Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er vores politikere idoter ?

Side 2 ud af 14 (133 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 24. Nov 09
Indlæg ialt: 104
Fra  Krudtborgen - Fyrværkeri i Odense Skrevet kl. 13:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Jørgen Olsen:

SebKania:
Sagen er den, at man ALTID vil kunne finde arbejde. Selvfølgelig er det ikke gode jobs man "altid" kan få - men der vil altid være jobs at finde! Smile

Nej det vil der ikke altid være. Der er masser af normale mennesker som slet ikke kan finde noget arbejde. For fem år siden havde jeg købt din historie, men ikke i dag.

Jeg har den holdning at man altid kan finde arbejde. Hvis man ikke kan få noget godt, må man tage noget skidt og senere finde noget godt. Så må man starte helt nede fra bunden af, hvor det drejer sig om arbejde som andre ikke vil tage. Uddeling af aviser, natarbejde osv. Der er altid arbejde at finde - skulle jeg mene. Smile

Krudtborgen sælger fyrværkeri i Odense.

Fra Odense
Tilmeldt 24. Nov 09
Fra  Krudtborgen - Fyrværkeri i Odense Skrevet kl. 13:13
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Iryna.dk:

Jørgen Olsen:

SebKania:
Sagen er den, at man ALTID vil kunne finde arbejde. Selvfølgelig er det ikke gode jobs man "altid" kan få - men der vil altid være jobs at finde! Smile

Nej det vil der ikke altid være. Der er masser af normale mennesker som slet ikke kan finde noget arbejde. For fem år siden havde jeg købt din historie, men ikke i dag.

Lige præcis! Det er naivt at tro at man altid kan finde et job. Hvorfor tror folk er der så mange arbejdsløse for tiden? Bestemt ikke fordi de allesammen dovner den derhjemme. Nogen gør måske, men bestemt ikke alle. Jeg har ingen respekt for den slags holdninger!

De gør det fordi det kan betale sig for dem, at blive hjemme og være på overførselsindkomster - fremfor at tage dårligt arbejde. Som jeg beskrev ovenover.

Fra København
Tilmeldt 28. Dec 09
Indlæg ialt: 1827
Fra  TDOmedia Skrevet kl. 13:14

Uden at vide en masse om regeringen og Dansk Folkepartis forslag om istedet for dagpenge i 4 år så at formindske dette med 2, så man altså kun har mulighed for dagpenge i 2 år. Er min holdning at vi alle skal hjælpe med at formindske de økonomiske problemer. 

Tilmeldt 10. May 10
Indlæg ialt: 67
Skrevet kl. 13:23

Nogen ved hvornår dagpengeloven træder i kraft?

Fra København Ø
Tilmeldt 30. Aug 08
Indlæg ialt: 1601
Skrevet kl. 13:28
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

Der er næsten altid arbejde at få, hvis man er desperat, og derfor motiveret, nok. Jeg vil ikke sidde her og udtale mig om, om der er folk der bliver på dagpenge for hyggens skyld. Det er der sikkert. Et system som det danske er som skabt til misbrug og jeg er ikke i tvivl om, at samtlige huller i systemet bliver voldbollet til ukendelighed, hver eneste dag. Men sådan vil det nu engang være, indtil systemet bliver reformeret til et punkt, hvor systematisk udnyttelse ikke længere er muligt. Og den dag kommer vist hverken igår, idag eller imorgen.

Det er også min opfattelse, at nogle jobsøgende er for forvante, og konsekvent går uden om jobs, de føler er under deres værdighed. Både hvad prestige og løn angår. Og her kommer overførselsindkomsten ind i billedet. Selvom den ikke er fyrstelig, så er den der, og den betyder, at den jobsøgende kan vente, indtil han eller hun finder 'drømmejobbet' igen. Det skal vi andre, som er så uheldige at have et job, så betale for i mellemtiden.

Men igen, det er jo ikke anderledes end mange SU-modtagere. Der er absolut intet forsvar for, at unge skal have SU, mens de går i gymnasiet. De 1.000 kr. går udelukkende til joints, øl og forbrug. Sagt med andre ord er der tale om en lommepengeordning, og det synes jeg simpelthen er for langt ude. Der er alt for mange gymnasieelever som lever af SU og overtræk, istedet for at tage et par vagter på en tankstation eller i Netto. Men igen, disse jobs er uattraktive, og det betyder, at de unge allerede i gymnasiet lærer, at de mindst skal have 120 kr. i timen.

Jeg bryder mig generelt ikke særlig meget med, hvem der udnytter systemet, hvorfor og hvordan. Jeg flytter til USA så hurtigt det bliver muligt for mig. Ikke nødvendigvis fordi græsset er grønnere, men fordi jeg er træt af, at jeg igen og igen skal straffes, fordi jeg vil have succes og tjene penge.

Tilmeldt 16. May 10
Indlæg ialt: 871
Skrevet kl. 13:29

Jeg skal have en praktikant fra imorgen og 4 uger frem, går det godt er det 6 mdr med løntilskud :-)

Jeg ville hører hvor jeg kan finde regler om hvad sådan en fyr har af rettigheder ?

Jeg tænker hvor meget arbejdsplads skal han have, hvor mange pauser, hvor lang frokost, betalt frokost og i den stil

Måske nogen herinde kender til det ?

mikkel

Hej Mikkel

Du kan jo godt selv  bruge det system og de personer som befinder i systemet

.Preben

Fra Odense
Tilmeldt 24. Nov 09
Fra  Krudtborgen - Fyrværkeri i Odense Skrevet kl. 13:35

BZR:

Der er næsten altid arbejde at få, hvis man er desperat, og derfor motiveret, nok. Jeg vil ikke sidde her og udtale mig om, om der er folk der bliver på dagpenge for hyggens skyld. Det er der sikkert. Et system som det danske er som skabt til misbrug og jeg er ikke i tvivl om, at samtlige huller i systemet bliver voldbollet til ukendelighed, hver eneste dag. Men sådan vil det nu engang være, indtil systemet bliver reformeret til et punkt, hvor systematisk udnyttelse ikke længere er muligt. Og den dag kommer vist hverken igår, idag eller imorgen.

Det er også min opfattelse, at nogle jobsøgende er for forvante, og konsekvent går uden om jobs, de føler er under deres værdighed. Både hvad prestige og løn angår. Og her kommer overførselsindkomsten ind i billedet. Selvom den ikke er fyrstelig, så er den der, og den betyder, at den jobsøgende kan vente, indtil han eller hun finder 'drømmejobbet' igen. Det skal vi andre, som er så uheldige at have et job, så betale for i mellemtiden.

Men igen, det er jo ikke anderledes end mange SU-modtagere. Der er absolut intet forsvar for, at unge skal have SU, mens de går i gymnasiet. De 1.000 kr. går udelukkende til joints, øl og forbrug. Sagt med andre ord er der tale om en lommepengeordning, og det synes jeg simpelthen er for langt ude. Der er alt for mange gymnasieelever som lever af SU og overtræk, istedet for at tage et par vagter på en tankstation eller i Netto. Men igen, disse jobs er uattraktive, og det betyder, at de unge allerede i gymnasiet lærer, at de mindst skal have 120 kr. i timen.

Jeg bryder mig generelt ikke særlig meget med, hvem der udnytter systemet, hvorfor og hvordan. Jeg flytter til USA så hurtigt det bliver muligt for mig. Ikke nødvendigvis fordi græsset er grønnere, men fordi jeg er træt af, at jeg igen og igen skal straffes, fordi jeg vil have succes og tjene penge.

Jeg kan kun være meget, meget enig med dig! Yes

Det er så sandt! Men 1.000 kr til SU? Det er vist ingen gang min. satsen Wink

Fra København Ø
Tilmeldt 30. Aug 08
Skrevet kl. 13:53

SebKania:

BZR:

Jeg kan kun være meget, meget enig med dig! Yes

Det er så sandt! Men 1.000 kr til SU? Det er vist ingen gang min. satsen Wink

Her taler jeg udbetalt.. Jeg fik 986 kr. udbetalt (minimumsatsen) og det gør min bror også :-)

Fra Odense
Tilmeldt 24. Nov 09
Fra  Krudtborgen - Fyrværkeri i Odense Skrevet kl. 14:15

BZR:
Her taler jeg udbetalt.. Jeg fik 986 kr. udbetalt (minimumsatsen) og det gør min bror også :-)

http://www.su.dk/SU/satserSU/ungdomsuddannelse/foraeldreindkomst/Sider/default.aspx

Er minimunsatsen ikke før skat 1.192,-? Smile

Sorry for lidt off topic.

Fra København Ø
Tilmeldt 30. Aug 08
Skrevet kl. 14:18
Side 2 ud af 14 (133 indlæg)