Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Affialitelinks på Amino - hvor går grænsen?

Side 2 ud af 4 (33 indlæg)
Fra Sjælland
Tilmeldt 3. Oct 08
Indlæg ialt: 1462
Skrevet kl. 21:42
Hvor mange stjerner giver du? :

KTJ-Media.dk:

Hey, jeg kan ikke rigtig finde reglerne omkring ovennævnte.

Amino har klare regler om brug af affiliatelinks. Synligheden af de regler er bare elendige, hvilket jeg førhen har gjort opmærksom på.

Her er et citat fra Amino´s Wiki:

Citat: "Da vi ikke gider alt det spam på Amino, så accepterer vi ikke affiliate links. Så hvis du skjult prøver at sælge et eller andet, så er det ikke her du gør det. Så spil med åbne kort og drop det skidt." Citat, slut.

Min personlig mening om affiliate links i indlæg: Jeg synes at det giver personer der linker til sine affiliate links mangel på troværdighed.

Det vil osse give moderatorer alt for meget administration hvis man hver gang skal bedømme om et svar med affiliate link inkluderet er fair eller ej. Så er det bedre at man fra starten af siger "no go" for de links.

Ét er de links som er i signature, et andet er at bruge debatterne til at skabe trafik til ens affiliate sider med formål at tjene penge på dem.

Lad os holde Amino så ren som muligt, med få og klare regler.

Mvh. Rune.

Tilføj mig på Twitter

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 21:48

Jeg tror der mangler en defination af et "Affiliate Links".

Med venlig hilsen
Casper Schneidereit

Fra Sjælland
Tilmeldt 3. Oct 08
Skrevet kl. 22:13

Et affiliate link er så vidt jeg ved en url, der leder trafik hen til en vare , og i den URL findes der et ID til en affiliate, så affiliaten kan tjene penge på at ha´ skaffet en kunde. Jeg tror at de fleste som bruger affiliate marketing er klar over det.

Der findes rige muligheder for at bruge Amino som reklamesøjle. Man kan gratis gøre brug af ens signatur, dog med måde, bruge freelancer til at vise flaget med, eller opgradere til Amino Plus, og bruge Amino´s sponsorlink. Man kan osse købe bannerreklamer hvis man virkelig vil ses.

Mvh. Rune.

Tilføj mig på Twitter

Fra København Ø
Tilmeldt 30. Aug 08
Indlæg ialt: 1601
Skrevet kl. 22:35
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Rune Gjersvik:

Et affiliate link er så vidt jeg ved en url, der leder trafik hen til en vare , og i den URL findes der et ID til en affiliate, så affiliaten kan tjene penge på at ha´ skaffet en kunde. Jeg tror at de fleste som bruger affiliate marketing er klar over det.

Der findes rige muligheder for at bruge Amino som reklamesøjle. Man kan gratis gøre brug af ens signatur, dog med måde, bruge freelancer til at vise flaget med, eller opgradere til Amino Plus, og bruge Amino´s sponsorlink. Man kan osse købe bannerreklamer hvis man virkelig vil ses.

Mvh. Rune.

Undskyld jeg siger det, men jeg synes altså reglerne er langt ude.

Her tænker jeg især på den måde, som moderatorerne konsekvent tillader visse personer at gøre ligeså meget reklame de vil, mens andres "reklame" bliver affejet som spam. Der mangler en langt mere konsekvent håndhævning af reglerne, som på nuværende tidspunkt kun gælder for nogle brugere, og ikke for alle.

I praksis udelukker det du skriver muligheden for, at linke til sit eget indhold, hvis man tjener penge på sin side. Hvis man derimod sælger en bog eller yder konsulentbistand, så kan man frit linke til sit indhold, selvom det er akkurat det samme - bare med et andet fortegn.

Som jeg siger, så synes jeg ikke det giver mening at sige, at det giver for meget arbejde for moderatorerne at vurdere rimeligheden i affiliate links fra sag til sag. Så mange tilfælde er der bare heller ikke. 

På et forum hvor der skal være højt til loftet, er det godt nok at gå i små sko.

Fra Sjælland
Tilmeldt 3. Oct 08
Skrevet kl. 22:47

BZR:

Undskyld jeg siger det, men jeg synes altså reglerne er langt ude.

Her tænker jeg især på den måde, som moderatorerne konsekvent tillader visse personer at gøre ligeså meget reklame de vil, mens andres "reklame" bliver affejet som spam. Der mangler en langt mere konsekvent håndhævning af reglerne, som på nuværende tidspunkt kun gælder for nogle brugere, og ikke for alle.

Jeg synes at reglerne skal være ens for alle, og jeg har osse bemærket at mange affiliate links for lov at stå, jeg ved ikke hvorfor, muligvis fordi at reglerne ikke er så synlige, og at moderatorerne ikke er blevet vejledt ordentligt, men jeg ved det ikke.

BZR:

I praksis udelukker det du skriver muligheden for, at linke til sit eget indhold, hvis man tjener penge på sin side. Hvis man derimod sælger en bog eller yder konsulentbistand, så kan man frit linke til sit indhold, selvom det er akkurat det samme - bare med et andet fortegn.

Jeg kan sagtens følge dig i det, og man skal ikke dømme affiliate marketing til bare at være det rene spam. Der findes helt klart sunde forretninger baseret på de metoder.

Måske burde man tillade affiliate links i signature og i profiler. Men at kaste rundt med affiliate links i div. debatter er jeg ikke tilhænger af.

Mvh. Rune.

Tilføj mig på Twitter

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 22:58

Jeg tror i taler lidt forbi hinanden. Ville dette være et "affiliate link" i dine øjne Rune?

Med venlig hilsen
Casper Schneidereit

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 23:01

Rune Gjersvik:

KTJ-Media.dk:

Hey, jeg kan ikke rigtig finde reglerne omkring ovennævnte.

Amino har klare regler om brug af affiliatelinks. Synligheden af de regler er bare elendige, hvilket jeg førhen har gjort opmærksom på.

Her er et citat fra Amino´s Wiki:

Citat: "Da vi ikke gider alt det spam på Amino, så accepterer vi ikke affiliate links. Så hvis du skjult prøver at sælge et eller andet, så er det ikke her du gør det. Så spil med åbne kort og drop det skidt." Citat, slut.

Takker

Jeg forstår det stadig sådan at det er i selve indlægget man ikke må linke. ellers skulle der have stået "så accepterer vi ikke links til affiliate sider" som det jo var i dette tilfælde med Casper. Men selv der er der en gråzone, fx på demib.dk har demib jo også afiliate links (godt nok til hans egen seosupport), på min hjemmeside har jeg også affiliate links, på langt de fleste sider er der affiliate links i et eller andet omfang.

yderligere kan de fleste links til ens egen hjemmeside jo til en hvis grad anses som værende af sælgende karakter. Uanset om det er til reelt indhold som afklare spørgsmålet for trådstarter eller ikke. Da dette jo er en iværksætter side.

Men det er nok en gråzone som ikke kan blive afklaret over night, og som er præget meget af personlige præferencer.

MVH Kim

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Fra Sjælland
Tilmeldt 3. Oct 08
Skrevet kl. 23:14

Casper, IOOS Internet:

Jeg tror i taler lidt forbi hinanden. Ville dette være et "affiliate link" i dine øjne Rune?

Selve linket er ikke et affiliate link, men det leder hen til en side som har til formål at tjene penge på affiliate links, da der er flere af dem i bunden, artiklen er vel ikke lavet for de blå øjnes skyld, men har nok til formål at skabe affiliate trafik. Det er vel en gråzone, og debatten her er berettiget, da den skaber tvivl om reglerne.

Det skal ikke være nogen hemmelighed at jeg selv gerne ville ha´ smidt en masse affiliate links på Amino, hvis ikke at det var fordi at man ikke må, og fordi at det kan være med til at skabe tvivl om ens intentioner for at medvirke i en debat.

Mvh. Rune

Tilføj mig på Twitter

Fra Havdrup
Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 1305
Fra  Blücher Media Skrevet kl. 23:16

Casper, IOOS Internet:

Med venlig hilsen
Casper Schneidereit

I mine øjne er der to typer links:

1: de direkte affiliate links der går direkte hen til en salgsside for et produkt, nyhedsbrev ect.

2: links til sites som linker vidre til type 1 links

Jeg kan godt se det problematiske i type 1 links, men jeg har svært ved at se grunden til at forbyde type 2 links. Adsense tjener hjemmesideejere jo også penge på - det er dælme mange gode sites som benytter adsense, som jeg nødigt vil undgå at henvise til.

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 23:22

Emil Blücher:

Casper, IOOS Internet:

Med venlig hilsen
Casper Schneidereit

I mine øjne er der to typer links:

1: de direkte affiliate links der går direkte hen til en salgsside for et produkt, nyhedsbrev ect.

2: links til sites som linker vidre til type 1 links

Jeg kan godt se det problematiske i type 1 links, men jeg har svært ved at se grunden til at forbyde type 2 links. Adsense tjener hjemmesideejere jo også penge på - det er dælme mange gode sites som benytter adsense, som jeg nødigt vil undgå at henvise til.

Helt enig!

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Side 2 ud af 4 (33 indlæg)