Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Stabil og hurtig hosting

Side 3 ud af 4 (39 indlæg)
Fra Aarhus
Tilmeldt 9. Mar 10
Indlæg ialt: 695
Skrevet kl. 00:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Så må jeg til at se noget mere Kontant :-)

Ja, jeg har en hel del med Meebox at gøre. Det er også derfor, at jeg reagerer så kraftigt, som jeg gør. Normalt er jeg ellers ganske stille og rolig..

Lundsby:

Det var det jeg gjorde! Og det gjorde mig faktisk lidt arrig, jeg hader når nogle prøver at narre andre!

Hvis du reagerede sådan, efter at have læst siden, så læser vi den vidt forskelligt. Sådan som jeg læser den, så er forfatteren en amatør, som har lavet en test ud fra de præmisser og vilkår, som han kender og har tilgængelig. Siden henvender sig endvidere til amatører, og er i mine øjne derfor også skrevet i et sprog, som henvender sig til disse. 

Det er ikke fordi, at jeg vil være stædig, men jeg har oprigtigt svært ved at se, hvordan du kan kalde dette for bondefangeri. Vi har intet at gøre med personen bag private-hjemmesider.dk. Der foregår intet "aftalt spil" eller lignende.

Såfremt personen bag private-hjemmesider.dk har en affiliate konto hos os, vil jeg naturligvis se til, at den på ingen måde anvendes ifm. "testen", som han har lavet på sin hjemmeside. Hvis han misbruger det på den måde, bliver det naturligvis lukket prompte! I den forbindelse vil jeg også gerne understrege, at jeg personligt lægger meget vægt på "rene linjer", og derfor bliver jeg også så stødt over en anklage om snyderi og bondefangeri. 

Jeg er allerede nu rigtig ked af, at vores navn er blevet associeret med disse ting, og vil gerne understrege, at vi på ingen måde har noget at gøre med snyderi, bondefangeri eller andet skidt! 

(jeg beklager min tone i mit forrige indlæg, men som jeg skriver, så blev jeg så stødt af nogen af de ting, du skrev - måske godt nok at komme op af stolen).

Fra Aarhus
Tilmeldt 9. Mar 10
Skrevet kl. 00:32

Lundsby:

Men det er jo et faktum! I figurer som vinder af en dybt useriøs test uarbejdet med et økonomisk motiv! Det er en association!!! Så igen skynd dig dog, at tage afstand fra det! Få dem udelukket igår!

Jo, mere tid du bruger på at forsvare siden, jo længere kommer du ned i det hul du allerede er ved, at blive begravet i!

Vi talte forbi hinanden og jeg henviser til mit forrige indlæg i tråden for svar på nyeste. 

Jeg forsvarer det på ingen måde, men forsøger blot at redegøre sammehængene! Eller rettere, manglen på samme. 

Igen understreger jeg - har vedkommende bag private-hjemmesider.dk en affiliatekonto som han anvender ifm. testen han har lavet, lukkes den prompte! 

Vi har intet økonomisk motiv med testen. Ingen kommunikation haft med vedkommende bag om indholdet af testen eller siden iøvrigt. Vi har ikke "købt ham", betalt ham på nogen måde eller på anden måde støttet hans foretagende og på den måde undergravet testen! Vi VAR blot glade for, at vi fremgik som en god hostingpartner i hans øjne, og han ønskede at sprede budskabet. Jeg er imidlertid rigtig ked af det, som tingene har udviklet sig til på nuværende tidspunkt, og jeg håber, at tingene fra min side nu er gjort yderst klare, så der ikke hersker den fjerneste tvivl om, at vi er en neutral part i hans test, og vi på ingen måde vil, kan eller skal associeres med snyderi og bondefangeri, som jeg personligt og professionelt afskyr.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 00:38
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Eiler:
Det er ikke fordi, at jeg vil være stædig, men jeg har oprigtigt svært ved at se, hvordan du kan kalde dette for bondefangeri. Vi har intet at gøre med personen bag private-hjemmesider.dk. Der foregår intet "aftalt spil" eller lignende.

Det er fordi siden henvender sig til en målgruppe, der ikke har chance for at se at testen er bund hamrende usaglig, men kan risikerer at tage den for gode varer. Samtidigt er der igennem jeres affiliate program højst sandsynligt et økonomisk motiv involveret! Og uheldigvis er det økonomiske motiv samfaldende med jeres.

Ugerningen er sket i jeres navn, selvom det ikke er jer der har gjort det, så bør I stadig gøre alt for at stoppe det! For jeres egen skyld!

Fra Aarhus
Tilmeldt 9. Mar 10
Skrevet kl. 00:45

Lundsby:

Ugerningen er sket i jeres navn, selvom det ikke er jer der har gjort det, så bør I stadig gøre alt for at stoppe det! For jeres egen skyld!

Jeg er fuldstændig enig! - og lur mig, om ikke vi har været det fra starten, men blot talt forbi hinanden.

Anvender han en affiliate konto hos os, til at skaffe kunder med sin test som overtalelsesværktøj, lukkes den prompte! Jeg vil simpelthen ikke være med til sådan noget! Jeg forsøger at drive en fair forretning, og vil ikke være med til den slags.

(en kort forklaring på misforståelsen).. I mine øjne har testen været en neutral sag, da jeg ved, at vi intet har haft med vedkommende bag at gøre. Derfor var jeg glad for, at han gjorde så meget ud af at tale godt om os, da jeg oprindeligt tror/troede, at hans motiv var at sprede budskabet om hans egne gode erfaringer med Meebox... Udnyttes den til økonomisk fordel for ham selv (og inddirekte os, men på et forkasteligt grundlag, som du skriver), vil jeg sætte en stopper for! Det vil jeg ikke acceptere!

That being said - så skulle vi gerne være enige nu, og der skulle ikke herske nogen som helst tvivl om vores holdning til den slags snyderi.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 00:54

Super, måske et venligt brev fra en advokat (eller første omgang jer selv) kunne få jeres navn helt fjernet fra testen. Så er det jo et af de andre hosting firmaer der står med lorten!

Fra Skørping
Tilmeldt 29. Sep 07
Indlæg ialt: 668
Fra  X-Cite ApS Skrevet kl. 15:36
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hold da op denne tråd har taget en vild drejning. Jeg har først set tråden nu, og har derfor ikke deltaget i debatten.

Jeg står bag private-hjemmesider.dk og vil da gerne svare på al kritik du/I måtte have omkring siden. Den er bestemt ikke lavet med det formål at bondefange nogen. Siden er en affiliate side, hvilket jeg aldrig har lagt skjul på. Der er derfor affiliateaftaler med ALLE webhotellerne på siden.

Den bedste performance test ville nok være hvis man kunne lave nøjagtig samme setup hos alle webhotellerne. Men selv denne test ville heller ikke være 100% korrekt, for så ville alle webhotellerne jo forsøge at indstille testserveren på den bedst tænkelige måde, uden andre domæner på serveren osv. Det ville være langt fra den virkelighed, som den almindelige bruger ville opleve, hvis han/hun købte et webhotel til omkring 5 kr./mdr.

Jeg beskriver helt åbent hvordan testen er lavet, og fortæller 2 gange i teksten, at testen kun skal ses som vejledende, da der netop er store usikkerhedsmomenter. Men hvis du ikke kan se det, så skal jeg da forsøge at gøre det endnu tydeligere. Jeg forstår dog godt at der bliver grint ad testen, da der netop er tale om 10 tilfældige domæner for hver udbyder. Men hvordan giver man ellers et indblik i hvordan virkeligheden ser ud, og ikke en eller anden tunet testserver?

Jeg forstår dog fuldt ud kritikken, da testen ikke er videre videnskabelig, og der er ikke lavet nogen ultimativ test af den bedste server der kan opsættes eller lignende. Der er taget 10 tilfældige domæner for hver udbyder, og udbyderen har ikke fået noget at vide om dette. Håbet var at kunne give et indblik i hvad man kan forvente, hvis man køber en af de helt billige løsninger, hvor man netop bliver smidt på en server sammen med en bunke andre domæner.

Jeg har været helt åben om hele siden, og også testen, og jeg spurgte her på Amino hvordan jeg bedst målte performance, når jeg nu ikke har et webhotel hos alle udbyderne. Se denne tråd. Se forøvrigt en anden diskussion af siden i denne tråd.

Mht. resultaterne så er de fremlagt 100% ift. hvad jeg har målt. Jeg har naturligvis ikke bøjet resultaterne ift. hvem der betaler bedst. Hvis jeg havde gjort det, så var det bestemt ikke Meebox der blev vinder, for afregningen her ligger langt under hvad mange andre giver. (f.eks. one, cliche, web10, surftown, web domain, webhoteldk).

Mht. Meebox så er de helt klar over at jeg er affiliate, da vi har haft masser af kommunikation. Vi har dog ikke kommunikeret omkring testen, og jeg har heller ikke kommunikeret med Eiler, men i stedet med Patrick.

Sikke en lang svada, men det var vidst nødvendigt, når du nu snakkede om bondefangeri mm. Jeg diskuterer det også gerne yderligere, hvis du har mere kritik. Og har du forslag til ændringer, så siden bliver bedre, og så det ikke længere er bondefangeri i dine øjne, så hører jeg da også gerne om det :-)

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 15:44

Erik Pilgaard Hejlskov:

Jeg står bag private-hjemmesider.dk og vil da gerne svare på al kritik du/I måtte have omkring siden. Den er bestemt ikke lavet med det formål at bondefange nogen. Siden er en affiliate side, hvilket jeg aldrig har lagt skjul på. Der er derfor affiliateaftaler med ALLE webhotellerne på siden.

Hej Erik

Jeg ved ikke om jeg er blind eller om du gemmer det godt, men jeg synes ikke det fremgår nogen steder på private-hjemmesider.dk at det er en affiliate side.

Kan du løfte sløret for hvor det står?

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Skørping
Tilmeldt 29. Sep 07
Indlæg ialt: 668
Fra  X-Cite ApS Skrevet kl. 15:53

Anders Christensen:

Jeg ved ikke om jeg er blind eller om du gemmer det godt, men jeg synes ikke det fremgår nogen steder på private-hjemmesider.dk at det er en affiliate side.

Kan du løfte sløret for hvor det står?

Nej ok, der var jeg ikke klar nok i min udtalelse. Jeg oplyser det ikke på selve siden. Jeg har faktisk aldrig set en affiliateside, hvor det står direkte beskrevet at dette er en affiliateside. Har du det?

Jeg mente på Amino, hvor private-hjemmesider.dk har været oppe at vende mange gange i forskellige forbindelser. Bl.a. når jeg har spurgt til, hvordan man bedst laver performance test af webhoteller.

Men jeg skal nok skrive det mere klart i testen, at det ikke er alle danske webhoteller der er med, og at jeg har kun har medtaget de hoteller, som der sammenlignes på forsiden.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 15:55

Erik Pilgaard Hejlskov:
Men jeg skal nok skrive det mere klart i testen, at det ikke er alle danske webhoteller der er med, og at jeg har kun har medtaget de hoteller, som der sammenlignes på forsiden.

Hvorfor ikke tage alle de hoteller du kan finde.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 16:00

Niels:

Hvorfor ikke tage alle de hoteller du kan finde.

Nu syntes jeg snart det er på tide at vi får moderator på banen og får stoppet den hetz mod stakkels Erik ... han kan have nok så useriøs og/eller uærlig forretning han vil(dermed ikke sagt at det er tilfældet) men det giver altså hverken eller os ret til at svine ham hvergang han åbner kæften.

Der findes én tråd i forvejen hvor vi har diskuteret hr, Pilgaard's forretning, det må være nok, det andet her er pinligt at være vidne til!

Side 3 ud af 4 (39 indlæg)