Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ophavsrets-inkasso - feedback på koncept

Side 2 ud af 5 (50 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 31. Jan 10
Indlæg ialt: 535
Fra  Edison Law Advokater Skrevet kl. 15:00
Hvor mange stjerner giver du? :

@ tænkstort: I sager med et krav på over 50.000 kr. har jeg et godt netværk af advokater, der kan overtage sagerne til en god pris. Og det er vel at mærke kun i de tilfælde, hvor der skal stævnes. I de fleste tilfælde kommer det slet ikke dertil. Jeg lægger vægt på ikke at sende urealitiske erstatningskrav. Simply Laws krav er direkte baseret på retspraksis og derfor hvad krænkeren kan forvente at skulle betale efter en retssag. 

Advokat & partner
Edison Law Advokater

Tilmeldt 1. Sep 08
Indlæg ialt: 1468
Skrevet kl. 15:58
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej,

God idé, en lille sjov idé:

Lav en service hvor du overvåger folks hjemmesider (der findes systemer der gør det automatisk), og kør selv hele processen. 

Altså få evt. lavet et lille 100 * 60 pixel banner med "Her overvåger Simply Law", og det betyder så du har et system der automatisk giver besked hvis et billede eller en tekst bliver kopiret og lagt online et andet sted, og så sender du lyv-hurtigt et krav om betaling til ham som har kopiret og informere hjemmeside-ejeren om problemet.

Så kan du bygge et lille brand op, så folk ikke tør kopirer fra sider hvor du overvåger.

Fra København
Tilmeldt 31. Jan 10
Fra  Edison Law Advokater Skrevet kl. 16:15

@ Simon: Det lyder som en super god idé. Det ville også passe godt med Casper Schneidereits ønske om overvågning af indhold. Tak!

Advokat & partner
Edison Law Advokater

Fra København Ø
Tilmeldt 10. Jan 09
Indlæg ialt: 519
Skrevet kl. 16:27

Simon:

Lav en service hvor du overvåger folks hjemmesider (der findes systemer der gør det automatisk), og kør selv hele processen. 

Hej Simon,

Har du kendskab til, hvordan man finder kopierede billeder på nettet, hvis navnet er ændret og de er kørt igennem et shop-system?

Det er den her situation, der har været vendt flest gange på Amino. Typisk er der dog ganske få konkurrenter til en shop eller side, som gider at kopiere billederne. Det er den vej rundt at folk oftest opdager misbruget.

Jeg har kendskab til ét system, hvor man kan "mærke" et billede, men det er dyrt at bruge, og jeg tror ikke, at man kan søge på billeder. Jeg kan desværre ikke lige huske navnet på systemet, men kan finde ud af det.

@ Kristian: Super ide. Skynd dig at få startet og få dig noget ekspertise inden alverdens andre jurister lugter forretningsmuligheder (på samme måde som med inkasso-firmaerne). Det vil give dig et godt forspring i forhold til konkurrenterne.

Med venlig hilsen

Carsten

Fotograf Carsten Olsen - Bryllupsfotograf og portrætfotograf i København og omegn.

Fra København
Tilmeldt 15. May 10
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 16:33

Der er den her:

http://www.tineye.com/

Har dog ikke lige haft tid til at prøve den, så ved ikke hvor godt den virker.

Kommer snart...

Fra København Ø
Tilmeldt 10. Jan 09
Indlæg ialt: 519
Skrevet kl. 16:40

tænkstort:

Der er den her:

http://www.tineye.com/

Har dog ikke lige haft tid til at prøve den, så ved ikke hvor godt den virker.

Den var godt nok gået min næse forbiStick out tongue

Tusind tak for hurtig respons.

SmileCarsten

Fotograf Carsten Olsen - Bryllupsfotograf og portrætfotograf i København og omegn.

Fra København
Tilmeldt 31. Jan 10
Fra  Edison Law Advokater Skrevet kl. 16:53

@ alle: Tak for supergod og brugbar feedback indtil videre. Det sætter jeg stor pris på.

@ Simon og alle:

Mit store spørgsmål:

• Findes der en teknologi, som jeg kan bruge i et banner (som Simon foreslog) på min kundes hjemmeside, som giver mig besked hver eneste gang, der bliver kopieret tekst, lyd, billeder eller video fra min kundes side? 
  • Hvis ja, er der begrænsninger i den teknologi, fx hvordan kopien bliver lavet så den ikke kan spores (screenshot, højre klik-gem, copy paste, flash, embedding osv.)

Advokat & partner
Edison Law Advokater

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15052
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 17:03

Simply Law:

• Findes der en teknologi, som jeg kan bruge i et banner (som Simon Mørch foreslog) på min kundes hjemmeside, som giver mig besked hver eneste gang, der bliver kopieret tekst, lyd, billeder eller video fra min kundes side? 
  • Hvis ja, er der begrænsninger i den teknologi, fx hvordan kopien bliver lavet (screenshot, højre klik-gem, copy paste, flash, embedding osv.)

Du kan aldrig beskytte billeder imod PrintScreen (PrtSc) knappen... Kender et firma, som har brugt store summer på at udvikle et system, men de gav op til sidst...

Men det andet skulle være muligt, da tekster jo kan spores via Google.

Angående din side, så er den lige i vinkel, og mega nem at forstå... Desuden er det en service, som rigtig mange står og mangler i disse internettider, så go for it!!!

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9732
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 18:19

Simply Law:
Mit store spørgsmål:

Du kan IKKE lave et teknisk system der forhindrer kopiering - af den simple grund, at for at brugerne kan se et billede på dit website så SKAL det downloades til deres maskine. Man "ser" ikke billedet på din webserver - man forespørger webserveren, som så sender det til brugeren.

Fra København
Tilmeldt 31. Jan 10
Fra  Edison Law Advokater Skrevet kl. 18:32

@ Mikkel: Ok, forstået, at jeg ikke kan hindre kopiering. Men kan jeg lave et system, der tracker den kopiering, der finder sted uden at forhindre den? Fashion-Seller nævner, at det burde være muligt. 

En af mine bekendte har foreslået at anvende TinEye API til billeder og Google API til tekst. Er der nogen, der har en mening om det og hvad der ellers kunne være muligt? Og er det muligt at tracke kopiering af videoer og lydfiler også?

Advokat & partner
Edison Law Advokater

Side 2 ud af 5 (50 indlæg)