Dato: 02-12-2006 00:42:22 Forfatter: Mikkel deMib Fordel ved FDIM's tal er, at målingen foregår på nøjagtig samme måde, efter et sæt stramme regler, som gør at man kan sammenligne tal på tværs af de tilmeldte. Men altså kun for dem som er med i den (lidt dyre) ordning.
Beklager skæringen, men ville blol kommentere, at hvis man først benytter FDIM til at sammenligne på tværs, så lader man for alvor nogen i stikken. For ja kriterierne er nok overordnet de samme, men nogen udnytter blot "hullerne" bedre end andre.
For at tage et simpelt eksempel, hvis jeg besøger en kommunes
hjemmeside, kommune X, og de har en ASP løsning hos en udbyder, som gengiver eksempelvis deres ledige job, ja så er jobsektionen
hosted hos udbyderen og medtælles i dennes tal. Dog har jeg jo i virkeligheden aldrig været inde over udbyderens reelle side.

Kunne også være jeg valgte at oprette en mailboks til brugeren som de så tjekkede dagligt. God service, og har understøtter de ikke
cookies, så kan en fjer hurtigt blive til ti høns.
Ydermere er det vist svært at blokere for udbyderens egen trafik, da målingerne er lavet via cookies og ikke
IP.
Og jeg kunne jo også lave en daglig mail til mine brugere om at der var kommet noget nyt og væsentligt til dem hos jeg, hvormed de klikker ind på sited udfra et direkte
link til deres egentlige mail. Mens andre udbydere på listen vælger at sende hele indholdet i en mail. Dermed vil den ene jo være misrepræsenteret i forhold til den anden, så hvilken strategi skal vi vælge? Spille samme spil som konkurrenterne og hele tiden prøve at flytte grænserne eller?
EDIT: Anførte punkter er taget fra konkrete udbydere på FDIM, og listen af kreative muligheder "keep on going" som the Energizer bunny