Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Affialitelinks på Amino - hvor går grænsen?

Side 4 ud af 4 (33 indlæg)
Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 16:09
Hvor mange stjerner giver du? :

KTJ-Media.dk:
Måske man skulle have en jury som man kunne kontakte hvis der var en side man gerne ville linke til som lå i gråzonen. så kunne siden få et stempel i aminos arkiver som at denne må man gerne linke til.

Ha ha... Ja eller man kunne bare lade Thorborg skulle godkende alle indlæg, inden de blev postet. Så kunne han sidde ovre ved sin pool i solskinsstaten og gennemlæse 500 indlæg om dagen Skype-BigSmile

Nej, jeg kan godt følge dig. Men det jeg lægger op til er jo lige netop et regelsæt, hvor der ikke er nogle gråzoner. Tjener du penge alene ved folk trykker på dit link, bør det ikke være tilladt. Dermed undgår man tvivlssituationer og gråzoner. Casper tjener jo ikke penge ved at folk trykker på hans links herinde. Han tjener først penge, hvis folk finder de oplysninger han linker til brugbare og derefter trykker på et link. Hvilket et eller andet sted ikke er anderledes end når f.eks. en af SEO-drengene linker til oplysninger om deres bøger - det er først i det øjeblik folk finder oplysningerne brugbare, at der falder penge af. Med andre ord er det i deres interesse, at linke til relevante og brugbare oplysninger. Det ville jo ikke være tilfældet, hvis de tjente penge bare folk trykkede på linket herinde.

Så efter min mening kunne man nemt indrette reglerne, så der ungåes tvivl og moderatorene kun skulle forholde sig til en enkelt ting. Istedet for at tale om affiliate-links i reglerne, og skulle beskæftige sig med de tvivl og gråzoner, der følger med sådan en formulering. Så lav et regelsæt, der tager fat i selve problemet istedet for et teknisk begreb, der kan lede til tvivl og diskussion. Sådan et regelsæt, for den givne problemstilling, mener jeg kunne klares med én linje, uden at efterlade nogen relevant mulighed for smuthuller eller tvivl Geeked

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12315
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 17:41

Kære venner

Amino er ikke et traditionelt forum, for vi alle er her for at tjene penge og derfor er der meget højere til loftet end i andre fora.

At lave 100 % vandtætte regler for hvad man må og ikke må, ville nok tage et 5 mands udvalg en uge og det gider jeg ikke facilitere ;-)

Det vi gerne vil undgå på Amino, er at folk lave små ubrugelige indlæg for at sælge deres produkter, eller tjene penge på deres affiliate links. Det støjer og er irriterende.
Her er ting vi ikke vil se:

* Folk der lader som om de er neutrale og vil hjælpe, men blot linker til noget de selv tjener penge på.
* Folk der uopfordret forsøger at sælge ydelser eller produkter i andre kategorier end "Jeg har et godt tilbud til dig".
* Folk der kun skriver indlæg for at optimere deres Google Skrammel.

Alting er en flydende grænse og nogle gange bliver der sikkert dømt for hårdt og andre gange får noget skrammel lov til at passere.

Er man i tvivl, så kan man altid maile support@amino.dk og spørge, men oftest er man ikke i tvivl....

Dbh Martin 

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 18:03

Martin Thorborg:
At lave 100 % vandtætte regler for hvad man må og ikke må, ville nok tage et 5 mands udvalg en uge og det gider jeg ikke facilitere ;-)

Hej Martin

Det er jeg så dybt uenig i. I forhold til "affiliate" links kunne man meget nemt lave et vandtæt regelsæt. Som sagt handler det bare om at sige: Tjener du penge bare folk trykker på dit link er det ikke på Amino du skal lave det.

Dermed er der ingen grund til at nedsætte udvalg eller læse i teblade.... Laver du sådan en regel, er det bare ris til egen røv, hvis man laver et ubrugeligt link og du har pludseligt smidt "justitsbolden" over på opretteren af et links bane :)

Det andet du er inde på kan jeg sagtens følge dig i. Men det er bare en anden diskussion, der nok mere handler om god stil. Men i forhold til "affiliate-problematikken" mener jeg altså ikke der er nogen grund til at gøre tingene mere indviklede end højest nødvendigt. Ikke at der reelt er et problem med affiliate-links p.t. men denne tråd viser jo klart der er uklarhed omkring reglerne.

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Side 4 ud af 4 (33 indlæg)