Det har du ret i... Men det betyder vel også vi ikke rigtigt kan undskylde hende for noget som helst ;) Som historien er fremstillet på jp.dk er min sympati udelukkende hos lufthavnspersonalet....
Det er jo bare fordi loven er formuleret som den er.... Det ændrer jo ikke på hun, ifølge domstolen, har opført sig ekstremt tåbeligt.
Helt enig... Ja jeg kan faktisk kun komme på én ting, der er dummere end det.... At proklamere man er i besiddelse af sprængstoffer, i et security check i en lufthavn, hvis man rent faktisk ikke er i besiddelse af dem |
Nu er der vist gået sport i at anvende citat saksen - så det vil jeg undlade :-D
Jeg opponere ikke mod at hun sikkert har været 'en strid en at håndtere' eller for den sags skyld at hun har overtrådt reglerne. Min anke går alene på straffen som jeg opfatter som værende ude af proportioner i forhold til forseelsen og ikke mindst hendes reelle hensigt hvilket jo basalt set er at være en brokr..
Det er naturligvis ikke lovligt at fremsætte en trussel, men som JP fremlægger det, og jeg erkender at jeg ikke kender de nærmere præmisser for dommen, så virker dette straf urimeligt og jeg mener der er noget galt med loven i den forstand at tolkningen er meget firkantet.
Jeg følger mig temmelig overbevist om at hun ikke er terrorist eller havde til hensigt at true personalet med at springe dem alle sammen i luften med en tube tandpasta.
Jeg kan naturligvis godt se at der er behov for nogle meget restriktive love på dette område men tolkningen og straffen mener jeg ikke er rimeligt i dette tilfælde.
Vi har set samme problematik med 'hobbykniv loven' hvor der pludselig var en del der kom i klemme fordi de udførte deres arbejde og den stramme tolkning af loven - hvilket også blev ændret.
Nu kunne man naturligvis argumentere for hellere en for meget der bliver straffes fremfor et fly bliver sprængt i luften med tandpasta metoden.
Men jeg er bekymret for den enkelte person der kommer i klemme enten fordi de er dumme, ikke ved bedre eller har en dårlig dag.
I dette tilfælde og med det kendskab jeg har til sagen vil det nok have været mere på sin plads med en administrativ bøde og for min skyld gerne en af de store. Nu er jeg heldigvis ikke dommer og det er bare min personlige mening baseret på hensynet til vedkommendes fremtidige liv i relation til straffens størrelse og forseelsens natur.
Men jeg tror bare jeg vil undlade at udtale de forbudte ord og holde mig til kun at medtage geometriske figurer.
De bedste kaffe hilsner
Søren
Bliv gratis medlem