Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er vores politikere idoter ?

Side 4 ud af 14 (133 indlæg)
Fra København Ø
Tilmeldt 30. Aug 08
Indlæg ialt: 1601
Skrevet kl. 16:41
Hvor mange stjerner giver du? :

MediaHuset:

Det er da også fint nok med sikkerhedsnetværket..

Var der ikke SU, kontanthjælp eller dagpenge, var der nok også flere kriminelle, fuskere og svindlere.

Rigtig mange kriminelle er netop dem, som modtager kontanthjælp. De begår kriminalitet uanset hvor høj eller lav den er. Se bare på rockerne.

SU har på sin vis sin berettigelse. Det er dog de færreste studier som er så intensive, at man ikke kan have et job ved siden af. Det hele handler om, hvordan man prioriterer sin tid. Og netop SU er med til at skævvride unge menneskers prioriteter, fordi man vænner sig til 6.000 kr. i lommepenge fra staten hver måned. 

Fra Randers
Tilmeldt 18. May 10
Indlæg ialt: 910
Skrevet kl. 16:45

Hej BZR

Det jeg tænker hvis det blev helt afskaffet med kontanthjælp og dagpenge er så er det arbejde eller 0,- i kassen..

Så er det jo desværre lettest at stjæle ved købmanden til mad og indbrud i huse, eller værre med røverier..

Ingen penge overhovedet gør jo mange desperate og sidste udvej er kriminalitet

Mikkel

Tilmeldt 26. May 09
Indlæg ialt: 656
Skrevet kl. 16:56
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Det danske skattetyrani vil ingen ende tage.

xxx

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 17:02

helpme:
Nu har de halveret dagpengeperioden til 2 år. DAAAm det er næsten umuligt at finde job idag..og så...

Jeg tror ikke man kan betragte den slags beslutninger kvalificeret uden at overveje hvilket alternativer de havde.
Det oprindelige forslag var, at spare ved at fastlåse ydelser til studerende og ældre. Så jeg synes egentligt de har gjort det meget godt (selvom jeg hader DF er også ret sikker på at det er Venstres forslag, Løkke har bare tænkt to træk frem).

Umiddelbart virker det fornuftigt, at oppe motivationen for at arbejdsløse skal finde eller skabe et job. Det er selvfølgeligt synd, for dem der virkeligt kæmper med alligevel ikke har arbejde efter 2 år. Men hvor der handles, spildes der.

Når man tænker over hvilket ressourcer skaren af arbejdsløse har så kan man ikke lade vær, med at undres over at de ikke kan udnyttes bedre. Det nærmest kalder på en genial iværksatter ide!

Tilmeldt 26. May 09
Indlæg ialt: 656
Skrevet kl. 17:07

I et hvilket som helst andet land vil man kunne få det samme for 1/5 del af det vi betaler i skat.

Det kan lade sig gøre i alle andre lande på nær lige DK.

xxx

Fra Odense
Tilmeldt 24. Nov 09
Indlæg ialt: 104
Fra  Krudtborgen - Fyrværkeri i Odense Skrevet kl. 17:40

PJEDSTED:

Det danske skattetyrani vil ingen ende tage.

Hvem er skat, og hvorfor griner politiet af mig, når jeg vil anmelde ham for tyveri?

Krudtborgen sælger fyrværkeri i Odense.

Fra Aarhus
Tilmeldt 20. May 09
Indlæg ialt: 1367
Fra  Market Extensions Styrpaavarmen Skrevet kl. 17:42

Selv hvis folk mener ikke at kunne finde fast arbejde indenfor den 2-årige periode, som jeg synes lyder virkelig mærkeligt. Så kan man altid tilmelde sig et vikarbureau, hvis man ikke er kræsen hvad angår arbejdstider og geografisk placering, så er der ALTID arbejde at finde der. 

Det er et spørgsmål om som ved alle andre arbejdspladser at formå og præsterer så virksomheden ved de kan regne med dig hver gang, så vil du ikke ende uden arbejde. Og der vil sikkert være nogle der har erfaringer med at være vikar som mener det er løgn jeg kommer med, men min erfaring fortæller mig bare at hvis vikarbureauet ikke ringer til dig nyttesløst de første 10 gange de har et arbejde som skal klares indenfor kort tid, så vil de blive ved med at ringe!

Hos www.bedrenaetter.dk sælger jeg alt til soveværelset. Skal du have en ny seng? 

Fra Randers
Tilmeldt 18. May 10
Indlæg ialt: 910
Skrevet kl. 17:46
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ja man kan altid komme ind som vikar..

Jeg har haft en del vikarjob og det var alt mellem himmel og jord

Avisslynger på gågaden

Slagteri

gårdmand

Berendsen Vasketøj

Møbelfabrik

Men alt sammen gav da lidt erfaring selvom det var skod jobs.

Men vend den om, man kunne måske tilbyde netop den virksomhed noget de ikke havde ;-)

Mikkel

Fra Hørve
Tilmeldt 17. Dec 08
Indlæg ialt: 212
Skrevet kl. 18:06
Gennemsnit 1,5 stjerner givet af 2 person

MediaHuset:
Ja man kan altid komme ind som vikar

Ja men hvis man er på SU har man en indtægt grænse...

Mener det er idag 6.000kr om måneden før skat. Så når skatten er trukket er man nede på 3.000kr (hurtig hovedregning)

Hvis man nu har valgt at flytte hjemmefra grundet studiet ligger i Staden, så rækker de 3.000kr ikke langt.

Hvis man er på dagpenge skal du være 100% ledig for arbejdsmarkedt ellers skære man i dagpengene. Så her hjælper et vikarjob heller ikke.

Min mening er nu at dem der kom med det bedste oplæg af alle inde på borgen var Helle T & Villy S. en time mere om ugen eller 12min. per dag. det vil sige at den kaffepause der ligger der omkring 14-15 kunne man slette. Så var de 12min indhentet.

VKO straffer de røde fagforeninger fordi de valgte at støtte op om S & SF. udover VKO skære i dagpenge perioden så skære de også i skattefrdraget på fagforeningskontigent. Det vil sige at den lavt lønnede renrøringsdame faktisk mister sin skattelettelse hvis hun er medlem af en fagforening....

SÅ VIL JA DET ER EN GANG LORTE POLITIKERE DER SIDDER I DEN HØJE STOL!!!!!!

H.H. Fotografen. www.hh-fotografen.dk  Webprogramering. H.H Production Alarmer & Vagtservice

Fra København
Tilmeldt 15. May 10
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 18:13

Det er sjovt at der er nogle (læs: regeringen og df), der mener at svaret på at få arbejdsløse i arbejde, er at presse dem økonomisk.

I mange andre lande får man dagpenge (eller hvad de nu kalder den) i meget kortere tid, i USA er det hvis jeg ikke tager fejl 6 mdr.

Det er da underligt, at der så eksisterer arbejdsløse i de her lande, der har langt dårligere sikkerhedsnet under de arbejdsløse?

Hvis man følger regeringens, df's og nogle af Amino-profilernes tankegang, så skulle der jo ikke være nogen arbejdsløse i de her lande eller ihvertfald meget lavt arbejdsløshed. Det er da underligt at arbejdsløsheden i Danmark med den "lange" og "høje" dagpenge er meget lavere end andre lande som USA?

Derudover forstår jeg ikke, at man samtidig med, at der bliver flere ældre og færre unge, og samtidig med at man siger at vi i fremtiden vil mangle ca. 100.000 kvalificeret arbejdskraft, så

- fjerne regeringen og df, støtten til babyhjælp til barnløse og sætter loft over børnechecken!???

Det undrer mig ikke, når nu regeringen og df, har det syn at folk skal presses økonomisk, hvis man skal få dem til at gøre noget.

Sygt tankegang.

Kommer snart...

Side 4 ud af 14 (133 indlæg)