|
ift. tns metrix (og andre script baserede stat.værkt.):
en unik besøgende er en besøgende som downloader en side med det pågældende TNS metrix script.
en unik besøgende er en besøgende som downloader en side med det pågældende TNS metrix script.
Når samme bruger lukker browseren ned eller går videre til en anden webside - og 30 minutter senere eller mere besøger siden igen, er dette en ny unik besøgende. Dette er standarden for de fleste statistik værktøjer. Nogle kører med 20 minutter og andre frekvens faktorer.
Dvs. det der ligger i tallene på fdims sider er:
De forskellige medier har xxx.xxx antal besøgende på sider med TNS metrix scriptet implementeret (principielt fra PC ''er med forskellige IP numre, eller fra PC''er med samme IP nummer men besøgt med minimum 30 minutters intervaller).
Medierne implementerer typisk scriptet (og mange gange flere forskellige stat. scripts) på alle sider på hele domænet. Der er ikke noget upålideligt eller uærligt i dette, eller i disse tal, det er udlægningen af tallene som i nogle tilfælde kan være problematisk.
Da jeg læste "Endvidere kan der sagtens ligge mange undersider i tallene, hvilket du måske kan have svært ved at gennemskue." Forstod jeg det sådan at du talte om sidevisninger. Beklager hvis det var en misforståelse - men det ligger vel lidt i sætningen ;-)?
Anyways jeg er enig i din udmærkede betragtning omkring områderne af websites/portaler mv.
> Ulæmpen er så, udover at langt fra alle vigtige, store eller reklamebærende websites er med, er bl.a. at man ikke kan se hvilke dele af de tilmeldte website der får hvor meget trafik. Det er totaltal. Og med de som oftest store og brede portaler eller mediesammenslutninger der er med, er det derfor umuligt at vurdere hvor meget trafik lige den sektion som er interessant for dig får. For det vil sjældent være hele portalen - eller mediesammenslutningen, der vil egne sig til lige dig.
Netop derfor er den bedste vej omkring det at tracke på din online markedsføring, Nicolai. Mål /få dine eksponeringer, dine klik antal, beregn din CTR differentieret på de områder du kører markedsføringen og følg trafikken helt ind til dit salg. Derudfra kan du se din konvertering og hvor du bedst, nemmest og billigst skal gennemføre dine marketing tiltag.