Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ophavsrets-inkasso - feedback på koncept

Side 5 ud af 5 (50 indlæg)
Fra København Ø
Tilmeldt 10. Jan 09
Indlæg ialt: 519
Skrevet kl. 21:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Simply Law:

Så er jeg klar til tage imod sager her http://www.simplylaw.dk/ophavsrets-inkasso.

Den vil helt sikkert give kunder.

Super godt formuleret side med en rigtig god indholdsmæssig opbygning. Sproget er klart og meget direkte uden præg af tør juridisk snakBig Smile De to sidste paragraffer gør underværker for troværdigheden af tilbuddet og af dig som jurist. 

Rigtig meget held og lykke med "projektet".

Mvh.

Carsten

Fotograf Carsten Olsen - Bryllupsfotograf og portrætfotograf i København og omegn.

Fra København
Tilmeldt 31. Jan 10
Indlæg ialt: 535
Fra  Edison Law Advokater Skrevet kl. 21:15

@ gweb: Jeg tager ikke imod almindelige inkassosager. Dels skal man være autoriseret for at drive inkassovirksomhed og dels synes jeg, at inkassobureauerne allerede leverer en god samlebåndsydelse, som jeg hverken har lyst til eller mulighed for at konkurrere med.

Advokat & partner
Edison Law Advokater

Fra København
Tilmeldt 31. Jan 10
Fra  Edison Law Advokater Skrevet kl. 07:23

Så har jeg udvidet konceptet til IP-inkasso. Det vil sige, at jeg håndterer flere krænkelser af immaterielle rettigheder på nettet end blot ophavsret/copyright:

• krænkelser af rettigheder til varemærker, fx brug af varemærker som Adwords, som metatag eller direkte kopiering
  • krænkelser af designs, fx til hjemmesider
  • overtrædelse af markedsføringsloven, fx på sociale medier i forbindelse med fan pages, konkurrencer mv.
  • overtrædelse af persondataloven, et område i eksplosiv vækst på nettet
  • sager om domænenavne, fx typosquatting eller registrering af varemærker som domænenavne

I kan se mere her http://www.simplylaw.dk/rettighederonline.

Advokat & partner
Edison Law Advokater

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9733
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 10:26

Simply Law:
som metatag

Åhhh, nej, ikke flere META-tgs sager, pleaaaase! Sleep
- Det var pinefuldt nok at se på Melitta-sagen

Lad mig blot sige, at hvis du rejser en META-tag sag, og modparten hyrer mig som ekspertvidne, så banker jeg din sag i jorden :)

Resten ser fint ud, men hold dig fra META-tags sagerne

Fra Denmark
Tilmeldt 25. Nov 07
Indlæg ialt: 262
Skrevet kl. 15:40

Mikkel deMib Svendsen:

Simply Law:
som metatag

Åhhh, nej, ikke flere META-tgs sager, pleaaaase! Sleep
- Det var pinefuldt nok at se på Melitta-sagen

Lad mig blot sige, at hvis du rejser en META-tag sag, og modparten hyrer mig som ekspertvidne, så banker jeg din sag i jorden :)

Resten ser fint ud, men hold dig fra META-tags sagerne

Hej Mikkel,

Af interesse, hvad mener du helt præcis med at Melitta-sagen var pinefuld? Jeg har kun lige google det og det ser da ud til at den Tyske producent vandt sagen?

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9733
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 15:49

Det er en længere historie - den når jeg ikke lige at fortælle til fulde i dag :)

- Men kort fortalt handler det om det grundlæggende helt absurde i, at dømme folk for misbrug af et varemærke i markedsførringsmæssig sammenhæng - når det man gør INGEN markedsførringsmæssig effekt har og IKKE ses af nogle almindelige mennesker. Der er såvidt jeg kan se dømt på helt fejlagtigt grundlag i Melitta sagen - men ingen af parterne har tilsyneladende vist det. Derfor står netop denne sag, som en retspraktisk skamstøtte i Danmark ... indtil videre. Men det stopper den dag der kommer en lignende sag, hvor korrekte informationer lægges frem og dokumenteres. Og det er det jeg vile kunne - og dermed ville du tabe en sådan sag, hvis modparten fik mig ind :)

Fra Denmark
Tilmeldt 25. Nov 07
Indlæg ialt: 262
Skrevet kl. 16:08

Mikkel deMib Svendsen:

- Men kort fortalt handler det om det grundlæggende helt absurde i, at dømme folk for misbrug af et varemærke i markedsførringsmæssig sammenhæng - når det man gør INGEN markedsførringsmæssig effekt har

Men bruges META tags ikke stadig af f.eks. Yahoo osv?

Fra København
Tilmeldt 31. Jan 10
Fra  Edison Law Advokater Skrevet kl. 00:33

En lille opdatering.

Så har jeg for første gang selv været ude for kopiering. Et af mine blogindlæg er blevet 100 % kopieret og lagt ud på vedkommendes hjemmeside. Jeg opdagede det fordi jeg overvåger relativt heftigt via Google Alerts.

Jeg blev faktisk forarget, selvom det vidner om, at folk finder mit arbejde interessant. Nu ved jeg præcis hvordan mine kunder har det når de bliver kopieret.

Advokat & partner
Edison Law Advokater

Fra København Ø
Tilmeldt 10. Jan 09
Indlæg ialt: 519
Skrevet kl. 07:58

Ha, ha, så ber' man altså selv om problemer. Han burde næsten have 100% oven i regningen som dummebøde Big Smile

Fotograf Carsten Olsen - Bryllupsfotograf og portrætfotograf i København og omegn.

Side 5 ud af 5 (50 indlæg)