Mange af dem, der har mistet deres job under krisen, er folk der har uddannelse. Hvor mange læger, revisorer, advokater, ejendomsmæglere osv osv. Kender du, der vil ud og tage et rengøringsjob? Det er et luksus problem i vores samfund. Førhen kunne folk vrage og vælge mellem jobsene, og få lige præcis det job de ville, hvor de havde det varmest (logisk, det gør vi alle vel) Det handler mere om, at folk ikke vil gå en tur ned af stigen og tage et mindre værdsat job end man var vant til. Jeg vil sige det sådan, at ja, det er svært at finde arbejde, hvis man ikke kan omstille sig. Der er færre administrative stillinger nu, end for 2 år siden. Men jobs, hvor folk skal slæbe og bruge knofedt. De jobs vil der altid være, og jeg kender også arbejdsgivere, som har svært ved at finde folk i den her tid. Jeg har altid været beskæftiget siden jeg var 13 år gammel og fik min første avisrute.. I tiden siden da, har jeg både renset fisk og handlet aktier som dagligdag.. Så jeg vil mene, jeg ved hvad det vil sige, at skulle omstille sig når tiderne skifter. Der skal bare lidt vindermentalitet til. Så kan alle finde arbejde og få dagligdagen til at løbe rundt.. Måske skal man sælge den store bmw, og flytte fra de 300 m2 .. Men jeg vil vove at påstå, at alle kan finde arbejde og få pengene til at løbe rundt.. Man skal blot kunne omstille sig på arbejdsvilkår og leve standard.. På et tidspunkt er krisen ovre, og væksten kommer igen, så kunne det jo være man har fået lært lidt om omkostningsminimering både på privat og erhvervsfronten. I min forstand er det sundt med lidt kriser her og der.. Det sorterer skod virksomhederne fra, og viser kun vinderne tilbage.. Det er sund konkurrence mener jeg..
|
Hej
Til spørgsmålet om hvem der er idioter, sååååå
Dagpengene er jo en gammel traver der bliver ved med at blive trukket ud af stalden, og det giver jo gevinst hver gang. Er der noget i Danmark vi er verdensmestre til er det jo smålighed, - suverænt.
Jeg synes faktisk det er en rigtig god idé at rejse til USA, for når i så kommer hjem, (og det gør i), så kunne i ikke drømme om at udtale jer så arrogant og firkantet som i gør om at der er arbejde til alle der gider.
Min generation har fejlet! Vi har nurset vores unge og klappet når de har skidt i potten, og resultatet er en flok selvoptagede skiderikker. Hvorfor tror i at i kan gøre det bedre end amerikanerne? Hvad får jer til at tro, at hvis bare i kommer til USA så kan i ikke undgå at blive rige?
Når Thorborg som aldrig har ejet et hotel lige smutter ind på kontoret og fortæller hvordan hotelmanageren skal drive sit hotel, (Thorborg er jo dansker og det ved vi alle er noget særligt,) så er jeg da sikker på at hotelmanageren har nikket anerkendene på de rigtige steder. Det gør han sikkert også når miss Smith foreslår at skifte alle pærerne i hotellet, fordi de ikke står så godt til hendes blå hår.
Der er ingen af jer der havde fået en uddannelse til 4-500 tusind hvis jeres forældre skulle betale selv, det ville ikke være muligt da jeres forældre skal arbejde til 20 kr. i timen jvf. jeres optik i andre tråde om danskernes høje lønninger i forhold til Kina. Det er nu engang sådan at der er én direktør, og så ansatte for resten i en virksomhed, - og direktørerne kan ikke allesammen være jeres forældre.
Der mangler en rød rød tråd i de holdninger i lægger for dagen, og hvorfor overhovedet modtage SU når man mener at det er så let at tjene sine egne penge. SU er jo ikke en rettighed i har gjort jer fortjente til, det er noget jeg betaler til fordi jeg er klogere end jer, og hellere ser at i koncentrerer jer om lektierne, end at i er billig arbejdskraft for McDonalds. Fordi McDonalds ikke bidrager med noget positivt til Danmark.
Så til USA med jer, det kan kun gå for langsomt. USA er underholdningens vugge, og de elsker at blive underholdt. Det kan i bidrage svært meget til.......
Michael