Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor finder man de rigtige kandidater

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 18:17
Hvor mange stjerner giver du? :

MichaelValentin:
Det er ikke umiddelbart vores opfattelse at studievejlederne har mulighed for at aggere rekruttering, men det kan da godt være at de vil sende vores opslag til lidt mere specifikke personer hvis vi ellers får forklaret situationen ordentligt.

De skal jo heller ikke agere rekruteringspersonale. De skal bare vidersende en mail ud på studiets interne postliste, så den kommer ud til alle de studerende. Det burde ikke været noget problem at få dem til - det er jo også i deres interesse, at deres medstuderende bliver gjort opmærksomme på et fedt studiejob. Jeg har ihvertfald aldrig hørt om en studievejleder eller studiesekretær, der ikke ville vidersende et relevant jobopslag på den interne mailinglisten.

Har I i øvrigt prøvet DTU? Når nu I ligger i Lyngby er det vel oplagt at hive fat i dem....

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Fra København
Tilmeldt 11. Jun 08
Indlæg ialt: 661
Fra  Signifly ApS Skrevet kl. 18:30

Som jeg selv skrev -> tak for forslaget. Det har vi helt sikkert tænkt os at forsøge os med. :o)

Ja, vi har også fat i DTU. Vi synes dog ikke at vores første "runde" ved DTU gav den store respons, så jeg tror at vi forsøger os igen. Det nye projekt kommer ikke til at have hjemme i lyngby, så DTU's placering er dog mindre vigtig. Hovedsagen er at vedkommende vi søger skal være bosiddende er i nogenlunde afstand til københavn, ligesom studerende ved ITU, CBS, DTU og andre steder hvor vi har søgt må forventes at være det.

Boldrer mig med de kreative wunderkids i Signifly - et Digitalt Bureau i København. Altid en god Amino-pris.

Tilmeldt 22. Apr 10
Skrevet kl. 18:31

MichaelValentin:
det er vigtigt for os at det job vi tilbyder er direkte studierelevant for den pågældende. En vigtig del af konceptet er nemlig synergieffekten mellem studie og job. Det optimale vil derfor være en studerende på en uddannelse af direkte relevans -> dermed ikke sagt at det ikke kan være et hav af forskellige uddannelser for hhv. designer og webprogrammør.

Det er bestemt også en fed indstilling at have.... Men.... hvad er det helt præcist vedkommende skal lave for jer? Hvis vi dybest set "bare" taler om at I skal bruge en til at lave noget webdesign, så kan problemet måske være at I har lidt for høje/forkerte forventninger?

For hvorfor fokusere så meget  på ITU og RUC, når der render en masse multimediedesign-studerende rundt på Erhvervsakadamiet i Kbh. N.?

Hvis det derimod handler om at I skal bruge en person der mere er ovre I at være en decideret projektleder...eller noget i den dur.... så bør I måske overveje at ansætte en færdiguddannet i en fuldtidsstilling.

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 18:47

Lidt input til jeres annonce. 

I nævner intet om løn, og de fleste der er lidt aktiv på online fora ved at der er utrolig mange små virksomheder der tror de kan få gratis hjælp af studerende mod at give x% af virksomheden hvis den en dag skulle blive til noget.

Derfor tror jeg også mange vælger ikke at kontakte jer når i ikke nævner lønnen. Dermed ikke sagt i skal skrive hvad man får, men giv en fornemmelse af om man skal arbejde gratis de næste 2 år, i håb om at der måske en gang i en sjælden fremtid vil falde en mønt af, eller om det faktisk er lønnet arbejde i tilbyder.  

Fra København
Tilmeldt 11. Jun 08
Fra  Signifly ApS Skrevet kl. 18:54

@ Fama

Hej igen,

Vi har allerede fået en del respons fra KEA, men synes gennemgående at den respons vi har fået fra bl.a. ITU matcher den profil vi søger bedre. Vi holder dog alle døre åbne, og håber fortsat på at finde den helt rigtige kandidat det ene eller det andet sted.

Jeg har en temmelig lang mail med info som vi sender til interesserede. Jeg sender dig den gerne på PM hvis du er nysgerrig. Vi synes dog ikke at den lange version egnede sig fantastisk til jobbaser og opslag, som man sjældent skænker mere end et par minutter.

Hvis du har læst stillingsopslagene, synes jeg nu også det er lidt firkantet at sige at vi "bare" søger en designer og en webprogrammør. Men jeg kan godt følge dig. Vi har brugt meget tid på at overveje hvor specifikke vi kan / vil være. 

En fuldtidsprojektleder kunne være skønt. Desværre harmonerer det ikke med hverken vores koncept eller økonomi på nuværende tidspunkt. :o)

Boldrer mig med de kreative wunderkids i Signifly - et Digitalt Bureau i København. Altid en god Amino-pris.

Tilmeldt 22. Apr 10
Skrevet kl. 19:02

MichaelValentin:
Hvis du har læst stillingsopslagene, synes jeg nu også det er lidt firkantet at sige at vi "bare" søger en designer og en webprogrammør.

Jo jo... Det var også mest ment som et udtryk for at jeg ikke synes det var helt klart, hvad i rent faktisk søgte. Som jeg læser annoncerne kan det være alt fra en deltidsgrafiker til en projektleder I søger. Men er det helt ude i hampen, hvis jeg antager I leder efter en der kan varetage noget webdesign, uden I behøver holde sutten for dem (sådan lidt firkantet sagt)?

Du må i øvrigt meget gerne sende mig den mail.... Jeg har jo selv engang været studerende og kender da også en del studerende.... så selvom jeg ikke har arbejdet med hvervning af studentermedhjælpere vil jeg da mene jeg har en idé om hvad der "tænder" de studerende :)

Vil du være med?

Fra København
Tilmeldt 11. Jun 08
Fra  Signifly ApS Skrevet kl. 19:02

@ Martin

God pointe. Vi regner hverken med at folk skal arbejde gratis eller have x % af overskuddet, men at køre efter en model med timeløn og bonusordning. Når det er sagt kommer de relevante kandidater til at lægge nogle timer opstartsfasen hvor de skal være med til at færdigudvikle konceptet, som vi desværre ikke kan yde betaling for.

Men jeg forstår godt din kritik. Jeg er selv blevet kontaktet en del gange med henblik på den slags aftaler og har aldrig fundet det interessant. Vi vil således klart overveje at skrive noget i  vores opslag, om ikke om lønnen, så i hvert fald slå fast at der ikke er tale om at "der skal arbejdes gratis to år for måske at få del i et milliardoverskud", eller hvordan den sædvanlige svada nu lyder :o)

Jeg kan også godt se at det kan virke lidt "suspekt" at søge studerende. Når vi gør det er det selvfølgelig fordi vi begge selv er studerende og ønsker at drive virksomhed på en anderledes måde, ligesom vi har gjort de sidste to år, dog i en lidt større målestok. Vi burde nok overveje at forklare det lidt bedre, så opslaget fremstår mere... Stuerent? :o)

Tak for dit input!

Fra København
Tilmeldt 11. Jun 08
Fra  Signifly ApS Skrevet kl. 19:10

Fama:
hvis jeg antager I leder efter en der kan varetage noget webdesign, uden I behøver holde sutten for dem (sådan lidt firkantet sagt)?

Ja, du har læst det vi gerne ville have folk læste. Faktisk vil jeg sige at vi skal bruge to personer, som ikke VIL have at der er nogen som holder sutten for dem :o)

Nu er det to stillinger, og ja designeren skal kunne arbejde selvstændigt og varetage design til både online og offline medier og se det som en spændende opgave at skabe sammenhæng og synergi imellem disse. Derudover skal vedkommende have god kommunikationsforståelse og kunne arbejde med de inputs vores kunder giver, afstemme forventninger og arbejde mod et produkt som passer med kundens forventninger.

Webudvikleren skal teame op med mig, og arbejde med udvikling af systemer ud fra de ønsker vores kunder har. Vores kunder gør primært brug af PHP-MySQL platformen, men vi vil på sigt også gerne kunne gøre os gældende på asp.net banen. Webudvikleren skal også være selvstændig, men har i modsætning til designeren én at læne sig op af som har prøvet at håndtere kunder og projekter en del gange før.

Jeg sender dig en PB med det samme. Hvis du kan sætte os i kontakt med den rette til det ene eller andet job, giver jeg en god middag ved lejlighed. :o) Tak for alle dine inputs i øvrigt. Jeg tager det bestemt til mig, selvom jeg kan lyde lidt kritisk....

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)