Gode råd er ofte dyre når det drejer sig om opstart af eget firma! Jeg står jo netop selv i samme situation, dog med en smule mere erfaring end dig.
I dag er det nærmest mode-rigtigt at starte firma i en ung alder... Problemet er bare at de respektive ideer ofte ikke holder i længden, og en potentiel opstart derfor lukker inden for en rimelig tid.
Jeg tror du, som 17 årige bør få dig noget mere erfaring. Erfaring = uddannelse. Behold dit Fakta-job, indtil du bliver fyret derfra (formentlig som 18 årige, eftersom det normalt er dér Fakta vælger at fyre folk) Din tanke om IT supporter uddannelse er super god, og byg evt. videre når du når så langt.
Ideen om at du starter et lille firma, som render og formaterer pc'er for folk, laver vira-scan osv., tror jeg desværre ikke holder i længden. Måske til en supplering af din Faktaløn, men ikke som fuldtid - desværre. For det ville da være yderst enkelt? Dog tror jeg, at med rette PR kan man nå langt... Start evt. med at orientere dig om hvor DINE fremtidige kunder kommer i hverdagen, og kan se din idé... Dette kan være med et A4 opslag i din lokale Netto/Fakta butik, Kvickly etc. etc. Det er gratis, og folk lægger normalt mærke til noget, hvis det hænger sammen.. Dvs. overskrift, layout osv. Og netop i forhold til layout, er det yderst vigtig da det bliver dit ansigt udadtil i første omgang. Ingen gider uprofessionelt arbejde! En anden vigtig måde at få PR på, er mund-til-mund metoden. (tryghed om dit fremtidige firma!)
Problemet er igen desværre.. Din erfaring. Du lærer så utroligt meget i løbet af de næste 10 år...!
(tro mig - jeg har stået i samme situation! - og jeg er 25 år nu)...
Tit og mange gange, er RIS den bedste ROS... 
Håber du når frem til en konklusion... Du er ung endnu.. Men tiden går stærkt!
Held og lykke.
Vh
Morten