Super godt formuleret side med en rigtig god indholdsmæssig opbygning. Sproget er klart og meget direkte uden præg af tør juridisk snak De to sidste paragraffer gør underværker for troværdigheden af tilbuddet og af dig som jurist.
@ gweb: Jeg tager ikke imod almindelige inkassosager. Dels skal man være autoriseret for at drive inkassovirksomhed og dels synes jeg, at inkassobureauerne allerede leverer en god samlebåndsydelse, som jeg hverken har lyst til eller mulighed for at konkurrere med.
Så har jeg udvidet konceptet til IP-inkasso. Det vil sige, at jeg håndterer flere krænkelser af immaterielle rettigheder på nettet end blot ophavsret/copyright:
krænkelser af rettigheder til varemærker, fx brug af varemærker som Adwords, som metatag eller direkte kopiering
Åhhh, nej, ikke flere META-tgs sager, pleaaaase! - Det var pinefuldt nok at se på Melitta-sagen
Lad mig blot sige, at hvis du rejser en META-tag sag, og modparten hyrer mig som ekspertvidne, så banker jeg din sag i jorden :)
Resten ser fint ud, men hold dig fra META-tags sagerne
Hej Mikkel,
Af interesse, hvad mener du helt præcis med at Melitta-sagen var pinefuld? Jeg har kun lige google det og det ser da ud til at den Tyske producent vandt sagen?
Det er en længere historie - den når jeg ikke lige at fortælle til fulde i dag :)
- Men kort fortalt handler det om det grundlæggende helt absurde i, at dømme folk for misbrug af et varemærke i markedsførringsmæssig sammenhæng - når det man gør INGEN markedsførringsmæssig effekt har og IKKE ses af nogle almindelige mennesker. Der er såvidt jeg kan se dømt på helt fejlagtigt grundlag i Melitta sagen - men ingen af parterne har tilsyneladende vist det. Derfor står netop denne sag, som en retspraktisk skamstøtte i Danmark ... indtil videre. Men det stopper den dag der kommer en lignende sag, hvor korrekte informationer lægges frem og dokumenteres. Og det er det jeg vile kunne - og dermed ville du tabe en sådan sag, hvis modparten fik mig ind :)
- Men kort fortalt handler det om det grundlæggende helt absurde i, at dømme folk for misbrug af et varemærke i markedsførringsmæssig sammenhæng - når det man gør INGEN markedsførringsmæssig effekt har
Men bruges META tags ikke stadig af f.eks. Yahoo osv?
Så har jeg for første gang selv været ude for kopiering. Et af mine blogindlæg er blevet 100 % kopieret og lagt ud på vedkommendes hjemmeside. Jeg opdagede det fordi jeg overvåger relativt heftigt via Google Alerts.
Jeg blev faktisk forarget, selvom det vidner om, at folk finder mit arbejde interessant. Nu ved jeg præcis hvordan mine kunder har det når de bliver kopieret.