
Jeg er enig i at vi skal søge rimelig bredt, men det er vigtigt for os at det job vi tilbyder er direkte studierelevant for den pågældende. En vigtig del af konceptet er nemlig synergieffekten mellem studie og job. Det optimale vil derfor være en studerende på en uddannelse af direkte relevans -> dermed ikke sagt at det ikke kan være et hav af forskellige uddannelser for hhv. designer og webprogrammør.