Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Pris på komplet shopsystem uden hosting?

Side 6 ud af 6 (60 indlæg)
Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6569
Fra  TextReactor Skrevet kl. 07:51
Hvor mange stjerner giver du? :

David B.:
At lave betaling uden at brugeren "forlader" din site kræver i princippet at din betalingspartner understøtter dette, typisk med en såkaldt "web service".  Det burde kunne ordnes rimeligt.

Det er ikke noget man længere kan idet man skal godkendes i h**** og r** før det kan lade sig gøre. Det mange gateways tilbyder er at de henter en kopi af siden til deres server så det stadig ser ud som om kunden er på hjemmesiden, men faktisk befinder sig på betalingsgatewayen.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Gråsten
Tilmeldt 11. Oct 09
Indlæg ialt: 993
Fra  VeloMania Skrevet kl. 08:33

David B.:

Hej Morten,

Uhadada, det ser ud til at du har været lidt igennem...Sad, så lad mig prøve at rette lidt op på din opfattelse af os webmagere...

Faktisk synes jeg godt om et system der hedder comersus og som er lavet i klassisk asp, men det er meget nemt at arbejde med. Ved at betale nogle 100 US$ kan man få deres PRO version som har et endnu bedre back office.

Der er en masse gode features.

At lave betaling uden at brugeren "forlader" din site kræver i princippet at din betalingspartner understøtter dette, typisk med en såkaldt "web service".  Det burde kunne ordnes rimeligt.

Mht. til egen server så vil jeg foreslå evt. at tage en virtual server, det giver frihed som egen server men er billigere. Med mindre i har meget trafik (=rigtigt mange besøgende) eller tekniske årsager til at ville have det på en fysisk maskine.

Mht. til design så tag et kig på http://www.templatemonster.com selv om du ikke lige vælger at tage et færdigt design derfra (de er ret profesionelle) så kan det give dig en del inspiration og du vil kunne vise grafikeren hvad du kan lide og ikke. 

Ville med glæde kunne hjælpe dig med at samle alle trådene og customizere whatever open source løsning du anvender (vi arbejder mest i Microsoft tools, så enten asp eller .NET). Du kan kontakte mig på 36981063 eller biblegames@gmail.com

Bedste hilsner og held og lykke 

db

Hej David

Jeg må indrømme at jeg aldrig har hørt om Comersus, og når jeg vil besøge deres side er den heller ikke tilgængelig. Lidt dårlig start hvis de skulle lokke mig til at bruge dem Wink

Jeg har kigget på Templatemonster.com, og har da også fundet nogle fine design som jeg syntes om, men jeg mener stadigvæk at man burde få en designer til at designe det hele fra bunden Smile

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6569
Fra  TextReactor Skrevet kl. 08:37

Morten Nielsen - Kidznet.dk:
Jeg må indrømme at jeg aldrig har hørt om Comersus, og når jeg vil besøge deres side er den heller ikke tilgængelig. Lidt dårlig start hvis de skulle lokke mig til at bruge dem

Når du klikker på linket så vil du se at der i adressefeltet foran www står %20. Der har sneget sig et link ind så hvis du fjerner det så virker deres side.

Jeg skal da downloade deres shop og kigge på den. 

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Gråsten
Tilmeldt 11. Oct 09
Fra  VeloMania Skrevet kl. 08:39

Niels:

Morten Nielsen - Kidznet.dk:
Jeg må indrømme at jeg aldrig har hørt om Comersus, og når jeg vil besøge deres side er den heller ikke tilgængelig. Lidt dårlig start hvis de skulle lokke mig til at bruge dem

Når du klikker på linket så vil du se at der i adressefeltet foran www står %20. Der har sneget sig et link ind så hvis du fjerner det så virker deres side.

Jeg skal da downloade deres shop og kigge på den. 

Hehe, ja fandt også ud af det bagefter ;)

Det kunne da være sjovt at downloade og rode lidt med, men som jeg ser priserne ser det hele noget uoverskueligt ud..

Fra Aalborg
Tilmeldt 21. Feb 07
Indlæg ialt: 457
Skrevet kl. 09:58

hej Morten

hvad siger  du til  en shop 100%  integreret  med  økonomiprogrammet - således kundernes køb afskrives på dit  varelager  - og  at  der  laves forslag til  linier i din kassekladde  klar til bogføring. Det er  AESIRAS  med Internet-modulet  koblet  på.

for   kr.   5.985,-  plus  moms.   Der er et årligt  opdateringsgebyr på  3 x 239,- plus moms   så  skal du  have  det hosted  -   enten  ved  et webhotel som  du selv står på  mål  for.....

ELLER  du  kan   hos  AESIRAS medkøbe  en  hosted-ydelse i samme  forbindelse  -   Det koster  198,- pr. måned + mmoms.  Rent  praktisk  ligger  det  på  AESIRAS server  med  fuld  backup  procedure  osv.  Fysisk  står serveren  i DanDomain´s serverrum,  men er  en  AESIRAS ydelse.

Du  kan  også  leje  modulerne  for   3  x 99,- kr.   pr  måned.  I så tilfælde er  der  intet opdateringsgebyr.  Hertil  kommer  så  evt.  hostingudgift  -  enten din egen  -  eller  gennem AESIRAS

Du  kan hente  en prøveversion  på  linket  her:

http://www.aesiras.dk/register.aspx?pid=OBP 

du er  også  velkommen til  at  kontakte  mig  for yderligere   oplysninger 

Otto B. Petersen  på  tlf 283 44 283

Fra Aalborg
Tilmeldt 21. Feb 07
Indlæg ialt: 457
Skrevet kl. 09:59

hej Morten

hvad siger  du til  en shop 100%  integreret  med  økonomiprogrammet - således kundernes køb afskrives på dit  varelager  - og  at  der  laves forslag til  linier i din kassekladde  klar til bogføring. Det er  AESIRAS  med Internet-modulet  koblet  på.

for   kr.   5.985,-  plus  moms.   Der er et årligt  opdateringsgebyr på  3 x 239,- plus moms   så  skal du  have  det hosted  -   enten  ved  et webhotel som  du selv står på  mål  for.....

ELLER  du  kan   hos  AESIRAS medkøbe  en  hosted-ydelse i samme  forbindelse  -   Det koster  198,- pr. måned + mmoms.  Rent  praktisk  ligger  det  på  AESIRAS server  med  fuld  backup  procedure  osv.  Fysisk  står serveren  i DanDomain´s serverrum,  men er  en  AESIRAS ydelse.

Du  kan  også  leje  modulerne  for   3  x 99,- kr.   pr  måned.  I så tilfælde er  der  intet opdateringsgebyr.  Hertil  kommer  så  evt.  hostingudgift  -  enten din egen  -  eller  gennem AESIRAS

Tilmeldt 4. Jun 10
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 15:57
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Normal 0 false false false EN-US X-NONE X-NONE MicrosoftInternetExplorer4

Hej Morten,

Du har en kæmpe fordel, du er nemlig I den situation at du allerede har haft en webshop I noget tid og derfor har haft mulighed for at få en del erfaring med drift af en webshop. Det betyder at du ved hvilke features din nye webshop absolute skal have samt hvilke features du absolute ikke vil betale for.

Hvis jeg var dig ville jeg lave en liste over de forskellige kategorier eller moduler som tilsammen udgør en webshop, lav en liste med de krav du har til shoppen under hver kategori og vægte de forskellige webshops imod din liste. Det er vigtigt at du prøver at komme I tanke om så meget som muligt, og skriver dem ned (du kan altid slette dem senere). En liste over dine krav kunne f.eks se sådan ud:

·         Design

o   Det skal være muligt at hav en ‘master’ template

o   Det skal være muligt at redigere designer på alle sider

·         SEO

o   Det skal være muligt at redigere meta tags for hver enkelt side

o   Systemet skal understøtte søgemaskinevenlige URLs

·         Betaling

o   Det skal være muligt at betale med danske såvel som udenlandske kreditkort

o   Hele betalingsprocessen skal forgå internt I webshoppen (ingen redirects til ekstern betalingsformidler)

·         Produkter

o   Det skal være muligt at oprette kategorier

·         Admin

o   Det skal være muligt at redigere indhold og produkter fra et administrationsmodul

·         Tracking

o   Det skal være muligt at spore processen fra leads til salg

·         Newsletter

o   Det skal være muligt for kunden at tilmelde sig et nyhedsbrev

Husk på at der kan være masse omkostninger i form af tid og penge som ikke nødvendigvis er en del af prisen for en nyt webshop - og derfor ikke er et direkte krav. Nogle webshops kan måske copy/paste dine nuværende data, mens andre webshops kræver at du burger X timer på at konvertere dine data så de passer til det nye webshop.

Når du har lavet en brainstorm og du mener din liste er tæt på udtommende er det tid til til at vægte eller prioritet dine krav. Du kan enten give dem høj/mellem/lav eller “SKAL have” vs. “kunne være fedt at have”. Gem listen – du skal bruge den til at teste webshoppen når den er færdigudviklet Smile

Sidste skridt er at holde de forskellige systemer op med listen og se hvilke system der passer bedst til dine krav.

En variation er at tilføje point til dine høj/mellem/lav prioriteter (5/3/1) og divider prisen på system med det samlede antal point, derved får du en “krav pr. krone” ratio, og et klart overblik over hvilke system der giver dig mest funktionalitet for pengene.

Held og lykke med processen

Fra Gråsten
Tilmeldt 11. Oct 09
Fra  VeloMania Skrevet kl. 18:14

Nicolaj:

Normal 0 false false false EN-US X-NONE X-NONE MicrosoftInternetExplorer4

Hej Morten,

Du har en kæmpe fordel, du er nemlig I den situation at du allerede har haft en webshop I noget tid og derfor har haft mulighed for at få en del erfaring med drift af en webshop. Det betyder at du ved hvilke features din nye webshop absolute skal have samt hvilke features du absolute ikke vil betale for.

Hvis jeg var dig ville jeg lave en liste over de forskellige kategorier eller moduler som tilsammen udgør en webshop, lav en liste med de krav du har til shoppen under hver kategori og vægte de forskellige webshops imod din liste. Det er vigtigt at du prøver at komme I tanke om så meget som muligt, og skriver dem ned (du kan altid slette dem senere). En liste over dine krav kunne f.eks se sådan ud:

·         Design

o   Det skal være muligt at hav en ‘master’ template

o   Det skal være muligt at redigere designer på alle sider

·         SEO

o   Det skal være muligt at redigere meta tags for hver enkelt side

o   Systemet skal understøtte søgemaskinevenlige URLs

·         Betaling

o   Det skal være muligt at betale med danske såvel som udenlandske kreditkort

o   Hele betalingsprocessen skal forgå internt I webshoppen (ingen redirects til ekstern betalingsformidler)

·         Produkter

o   Det skal være muligt at oprette kategorier

·         Admin

o   Det skal være muligt at redigere indhold og produkter fra et administrationsmodul

·         Tracking

o   Det skal være muligt at spore processen fra leads til salg

·         Newsletter

o   Det skal være muligt for kunden at tilmelde sig et nyhedsbrev

Husk på at der kan være masse omkostninger i form af tid og penge som ikke nødvendigvis er en del af prisen for en nyt webshop - og derfor ikke er et direkte krav. Nogle webshops kan måske copy/paste dine nuværende data, mens andre webshops kræver at du burger X timer på at konvertere dine data så de passer til det nye webshop.

Når du har lavet en brainstorm og du mener din liste er tæt på udtommende er det tid til til at vægte eller prioritet dine krav. Du kan enten give dem høj/mellem/lav eller “SKAL have” vs. “kunne være fedt at have”. Gem listen – du skal bruge den til at teste webshoppen når den er færdigudviklet Smile

Sidste skridt er at holde de forskellige systemer op med listen og se hvilke system der passer bedst til dine krav.

En variation er at tilføje point til dine høj/mellem/lav prioriteter (5/3/1) og divider prisen på system med det samlede antal point, derved får du en “krav pr. krone” ratio, og et klart overblik over hvilke system der giver dig mest funktionalitet for pengene.

Held og lykke med processen

Sådan havde jeg ikke tænkt på det, men det lyder som en super god ide. Tak for tippet Big Smile

Fra Gråsten
Tilmeldt 11. Oct 09
Fra  VeloMania Skrevet kl. 18:16

Ivaerksaet:

hej Morten

Hej Otto

Det er ikke nødvendigvis sådan noget jeg søger. Men du skal have tak for tippet alligevel Smile

Fra Alken
Tilmeldt 8. Apr 08
Indlæg ialt: 280
Fra  frontGATE Skrevet kl. 09:18

Jeg kunne anbefale dig at kikke på http://www.aspdotnetstorefront.com. De har over 10.000 kunder på løsningen. kik evt. under deres portefolie hvor der er mange tøjsites. f.eks. http://collection.continentalclothing.jp/

Det er ikke opensource men et komplet commercesystem som du kan komme i nærheden af fra 15.000 og op.
Prøv at tjek deres features liste: http://www.aspdotnetstorefront.com/t-features.aspx
De har mulighed for multistore og f.eks. så er der frit valg mht. gateways, som du vil benytte google checkout, paypal, jetpay og mange andre. Vi har oprettet til dandomain samt fået systemet oversat til dansk og satser på de nordiske lande.

Du er meget velkommen til at ringe for mere info på 31119111

Side 6 ud af 6 (60 indlæg)