Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Google Chrome - Er du også nyforelsket?

Side 1 ud af 3 (29 indlæg)
Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 21:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminos

Jeg har lige taget springet og er begyndt at bruge Google Chrome. Hidtil har jeg brugt Firefox og jeg må indrømme jeg er lidt konservativ.... Har haft Chrome installeret siden den kom ud, men har kun brugt den til at tjekke kompatibilitet med. Firefox har jo virket og Firefox er en feeed browser, så hvorfor skifte?

Men i dag bestemte jeg mig så for at tjekke Chrome ordentligt ud....og.... Damn! Det er uden sammenligning den fedeste browser, jeg nogensinde har brugt. Ja jeg vil faktisk sammenligne mit møde med Chrome med mit møde med Netscape tilbage i 90'erne - det er en milepæl.

Men nu er det jo en debat... Så hvad er din mening om Chrome?

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:24

Hej Fama

Jeg har det så ligesom dig, idet jeg også har Chrome installeret, men bruger den stort set ikke.

Jeg foretrækker stadig Firefox, måske også fordi jeg har mange AddOns tilføjet, som jeg har stor glæde af.

Jeg har prøvet Chrome fra tid til anden, men jeg er så ikke særlig imponeret, hvilket jeg var, da jeg skiftede fra IE til Firefox.

Hilsen

Tonny

Fra Århus
Tilmeldt 18. Jan 10
Indlæg ialt: 481
Fra  Billigmagento.dk Skrevet kl. 22:26

Hej Fama,

Jeg har brugt chrome i lang tid nu, og har nydt godt af den!

vh

Fra Chiang Mai
Tilmeldt 31. Aug 09
Indlæg ialt: 2235
Fra  Move Marketing Co., Ltd. Skrevet kl. 22:29

Google Chrome er den perfekte browser når der skal surfes og websites skal loades hurtigt. 

Bruger dog stadig Firefox ved specielle lejligheder.

Kristian Ole Rørbye

Tilmeldt 22. Apr 10
Skrevet kl. 22:32

Hej Tonny

Hvorfor er du ikke imponeret? Er det brugervenligheden?

Det "trimmede" interface kan jeg godt forestille mig skræmmer mange væk.... F.eks. var mit umiddelbare indtryk af den måde Chrome håndterer bogmærker, at det slet ikke holdt en meter - faktisk er det den primære grund til jeg har ventet så længe med at skifte, da jeg bruger og opretter utroligt mange bogmærker. I den forbindelse var det lidt "skræmmende", at gå fra Firefox (hvor jeg har mine bogmærker liggende til alle tider synlige og tilgængelige i værktøjslinjen). Men efter at have siddet og rodet med Chrome lidt tid er det slet ikke noget problem - i Chrome ligger de klar, når man åbner et nyt faneblad...hvilket man jo alligevel 99 ud af 100 gange gør, når man skal åbne et bogmærke.

Ang. plugins kan jeg helt klart følge dig.... Men mange af FF-plugins findes jo også til Chrome, så ville det ændre noget, hvis du kunne importere dem?

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Tilmeldt 14. Jul 08
Indlæg ialt: 1013

Jeg er ganske godt tilfreds med den. Men jeg ser ikke mig selv skifte indenfor den nærmeste fremtid. Jeg ELSKER Firefox Skype-Blush

Tilmeldt 14. Jul 08
Indlæg ialt: 1013

Jeg er ganske godt tilfreds med den. Men jeg ser ikke mig selv skifte indenfor den nærmeste fremtid. Jeg ELSKER Firefox Skype-Blush

Tilmeldt 22. Apr 10
Skrevet kl. 22:36

MMarketing:

Google Chrome er den perfekte browser når der skal surfes og websites skal loades hurtigt. 

Bruger dog stadig Firefox ved specielle lejligheder.

Jo jo... Den kan ikke bruges til alt endnu.... Sådan er det jo med browsere. Selvom jeg i lang tid har sværget til FF har jeg jo stadigvæk IE liggende - det bliver jeg nødt til, hvis jeg vil bruge min netbank.

Men overordnet set er jeg vildt imponeret over Chrome. Det er slet ikke som da jeg i sin tid skiftede til FF, hvor jeg stadigvæk måtte ty til IE i noget der lignede 25% af tiden. Jeg har naturligvis ikke være hele vejen rundt endnu, men jeg har endnu ikke fundet noget Chrome ikke kan bruges til (undtagen min netbank naturligvis).

Men hvad er det for specielle lejligheder, du bruger FF til? Geeked

Vil du være med?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:37

Hej igen

Det jeg hæftede mig ved, var bl.a. at flere her på Amino anførte Chromes hurtighed, men hos mig er den væsentlig langsommere.

Herudover gør det nok heller ikke sagen bedre, at det er Google, som står bag, da jeg helt klart opfatter Google til at blive et endnu værre monster end Microsoft.

Fama:
Ang. plugins kan jeg helt klart følge dig.... Men mange af FF-plugins findes jo også til Chrome, så ville det ændre noget, hvis du kunne importere dem?

Det ved jeg faktisk ikke, men det skyldes nok, at jeg stadig er meget glad for Firefox efter ca. 4 måneder med denne, efter i mange år kun at have brugt Internet Explorer.

Hilsen

Tonny

Tilmeldt 22. Apr 10
Skrevet kl. 00:37

Tonny Skov Pedersen:
Det jeg hæftede mig ved, var bl.a. at flere her på Amino anførte Chromes hurtighed, men hos mig er den væsentlig langsommere.

Ja hastigheden er en lidt underlig størrelse.... Umiddelbart er Chrome omkring samme hastighed (en anelse hurtigere), som FF, her hos mig - hvis jeg bare laver en simpel sammenligning på øjemål. Men når der virkeligt kommer pres på er det ikke så simpelt.... Vil dog sige jeg ikke direkte er skuffet over hastigheden. Mener bare ikke det er jordens tungeste argument for Chrome - ihvertfald ikke hvis man sammenligner med FF.

Tonny Skov Pedersen:
Herudover gør det nok heller ikke sagen bedre, at det er Google, som står bag, da jeg helt klart opfatter Google til at blive et endnu værre monster end Microsoft.

Ha ha.... Ja det er så noget jeg aldrig har forstået.... Så længe producenten ikke mishandler hundehvalpe eller snyder i Ludo er jeg sådan set bedøvende ligeglad med "religion". Bare lortet virker, det er det vigtigste i min verden.

Til nogle ting bruger jeg OSS, til andre bruger jeg MS og andre "forfærdelige" ting - det afhænger som sagt af hvilket produkt er det bedste.

Tonny Skov Pedersen:
Det ved jeg faktisk ikke, men det skyldes nok, at jeg stadig er meget glad for Firefox efter ca. 4 måneder med denne, efter i mange år kun at have brugt Internet Explorer.

Det er også sådan jeg har haft det i laaaaaang tid... Men nu har jeg taget springet. Det handler nok også om en generationskløft - jeg er 30 og kan godt mærke jeg skal presse mig selv, nogle gange, for at give et nyt produkt chancen, hvis jeg er glad for det gamle produkt. Der er de yngre nok mere ligeglade - men hvorom alting er synes jeg bestemt man skal give Chrome en chance. Den har nogle ret cool features.... Prøv f.eks. at følge det her "link" i FF www.google.com Wink

Vil du være med?

Side 1 ud af 3 (29 indlæg)