Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Affialitelinks på Amino - hvor går grænsen?

Side 3 ud af 4 (33 indlæg)
Fra Sjælland
Tilmeldt 3. Oct 08
Indlæg ialt: 1462
Skrevet kl. 23:22
Hvor mange stjerner giver du? :

@Emil og Kim. Jeg kan sagtens følge jer.

Som jeg osse nævnte tidligere, så burde der være klare regler, dermed mener jeg tydelige regler som oplyser i den grad at der ikke burde være nogen tvivl.

Mvh. Rune.

Tilføj mig på Twitter

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 23:23

Rune Gjersvik:
Det er vel en gråzone

Det er vel ikke mere en gråzone end at Casper ikke tjener penge på selve linket - ligesom andre ikke tjener penge direkte på at linke til egne sider. Skæringen må vel gå der hvor man tjener penge bare folk trykker på linket. Gør man ikke det synes jeg ikke der er nogen grund til at tale om gråzoner eller andet - så er det ikke en skid anderledes end hvis folk linker til deres eget site/produkt - hvilket der jo ikke hersker tvivl om er fuldt ud accepteret.

Så hvorfor ikke bare sige: Tjener du penge bare folk trykker på det link du laver, så er det ikke tilladt.

Det ville på ingen måde overbebyrde administratorene eller lede til tvivl... At der så er nogle der har ondt i røven over at Casper tjener penge hvis folk klikker videre fra hans sider er jo bare ganske almindelig "forum-fnidder".

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Fra Sjælland
Tilmeldt 3. Oct 08
Skrevet kl. 23:33

Fama:

Så hvorfor ikke bare sige: Tjener du penge bare folk trykker på det link du laver, så er det ikke tilladt.

Fama, den idé kunne jeg godt gå hen og blive fortaler for, den lyder umiddelbart til at være fair.

Vil lige tilføje at jeg personligt ikke har ondt over at Casper tjener penge ved at folk klikker på hans artikler. Jeg synes at han er sej til det han nu render rundt og laver, men direkte affiliate links synes jeg ikke hører hjemme i en tråd.

Mvh. Rune.

Tilføj mig på Twitter

Fra København
Tilmeldt 11. Mar 08
Indlæg ialt: 639
Fra  White Shark Media Inc. Skrevet kl. 01:28

Rune Gjersvik:

Casper, IOOS Internet:

Jeg tror i taler lidt forbi hinanden. Ville dette være et "affiliate link" i dine øjne Rune?

Selve linket er ikke et affiliate link, men det leder hen til en side som har til formål at tjene penge på affiliate links, da der er flere af dem i bunden, artiklen er vel ikke lavet for de blå øjnes skyld, men har nok til formål at skabe affiliate trafik. Det er vel en gråzone, og debatten her er berettiget, da den skaber tvivl om reglerne.

Det skal ikke være nogen hemmelighed at jeg selv gerne ville ha´ smidt en masse affiliate links på Amino, hvis ikke at det var fordi at man ikke må, og fordi at det kan være med til at skabe tvivl om ens intentioner for at medvirke i en debat.

Mvh. Rune

Vil det sige, at fordi der er Affiliate links på en hjemmeside, så er det automatisk dårligt eller vildledende indhold? 

Vil du gerne have mere succes med AdWords? Download min gratis danske AdWords bog på 189 sider!

Fra Viby J, Århus
Tilmeldt 10. Oct 08
Indlæg ialt: 631
Fra  Søgemedier A/S Skrevet kl. 01:43
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Affiliate eller ej - det må være relevansen der er den vigtigste faktor.

Amino er et forum, som bl.a. har til formål at hjælpe andre folk. Hvis dette kan gøres ved at linke til en side med affiliate links, så fred være med det - SÅLÆNGE DET GIVER VÆRDI TIL DEBATTEN!
Er der ingen tydelig brugbar relevans mellem en tråd og et link til et affiliate site, så er det derimod spam / dårlig stil.

Fra Sjælland
Tilmeldt 3. Oct 08
Skrevet kl. 01:44

Andreas Lolk:

Rune Gjersvik:

Casper, IOOS Internet:

Jeg tror i taler lidt forbi hinanden. Ville dette være et "affiliate link" i dine øjne Rune?

Selve linket er ikke et affiliate link, men det leder hen til en side som har til formål at tjene penge på affiliate links, da der er flere af dem i bunden, artiklen er vel ikke lavet for de blå øjnes skyld, men har nok til formål at skabe affiliate trafik. Det er vel en gråzone, og debatten her er berettiget, da den skaber tvivl om reglerne.

Vil det sige, at fordi der er Affiliate links på en hjemmeside, så er det automatisk dårligt eller vildledende indhold? 

Nej det er ikke det jeg mener, hvis du læser det andet jeg osse har skrevet så kan du læse at jeg godt kan se at det er tvivlsomt, med hvornår det er vildledende.

Mit fokus drejede sig om direkte affiliate links i tråde, og ikke indirekte, der f.eks. linker til en side med artikler og affiliate links.

Mvh. Rune.

Tilføj mig på Twitter

Tilmeldt 22. Apr 10
Skrevet kl. 01:52
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Andreas Lolk:

Nej... Men Aminos værdi, for brugere og ejere, afhænger jo af at indholdet er sagligt/brugbart. Den saglighed og brugbarhed kunne man så forestille sig ville blive undergravet, hvis man tillod affiliate-links (i betydningen: X tjener penge på at Y trykker på et link her i debatten). I den forbindelse kræver det næppe meget fantasi, at forestille sig hvad der ville ske, hvis man tillod den slags adfærd - der ville cirka gå 2 sekunder og alle spørgsmål herinde, ville blive besvaret affiliate-links uanset om så linket er relevant eller ej. Det er jo underordnet - personen der laver linket tjener jo penge på at lede trafik til et bestemt site.

Her kan du se lidt mere om hvorfor nogle links er mere værdifulde i en debat end andre: ">Forklaring af forskellen mellem gode og dårlige informationer/links på internetfora

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Tilmeldt 22. Apr 10
Skrevet kl. 01:56

Tobias Thaastrup-Leth:
Affiliate eller ej - det må være relevansen der er den vigtigste faktor.

Det kunne jeg ikke være mere enig i. Problemet er bare at man nok også skal tro på enhjørninge og alfer, for at tro den tilgang vil sikre et sagligt forum.

Hvadenten vi kan lide det eller ej, så er det et uomtvisteligt faktum, at lige så snart der kommer penge ind i billedet, så viser folk sig fra deres værste side. Dvs. hvis man begynder at tillade links hvor folk tjener penge på at andre trykker på dem.... Ja jeg behøver vel ikke afslutte sætningen, vi ved jo alle godt hvad det ville lede til :)

Vil du være med?

Fra Charlottenlund
Tilmeldt 14. Jan 09
Indlæg ialt: 513
Skrevet kl. 15:21

Ja og så er Webshop link jo også forkert at poste :) De tjener penge ligesom affiliate links og adsense.

Arbejder til dagligt med Affiliate Marketing og SEO i mit firma CR Marketing ApS. Derudover tilbyder jeg SEO-artikler, kontakt via pb for mere info om priser.

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 15:32

Fama:

Det kunne jeg ikke være mere enig i. Problemet er bare at man nok også skal tro på enhjørninge og alfer, for at tro den tilgang vil sikre et sagligt forum.

Hvadenten vi kan lide det eller ej, så er det et uomtvisteligt faktum, at lige så snart der kommer penge ind i billedet, så viser folk sig fra deres værste side. Dvs. hvis man begynder at tillade links hvor folk tjener penge på at andre trykker på dem.... Ja jeg behøver vel ikke afslutte sætningen, vi ved jo alle godt hvad det ville lede til :)

Ja det er meget rigtigt det du siger og der er nok ikke så meget at gøre ved det som det er nu.

Måske man skulle have en jury som man kunne kontakte hvis der var en side man gerne ville linke til som lå i gråzonen. så kunne siden få et stempel i aminos arkiver som at denne må man gerne linke til. lidt overdrevent, men det er jo nok den eneste måde hvorpå man kan være sikker på at indlæg ikke bare bliver fjernet. for den enkelte moderator ser jo forskelligt på de regler og et link der den ene dag godt må blive linket til må ikke den næste og i andre tilfælde gør man det ikke fordi indlægget er skrevet af en højtstående person osv osv... der er meget som spiller ind når moderator skal vurdere det.

MVH Kim

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Side 3 ud af 4 (33 indlæg)