Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Stedet man kan se besøgstal?

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 21:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

Er der nogle, der ved om der findes danske hjemmesider, hvor man kan se statistiker over andre hjemmesiders besøgstal?

Dette kunne jo være rart i tilfælde, hvor nogle ønskede at man skulle købe en annonce på deres hjemmeside, at man så lige kunne tjekke om de beøgstal de pågældende mennesker opgiver er rigtige.

Ser frem til at høre fra jer.

Stay online........

Nicolai

Tilmeldt 10. Jun 06
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 21:40
Fra Kolding
Tilmeldt 23. Oct 05
Indlæg ialt: 900
Fra  WORDPRESSKONSULENT ApS Skrevet kl. 21:50
Det er forhåbentlig de færreste firmaer der er tilmeldt chart - altså den offentlige del. Chart Erhverv er en anden sag, men disse tal er vist skjult for offentligheden.

Vedr. Alexa og andre lignende tjenester som man IMO i bund og grund ikke kan bruge til noget, har dette været taget op mange gange før, så jeg vil henvise til arkivet. Brug søgefunktionen :)

--
Uffe Fey, WordPress-konsulent på fuld tid

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 09:56
Hej
Bannerannoncer kan hurtigt gå hen at blive en MEGET dyr fornøjelse, når man regner klikprisen ud. Prøv at scrolle ned i den nederste halvdel af siden og se mit lille regnestykke...
Mvh,

Christian

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 23:54

Er en forening af internet medier som bruger gallup/ tns metrix som stat værktøj

Mange meget store internet medier er med her.

Mht alexa.com skal man lige bemærke at det er et community som via sine medlemmer - som downloader en browser toolbar- indsamler statistik på disses besøg på forskellige websites worldwide. Derfor er det ikke et værktøj man kan bruge til sikre talanvisninger. Men det kan godt fungere til fingerpeg i mange sammenhænge i forbindelse med websites af en rimelig størrelse.

Fra Storkøbenhavn
Tilmeldt 20. Nov 06
Indlæg ialt: 126
Skrevet kl. 00:09
Dato: 27-11-2006 21:21:09 Forfatter:www.lautia.dk - Kvalitetsvin on- og offline
Er der nogle, der ved om der findes danske hjemmesider, hvor man kan se statistiker over andre hjemmesiders besøgstal?

Den primære rettesnor er nok FDIM, dog skal du naturligvis ikke ligge mere i tallene end det. Og slet ikke som sammenligningsgrundlag, blot fordi en er anført med et lavere brugertal end et andet medie siger ikke så meget. Fordi mange brugere eksempelvis har ofir mail er jo ikke ensbetydende med at brugerne bevæger sig ind på OFIR. Endvidere kan der sagtens ligge mange undersider i tallene, hvilket du måske kan have svært ved at gennemskue.

Nu behøver vi jo ikke at hænge alt folks vasketøj ud til offentligt skue, så du skal være velkommen til at skrive en PB til mig, så skal jeg se om jeg ved noget mere konkret

Dato: 27-11-2006 21:21:09 Forfatter:www.lautia.dk - Kvalitetsvin on- og offline

Dette kunne jo være rart i tilfælde, hvor nogle ønskede at man skulle købe en annonce på deres hjemmeside, at man så lige kunne tjekke om de beøgstal de pågældende mennesker opgiver er rigtige.

Som udgangspunkt så tror jeg ikke faren er hvis de opgiver tal, men mere hvis de ikke gør.

Opgiver de nogle tal, kan disse jo i praksis kræves dokumenteret idet de jo er en af grundlagene for din beslutningsprocess. Angiver mediet nogle tal som du mistænker for at være forkerte eller bevidst unøjagtige så er det jo en helt anden sag, og så stor du faktisk ikke så skidt endda, så mit råd ville klart være, "pas på" hvis ikke de angiver nogle tal.

Derudover indleder man vel heller ikke et samarbejde med en ny leverandør, hvis man allerede fra starten har en dårlig mavefornemmelse

Fra Storkøbenhavn
Tilmeldt 20. Nov 06
Skrevet kl. 00:35
fdims tal er helt pålidelige tal og på linie med de bedste statisitk værktøjer på markedet.

Listerne fx http://www.fdim.dk/?vis=page&ID=34 viser unikke besøgende og ikke sidevisninger, hvilket er noget andet. Der ligger derfor ikke nogle tal på besøgte undersider her. Sidevisninger pr. unik besøgende er et vigitgt tal for mange populære medier, men det er ikke noget som fdim formidler til offentligheden.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9740
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 00:42
Fordel ved FDIM''s tal er, at målingen foregår på nøjagtig samme måde, efter et sæt stramme regler, som gør at man kan sammenligne tal på tværs af de tilmeldte. Men altså kun for dem som er med i den (lidt dyre) ordning.

Ulæmpen er så, udover at langt fra alle vigtige, store eller reklamebærende websites er med, er bl.a. at man ikke kan se hvilke dele af de tilmeldte website der får hvor meget trafik. Det er totaltal. Og med de som oftest store og brede portaler eller mediesammenslutninger der er med, er det derfor umuligt at vurdere hvor meget trafik lige den sektion som er interessant for dig får. For det vil sjældent være hele portalen - eller mediesammenslutningen, der vil egne sig til lige dig.

Her kan Alexa så bruges - i hvert fald for nogle sites. Hvis websitet er fordelt på seperate domæner, eller subdomæner, kan disse sammenlignes med hinanden. Det kan give en rettesnor for, hvordan trafikken fordeler sig. Prøv f.eks. at gå ind på Alexa.com og se statistikken for Jubii. De benytter en subdomæne-struktur, så det er ret let at se hvordan brugerne fordeler sig. Den form for information savner man med FDIM.
Fra Storkøbenhavn
Tilmeldt 20. Nov 06
Skrevet kl. 00:44
Uha Søren, jeg talte ikke om sidevisninger.Nu du så selv nævner det, hvad er så en Unik besøgende?

Og nej efter min bedste overbevisning så er er det at kalde tallene fra FDIM pålidelige næsten i strid med rådgivningsansvar, hvis man var underlagt et sådanne.

MEDMINDRE man forklarer modparten eller klienten 100% hvad som er og ikke er en unik besøgende.

Og der er det desværre min erfaring, at både FDIMs egen PR maskine samt mediebureauernes og de enkelte mediers egne sælgere kan have svært ved ikke at lade staklen i den anden ende tro der var tale om en ny eller unik bruger.

Nu anstrengte jeg mig meget for ikke at smide for meget på bålet i min oprindelige kommentar, men vil da gerne tage en debat med dig om emnet, dog tror jeg hurtigt denne tråd vil gå meget OT.

Fra Storkøbenhavn
Tilmeldt 20. Nov 06
Skrevet kl. 00:52

Dato: 02-12-2006 00:42:22 Forfatter: Mikkel deMib Fordel ved FDIM's tal er, at målingen foregår på nøjagtig samme måde, efter et sæt stramme regler, som gør at man kan sammenligne tal på tværs af de tilmeldte. Men altså kun for dem som er med i den (lidt dyre) ordning.

Beklager skæringen, men ville blol kommentere, at hvis man først benytter FDIM til at sammenligne på tværs, så lader  man for alvor nogen i stikken. For ja kriterierne er nok overordnet de samme, men nogen udnytter blot "hullerne" bedre end andre.

For at tage et simpelt eksempel, hvis jeg besøger en kommunes hjemmeside, kommune X, og de har en ASP løsning hos en udbyder, som gengiver eksempelvis deres ledige job, ja så er jobsektionen hosted hos udbyderen og medtælles i dennes tal. Dog har jeg jo i virkeligheden aldrig været inde over udbyderens reelle side.

Kunne også være jeg valgte at oprette en mailboks til brugeren som de så tjekkede dagligt. God service, og har understøtter de ikke cookies, så kan en fjer hurtigt blive til ti høns.

Ydermere er det vist svært at blokere for udbyderens egen trafik, da målingerne er lavet via cookies og ikke IP.

Og jeg kunne jo også lave en daglig mail til mine brugere om at der var kommet noget nyt og væsentligt til dem hos jeg, hvormed de klikker ind på sited udfra et direkte link til deres egentlige mail. Mens andre udbydere på listen vælger at sende hele indholdet i en mail. Dermed vil den ene jo være misrepræsenteret i forhold til den anden, så hvilken strategi skal vi vælge? Spille samme spil som konkurrenterne og hele tiden prøve at flytte grænserne eller?

EDIT: Anførte punkter er taget fra konkrete udbydere på FDIM, og listen af kreative muligheder "keep on going" som the Energizer bunny

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)