Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Feedback på nyhedssite

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. May 13
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 21:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Nu har jeg brug for Jeres mening.

Jeg har udviklet http://nyheder.lund.dk - som er et nyhedssite der henter nyheder ind fra en masse danske nyhedsmedier. Så har brugeren mulighed for at få et samlet overblik fra de forskellige nyhedsmedier.

Jeg ønsker din generelle feedback omkring funktionalitet og navigering.
Hvad er godt?
Hvad er skidt?
Er den OK SEO opbygget?

Lad mig høre fra dig, hvad du synes, og hvad dit indtryk er :)

Skal lige nævne at "Lund Nyheder" er et arbejdsnavn. Logo / sitename er endnu ikke på plads, så derfor skal der ikke lægges vægt på det punkt :)

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 23:36

Hey, jeg brugte lige 5-10 minutter på at kigge på din side.

Siden i sig selv ser fin ud, den er nem og overskuelig at finde rundt på. Der var dog lige noget som sprang mig i øjnene. Bannerpladsen til højre skal lige rykkes lidt ned så underkanten er på linje med boksen til venstre for. det vil sige at hele højre side skal rykkes lidt ned.

Synes dog der mangler lidt, fx et godt topbanner. Det behøver ikke være meget mere da det er nyhederne som er i fokus.

Er der en grund til at du ikke har logo ud for alle nyhederne?

Med hensyn til SEO ser det basale ikke helt godt ud, der er ens titles og descriptions på hele siden. Det er ikke engang nok til at være OK :) Men det er et meget vigtigt punkt når vi snakker SEO. Få lavet titles og description dynamisk for hver side så slipper du for at skulle bruge tid på det. men fastsæt nogle gode regler så du får fuldt ud unikke titles og descriptions. Med det mener jeg at de fx gerne må være lidt forskellige fra original titlerne

Det var hvad jeg lige så på den korte tid.

MVH Kim

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Tilmeldt 15. May 13
Skrevet kl. 08:43

KTJ-Media.dk:

Hey, jeg brugte lige 5-10 minutter på at kigge på din side.

Siden i sig selv ser fin ud, den er nem og overskuelig at finde rundt på. Der var dog lige noget som sprang mig i øjnene. Bannerpladsen til højre skal lige rykkes lidt ned så underkanten er på linje med boksen til venstre for. det vil sige at hele højre side skal rykkes lidt ned.

Synes dog der mangler lidt, fx et godt topbanner. Det behøver ikke være meget mere da det er nyhederne som er i fokus.

Er der en grund til at du ikke har logo ud for alle nyhederne?

Med hensyn til SEO ser det basale ikke helt godt ud, der er ens titles og descriptions på hele siden. Det er ikke engang nok til at være OK :) Men det er et meget vigtigt punkt når vi snakker SEO. Få lavet titles og description dynamisk for hver side så slipper du for at skulle bruge tid på det. men fastsæt nogle gode regler så du får fuldt ud unikke titles og descriptions. Med det mener jeg at de fx gerne må være lidt forskellige fra original titlerne

Det var hvad jeg lige så på den korte tid.

MVH Kim

Tusind tak fordi dy gad at bruge nogle minutter af din tid :)

Kan godt se med titles og descriptions det ikke er helt OK. Det må jeg få fixet så det ser bedre ud :) TAK!

Du burde have ikoner ud for alle nyheder. Lad mig lige høre hvad browser du kører med? Så kan jeg bedre lokalisere fejlen.

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 08:49

Lund:
Du burde have ikoner ud for alle nyheder. Lad mig lige høre hvad browser du kører med? Så kan jeg bedre lokalisere fejlen.
Jeg køre med IE 7 på Win XP.

Det virker fint i Google Crome, Safari og Firefox, men der er stadig mange som bruger IE7 så det er nok en god ide at få siden kompatibel med den også.

MVH Kim

Kim Tetzlaff

👉 Mere om mig

Tilmeldt 15. May 13
Skrevet kl. 08:54

KTJ-Media.dk:

Lund:
Jeg køre med IE 7 på Win XP.

Det virker fint i Google Crome, Safari og Firefox, men der er stadig mange som bruger IE7 så det er nok en god ide at få siden kompatibel med den også.

MVH Kim

Ja helt bestemt, oplevelsen skal være ens alle steder.

Og kan forresten også give dig ret med toppen. Men den har jeg med vilje ikke gjort så meget ud af endnu, når jeg ikke har logoet på plads endnu. men tanken er der skal logo og bannerreklame i toppen.

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 09:17

Lund:
Og kan forresten også give dig ret med toppen. Men den har jeg med vilje ikke gjort så meget ud af endnu, når jeg ikke har logoet på plads endnu. men tanken er der skal logo og bannerreklame i toppen.
Ja, der mangler lige lidt som gør det lige en tand bedre rent grafisk. ved ikke lige selv med en bannerreklame, men det er nok fordi jeg selv hader dem :)

Kim Tetzlaff

👉 Mere om mig

Fra Holstebro
Tilmeldt 25. May 10
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 10:01

Hej Lund

Styrken ved et nyhedssite er den redaktionelle udvælgelse, hvor et menneske udvælger de mest væsentlige nyheder og præsenterer dem for de brugere, som skal finde rundt. Jeg kunne godt savne en lidt skarpere udvælgelse og prioritering af nyhederne, og måske også en lidt bedre fravælgelse, så der er ikke er så meget på én gang.

Der er imidlertid et andet og mere væsentligt problem ifht. at etablere "Lund Nyheder" som virksomhed: Det er et brud på lov om ophavsret at drive en kommerciel virksomhed på baggrund af andre menneskers værker.
I starten af dette årti gik det ud over Newsbooster.com, som til sidst måtte lukke i Danmark:
http://www.comon.dk/nyheder/Newsbooster-dom-stadfaestet-1.165177.html

Det er naturligvis i orden at citere andre medier og at henvise til andre medier, men hvis dit nyhedssite overhovedet ikke producerer noget selv, men alene baserer sig på at præsentere de artikler, som andre har skrevet, kan du ikke drive tjenesten uden at betale journalisterne for det arbejde, de udfører.

Vh.

Thomas Maxe
fhv. avis-redaktør :-)

Fra København Ø
Tilmeldt 10. Jan 09
Indlæg ialt: 519
Skrevet kl. 11:14

Jeg vil lige henvise til denne tråd om ophavsret, hvor ophavsret og links bliver diskuteret - bla. med deltagelse af en jurist og lidt høj bølgegang Smile Der er bla. et par links til artikler om Newsbooster-sagen.

Mvh.

Carsten

Fotograf Carsten Olsen - Bryllupsfotograf og portrætfotograf i København og omegn.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)