Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Google Chrome - Er du også nyforelsket?

Side 2 ud af 3 (29 indlæg)
Fra Roskilde
Tilmeldt 28. May 09
Indlæg ialt: 802
Fra  Web-Creation.dk Skrevet kl. 02:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Fama:

Hej Aminos

Jeg har lige taget springet og er begyndt at bruge Google Chrome. Hidtil har jeg brugt Firefox og jeg må indrømme jeg er lidt konservativ.... Har haft Chrome installeret siden den kom ud, men har kun brugt den til at tjekke kompatibilitet med. Firefox har jo virket og Firefox er en feeed browser, så hvorfor skifte?

Men i dag bestemte jeg mig så for at tjekke Chrome ordentligt ud....og.... Damn! Det er uden sammenligning den fedeste browser, jeg nogensinde har brugt. Ja jeg vil faktisk sammenligne mit møde med Chrome med mit møde med Netscape tilbage i 90'erne - det er en milepæl.

Men nu er det jo en debat... Så hvad er din mening om Chrome?

Hej Fama.

Jeg har brugt Google Chrome som fast browser lige siden den dag browseren udkom, og bare udvikling der er sket siden der er enorm.

Google Chrome er virkelig en browser der passer til mig, hastigheden med Google Chrome er over dobbelt så stor som Internet Explorer, og det er virkelig det jeg er helt tosset med.

Google Chrome er kommet for at blive!

Hav en fortsat god nat/morgen, jeg vil ihvertfald smutte i seng om lidt!

Mvh.
Emil D. Pedersen 

Web-Creation.dk

Billige webløsninger! 

Fra Herning
Tilmeldt 25. Feb 10
Indlæg ialt: 1054
Fra  Adwords Bureauet Help2go - Online markedsføring & Branding Skrevet kl. 02:42

Jeg har brugt Chrome fra første dag den kom ud. Det er klart den bedste browser :)

Fra Roskilde
Tilmeldt 28. May 09
Indlæg ialt: 802
Fra  Web-Creation.dk Skrevet kl. 03:17

Mark Jensen:

Jeg har brugt Chrome fra første dag den kom ud. Det er klart den bedste browser :)

Er mere end enig! :-)

Web-Creation.dk

Billige webløsninger! 

Fra København Ø
Tilmeldt 30. Aug 08
Indlæg ialt: 1601
Skrevet kl. 03:52

Nu skulle jeg lige se og prøve giraffen, men synes på ingen måde Chrome kan konkurrere med Safari. En anden ting er dog, at jeg faktisk bryder mig lidt bedre om Chromes brugerflade. Men hastighedsmæssigt kan jeg ikke mærke nogen nævnefærdig forskel, som taler til Chromes fordel.

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 08:52

Jeg er også forelsket i Chrome og har efterhånden brugt den længe. 

Hastigheden er jo en svær ting at måle, da det ligeså meget kommer an på din internetforbindelse. Men der hvor jeg mærker en markant forskel i hastighed er når man åbner browseren første gang. Gaab hvor er FF langsom her, og chrome popper op i løbet af et splitsekund.

Til FF's forsvar skal det siges det måske kan være en del af de plugins jeg har installeret, men jeg har efterhånden ligeså mange plugins i chrome, og her har jeg slet ikke mærket nogen ændring af åbningshastigheden.  

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 09:36

BZR:
Nu skulle jeg lige se og prøve giraffen, men synes på ingen måde Chrome kan konkurrere med Safari.

Tja... Det handler jo et eller andet sted også om smag og behag. Grunden til mit indlæg var sådan set at jeg har på fornemmelse, der render mange rundt og har det på samme måde som jeg selv... Nu havde jeg vænnet mig til FF og brugt den i laaaang tid. Men jeg må jo indrømme at FF altså er overhalet eller ihvertfald godt igang med at blive det, af f.eks. Chrome. Hvorfor jeg tænkte der nok var en enkelt eller to herinde, der også kunne få glæde af at "tage springet"

Safari er da også bestemt en ganske udemærket browser.... Jeg foretrækker så bare Chrome og derfor var det den, jeg valgte at anbefale. Den primære grund til jeg foretrækker Chrome er mest af alt de indbyggede features - f.eks. er jeg utroligt glad for den "dynamiske" statusbar i Chrome i forhold til den (efter min mening) forfærdelige løsning Safari har lavet. Men det er jo bare smag og behag... Hvorfor det også var mit håb at der kom nogle anti-Chrome folk på banen. For jeg kan jo kun anbefale den browser, jeg nu foretrækker.... Formålet er jo som sagt et ydmygt håb om at et par kære Aminoer kan få noget mere glæde ud af deres computere Angel

Det skal dog siges at jeg mener sikkerhedsproblemerne med Safari tjener som et objektivt argument imod at bruge den browser... Men hvis man i øvrigt opfører sig fornuftigt på nettet behøver det jo ikke være nogen decideres deal breaker. Så fedt at der kom en ikke-Chrome-fanboy ud af busken.

BZR:
Men hastighedsmæssigt kan jeg ikke mærke nogen nævnefærdig forskel, som taler til Chromes fordel.

Nej.... Hastigheden er også en ligegyldig faktor for mig. Som tidligere nævnt fornemmer jeg en lille forskel i hastigheden, til Chromes fordel, i forhold til FF. Men medmindre man (af uransaglige årsager) har hængt fast i IE så mener jeg ikke rigtigt hastigheden er noget superfedt argument.... Det er mest af alt bare et markedsføringsstunt fra Googles side, som deres fanboys så har ædt råt og derfor sidder og gentager som papegøjer på verdens fora Wink

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Tilmeldt 22. Apr 10
Skrevet kl. 09:45

Martin Tygsen:
Men der hvor jeg mærker en markant forskel i hastighed er når man åbner browseren første gang.

Det er sandt nok.... Der er der en klar forskel.... Men altså.... Når jeg arbejder ved computeren så åbner jeg browseren én gang - derfra foregår tingene i nye faner. Så i praksis har det ingen betydning.... Det er ligesom den der Linux vs. Windows religionskrig... Der ævler folk også altid om hvor hurtigt Linux starter.... I don't care.... Fra jeg har trykket på power-knappen til jeg har fået sat mig, hentet kaffe, svaret på sms'er osv. osv..... Ja der går hastighedsargumentet altså tabt i tågerne Geeked

Martin Tygsen:
Til FF's forsvar skal det siges det måske kan være en del af de plugins jeg har installeret, men jeg har efterhånden ligeså mange plugins i chrome, og her har jeg slet ikke mærket nogen ændring af åbningshastigheden.  

Nej Chrome kan bestemt nogle tricks.... Jeg har ikke en klap forstand på den slags.... Men min teori er at Chrome ganske enkelt ikke bruger krudt på noget, der ikke er i brug. F.eks. har jeg bemærket, at ubrugte faner lader til at "gå i dvale".... Det er sikkert helt ude i hampen :)

En ting jeg dog har bemærket, som er pænt negativ, er at der tilsyneladende er noget knas med flash - har oplevet flere gange, at flash-plugin'et simpelthen er holdt op med at virke. Det er bare at re-fresh'e siden.... Men stadigvæk irriterende - andre der har det problem?

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 09:47

Fama:
Nej.... Hastigheden er også en ligegyldig faktor for mig. Som tidligere nævnt fornemmer jeg en lille forskel i hastigheden, til Chromes fordel, i forhold til FF. Men medmindre man (af uransaglige årsager) har hængt fast i IE så mener jeg ikke rigtigt hastigheden er noget superfedt argument.... Det er mest af alt bare et markedsføringsstunt fra Googles side, som deres fanboys så har ædt råt og derfor sidder og gentager som papegøjer på verdens fora Wink

Hov hov, her er en videnskabelig test der bestemt beviser Chrome er hurtig 

Og Opera vil også være med :) 

Tilmeldt 22. Apr 10
Skrevet kl. 09:52

Ha ha... Ja har set dem.... Man kan ikke beskylde Chrome for at have dårlige reklamer ;)

Et eller andet var det faktisk også dem, der fik mig overbevist om at nu måtte det være på tide at give Chrome en chance.....

Vil du være med?

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 10:15

Som professionel webudvikler bruger jeg fortrinsvis Chrome, men jeg har også IE, FF og safari liggende. Men som primære browser er det Chrome.

Den er dejlig hurtig og den tager ikke så meget plads til menu. En af de ting jeg er glade for er at adressefeltet er integreret med søgning. Der er jo ikke behov for 2 felter (1 til adressen og 1 til søgning).

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Side 2 ud af 3 (29 indlæg)