Jeg har den holdning at man altid kan finde arbejde. Hvis man ikke kan få noget godt, må man tage noget skidt og senere finde noget godt. Så må man starte helt nede fra bunden af, hvor det drejer sig om arbejde som andre ikke vil tage. Uddeling af aviser, natarbejde osv. Der er altid arbejde at finde - skulle jeg mene. |
Iryna.dk:Jørgen Olsen:SebKania:Sagen er den, at man ALTID vil kunne finde arbejde. Selvfølgelig er det ikke gode jobs man "altid" kan få - men der vil altid være jobs at finde!Nej det vil der ikke altid være. Der er masser af normale mennesker som slet ikke kan finde noget arbejde. For fem år siden havde jeg købt din historie, men ikke i dag.
Lige præcis! Det er naivt at tro at man altid kan finde et job. Hvorfor tror folk er der så mange arbejdsløse for tiden? Bestemt ikke fordi de allesammen dovner den derhjemme. Nogen gør måske, men bestemt ikke alle. Jeg har ingen respekt for den slags holdninger!
De gør det fordi det kan betale sig for dem, at blive hjemme og være på overførselsindkomster - fremfor at tage dårligt arbejde. Som jeg beskrev ovenover.