Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Stedet man kan se besøgstal?

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Fra Horsens
Tilmeldt 17. May 06
Indlæg ialt: 499
Fra  Campaya Skrevet kl. 01:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 02-12-2006 00:51:51 Forfatter: Vejsmose
Beklager skæringen, men ville blol kommentere, at hvis man først benytter FDIM til at sammenligne på tværs, så lader  man for alvor nogen i stikken. For ja kriterierne er nok overordnet de samme, men nogen udnytter blot ''hullerne'' bedre end andre.

Det er bare svært som stort medie at lade være med at være på FDIM fordi medibureauer benytter det i stor stil til at afgøre hvor deres kunders (mange) annonce kroner skal lægges.

Desuden mangler der alternativer som f.eks. Hitwise (der desværre er røv-dyre) på det danske marked. Den slags tal ville være utroligt interessante.

/Claus

https://www.campaya.dk - ferieboliger og sommerhuse i hele verden

Fra Horsens
Tilmeldt 17. May 06
Indlæg ialt: 499
Fra  Campaya Skrevet kl. 01:07
ift. tns metrix (og andre script baserede stat.værkt.):
en unik besøgende er en besøgende som downloader en side med det pågældende TNS metrix script.

Når samme bruger lukker browseren ned eller går videre til en anden webside - og 30 minutter senere eller mere besøger siden igen, er dette en ny unik besøgende. Dette er standarden for de fleste statistik værktøjer. Nogle kører med 20 minutter og andre frekvens faktorer.

Dvs. det der ligger i tallene på fdims sider er:

De forskellige medier har xxx.xxx antal besøgende på sider med TNS metrix scriptet implementeret (principielt fra PC ''er med forskellige IP numre, eller fra PC''er med samme IP nummer men besøgt med minimum 30 minutters intervaller).

Medierne implementerer typisk scriptet (og mange gange flere forskellige stat. scripts) på alle sider på hele domænet. Der er ikke noget upålideligt eller uærligt i dette, eller i disse tal, det er udlægningen af tallene som i nogle tilfælde kan være problematisk.

Da jeg læste "Endvidere kan der sagtens ligge mange undersider i tallene, hvilket du måske kan have svært ved at gennemskue." Forstod jeg det sådan at du talte om sidevisninger. Beklager hvis det var en misforståelse - men det ligger vel lidt i sætningen ;-)?

Anyways jeg er enig i din udmærkede betragtning omkring områderne af websites/portaler mv.

> Ulæmpen er så, udover at langt fra alle vigtige, store eller reklamebærende websites er med, er bl.a. at man ikke kan se hvilke dele af de tilmeldte website der får hvor meget trafik. Det er totaltal. Og med de som oftest store og brede portaler eller mediesammenslutninger der er med, er det derfor umuligt at vurdere hvor meget trafik lige den sektion som er interessant for dig får. For det vil sjældent være hele portalen - eller mediesammenslutningen, der vil egne sig til lige dig.

Netop derfor er den bedste vej omkring det at tracke på din online markedsføring, Nicolai. Mål /få dine eksponeringer, dine klik antal, beregn din CTR differentieret på de områder du kører markedsføringen og følg trafikken helt ind til dit salg. Derudfra kan du se din konvertering og hvor du bedst, nemmest og billigst skal gennemføre dine marketing tiltag.

https://www.campaya.dk - ferieboliger og sommerhuse i hele verden

Fra Storkøbenhavn
Tilmeldt 20. Nov 06
Indlæg ialt: 126
Skrevet kl. 01:11
Dato: 02-12-2006 01:03:24 Forfatter: Claus P
Det er bare svært som stort medie at lade være med at være på FDIM fordi medibureauer benytter det i stor stil til at afgøre hvor deres kunders (mange) annonce kroner skal lægges.

Helt enig! Dog gør det desværre ikke problemstillingerne mindre.

Og samtidig kunne man nok ønske at mediebureauerne faktisk prøvede at lære mere om mediet, end blot en hovedløs indtastning af FDIM.dk, hvortil de end ikke læser forbehold etc.

Det jeg har hørt fra vor egen kundeservice gennem tiden er at det ofte har virket som om mediebureauerne helst stadig ville bruge energien på de "gamle" medier end at sætte sig ind i det nye.

Flere af dem kan være fuldstændig udvidende langt tid efter vigtige hændelser og udvikling. Eksempelvis havde vort eget mediebureau for et par år siden en opgave for et andet mediebureau som gerne ville benytte en, som de troede var en stor hjemmeside herhjemme, dog var sited lukket næsten 12 måneder tidligere

Fra Storkøbenhavn
Tilmeldt 20. Nov 06
Skrevet kl. 01:22
Nu blev tråden vist alligevel meget OT, så begrænser lige til et par hurtige kommentarer...

Dato: 02-12-2006 01:07:05 Forfatter: Søren Storm
ift. tns metrix (og andre script baserede stat.værkt.):
en unik besøgende er en besøgende som downloader en side med det pågældende TNS metrix script.

Nu er jeg ikke selv så teknisk kyndig, så vi kan vel blive enige om at det oprindelige RedSheriff og Gallups nuværende afløser, TNS Metrix er baseret på cookies. Cookies som så kommer fra det anførte script.

De forskellige medier har xxx.xxx antal besøgende på sider med TNS metrix scriptet implementeret (principielt fra PC ''er med forskellige IP numre, eller fra PC''er med samme IP nummer men besøgt med minimum 30 minutters intervaller).

Interval er jo ikke relevant længere hos FDIM, da det er fra alle vinduer er lukket. Og hele problemstillingen med de som ikke understøtter cookies.

Hertil kommer så eventuelle sites som så smart benytter sig af link til andre hjemmesider eller adresser for deres indhold. Hvorledes håndteres disse tal hvis og såfremt brugeren i første omgang ikke accepterede cookies? Eller de var slettet undervejs?

Da jeg læste ''Endvidere kan der sagtens ligge mange undersider i tallene, hvilket du måske kan have svært ved at gennemskue.'' Forstod jeg det sådan at du talte om sidevisninger. Beklager hvis det var en misforståelse - men det ligger vel lidt i sætningen ;-)?

Nok min manglende tekniske formåen og brug af termer.

Dog mente jeg andre veje end hoveddøren, eventuelle subdomæner, biblio. m.m.

Fra Storkøbenhavn
Tilmeldt 20. Nov 06
Skrevet kl. 01:38
ja, du har helt ret i det med cookies. Det er mig der sidder og blander tns med webtrends og logfiler :-o zzZZz

Så det er rigtigt at det giver usikkerheder og afvigelser - dog ikke mere end i andre hostede /cookie baserede statistik værktøjer. Så mht pålidelighed er det ikke ringere end lignende konkurrende løsninger på markedet. Og det er sammenlignende data som er udgangspunkt for snakken, så disse ting gør sig gældende (tilnærmelsesvist /antagelsesvist) ligeligt for alle websites på listerne.

Jeg er absolut ikke speciel fortaler for TNS/ fdim. Men det er et generelt problem ved cookie baseret tracking.

Er i øvrigt meget enig i dine betragtninger om mange mediebureauers tilgang til fordelingen af annoncekronerne.

Og jeg har også haft direkte kommunikation med både sælgere og administratorer af midlerne. 

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9740
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 09:23
> For ja kriterierne er nok overordnet de samme,

Nej, kriterierne er NØJAGTIGT de samme. Det er det der er den store forskel på FDIM/TNS og alle andre tracking systemer. Det er en central gruppe der bestemmer, og overvågr, hvordan målinger skal laves. Det er alt andet lige en langt bedre løsning end noet andet.

Man kan altid diskutere de valg der er lavet, og de regler der er opsat, men de er ens for alle.

Hvad ville du ellers have? Websitets egne logfils rapporter, deres egen clien side trackin? Uden overvågning og kontrol? Nej du - det er afprøvet, o det dur ikke. Hvis ikke det konroleres centralt SÅ bliver der først snydt.

Hitwise er super fedt, men det kan ikke bruges til til det som FDIM/TNS er opsat til at løse - og det er heller ikke det som de markedsføres på. Hitwise har iøvrigt sine egne meget ALVORLIGE fejl og mangler, men det er en anden historie.

Pointen er, at man kan vælge at gå i panik og baglås over enhver måling - eller man kan bruge det der er tilængeligt, forholde sig til det og bruge det. Hvad er alternativet? Man kan sagtens argumentere for at alle målinger er forkerte - men skal man så lade være med at annoncere? Nej, som med så meget andet, må man forholde sig til den faktiske virkelighed der findes, og så bruge den bedst mulig. Det andet er sgu for meget ligegyldig navlepilleri til mig.

Alt imens du sidder og brokker dig over at det ene eller det andet målingssystem ikke virker, løber dine konkurrenter med alle kunderne .... Hvor smart er det?
Fra Storkøbenhavn
Tilmeldt 20. Nov 06
Skrevet kl. 17:39
Dato: 02-12-2006 09:23:06 Forfatter: Mikkel deMib >
Nej, kriterierne er NØJAGTIGT de samme. Det er det der er den store forskel på FDIM/TNS og alle andre tracking systemer. Det er en central gruppe der bestemmer, og overvågr, hvordan målinger skal laves. Det er alt andet lige en langt bedre løsning end noet andet.

Enig i at de overordnet retningslinier er de samme, dette er dog ikke dermed det samme som at sige de udnyttes eller kan udnyttes lige godt af de forskellige medier repræsenteret, og det var hvad jeg ønskede at gøre opmærksom på i forhold til brugen af listen.

Dato: 02-12-2006 09:23:06 Forfatter: Mikkel deMib >
Hvad ville du ellers have? Websitets egne logfils rapporter, deres egen clien side trackin? Uden overvågning og kontrol? Nej du - det er afprøvet, o det dur ikke. Hvis ikke det konroleres centralt SÅ bliver der først snydt.

Nu har jeg selv valgt kun at være medlem af ITB og ikke FDIM, hvorfor jeg ikke selv er med i beslutningsprocessen omkring hvordan og hvorledes. Som flere af deres medlemmer har ytret undervejs, så ville jeg nok stille mig bedre ved at være medlem og så påvirke organisationen indefra, men det strider imod mine egne klare etiske retningslinier, hvilket vist også besvarer hvorfor vi ikke blot efterkommer "presset" i stedet for at lade konkurrenterne få de liste fikserede kunder alene for dem selv.

Har ikke indsigt i alternativer eller Hitwise, og kan alene se at det nuværende langt fra virker optimalt, men lad os nu se hvad fremtiden bringer med Gemius. Dog har jeg svært ved at tro begrebet "unikke besøgende" ophører.

Tidligere havde jeg store etiske og moralskee problemstillinger med deres brug af tracking cookies, men om hvorvidt det nye system benytter samme teknologi har jeg af gode grunde endnu ikke indsigt i.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9740
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 17:55
Inten system til måling af trfik er perfekt, og der vil altid være forhold ved et system som stiller nogle bedre, end ved andre systemer, og du har ret i at nogle udnytter mulighederne mere aggresivt end andre. Men det vil ingen forskel gøre at bruge et andet system, eller en anden leverandør - problemet vil være det samme.

Det vigtige ved et sådant målesystem er, at der er tilstrækkeligt mange som bruger det, og i denne "kamp" står FDIM/TNI som vinder lige nu. Det er den virkelighed man bliver nødt til at forholde sig til - både som annoncør, og som (traditionelt) annoncebærende online medie. Med mindre man satser på kanaler, hvor denne trafikevealuering ikke er et must - f.eks. contextual advertising, affiliates etc., som jeg f.eks. selv gør.
Fra Storkøbenhavn
Tilmeldt 20. Nov 06
Skrevet kl. 18:11
Ingen tvivl om at FDIMs oprindelige grundlag, at berette online medierne i forhold til alm. markedsføring, specifikt banner placering m.m., der har det nok sin berettigelse, men som jeg vist også er kommet til at lufte mere officielt, så virker det som om, det desværre et gået nogen til hovedet.

Man kan faktisk fagrer for vidt. Og ser vi bort fra bannersalg, så glemmer kunderne nok i bund og grund at kigge på hvilket produkt de køber. Altså hvad de reelt får for pengene. Kan godt være anførte ikke giver mening uden at være mere konkret eller grundet manglende formuleringsevner da jeg den seneste uge har været/er syg.

EDIT: Uanset presset, både internt fra teknisk- og salgsafdelingen samt eksternt fra evt. mediebureauer, så må vor egen etik og moral have større vægt end den evt. mulige økonomiske gevinst ved at komme på listen.

Fra Storkøbenhavn
Tilmeldt 20. Nov 06
Skrevet kl. 21:26
Man skal lige holde i mente at det ikke kun er sælgere som bruger diverse tal fra forskellige kilder til uholdbare og overfladiske konklusioner. Mange ledere af store medier (læs: de største medier i dk) har også meget svært ved at navigere i hvad de skal forholde sig til. Mange forholder sig faktisk overordnet til meget primitive størrelser såsom fx unikke besøgende og sidevisninger, i deres forsøg på at vurdere hvor godt det går for deres medie. M.a.o. de famler ofte i blinde, og har heller ikke et klart billede af hvor de står. Intet under at deres respektive annoncekunder har omend endnu mere svært ved at danne sig et overblik... Det er en vekselvirkning ml. mere proffesionelle og krævende annoncekunder og medier med meget mere nuanceret fokus som vil kunne give en mere fornuftig købs- og salgssituation ift online annoncer. Men et godt råd til en person der er i tvivl om kvalitet af en online annoncepakke el.lign. er at mindske risikoen ved at gå efter CPC el. CPA/L.
Side 2 ud af 2 (20 indlæg)