Hej Lars
jeg vil give dig ret i at han ikke kan tjene noget, og jeg siger det som professionel hvis man kan kalde det det. I det jeg selv har outsourcing firma i Filippinerne og vi tager som mindstepris 6.- kr. og op til 40.- kr. pr. billede, som vi fritlægger. I DK kan du ikke have det som forretning, derfor må det også betragtes som et fritidsprojekt ved sine af studierne.
Jeg vil gætte på, at med tiden finder han noget mere interessant, derfor syntes jeg han skal have ros for at påbegynde et sådan projekt i en ung alder. De fleste i hans alder, løber en tur på Café med the dude efter skole osv.
Alt efter hvilken metoder han kender, så er baggrunden ikke den vigtigste faktor, om den er hvid eller blå osv, men mere hvilket lys der er brugt, mange tror at ren sollys er perfekt, men det er faktisk det værste lys at bruge, uden at gå i detaljer med hvorfor.
Ang. hvor mange billeder han får fra en kunde, er heller ikke så vigtig, idet jeg betragter det som en fritidsprojekt han har kørende. Det er der vigtig er om kunderne er tilfreds og kommer igen med flere ordre.
Vi har haft nogle som kun skal have ét billede fritlagt og der henviser vi altid til vores service om, at det er gratis hvis de er første gang kunde, idet vi køre med 4 gratis billeder første gang vi bruges som leverandør.
Jeg ved heller ikke hvorfor han ikke har priser efter sværhedsgraden, men det kan være han kun fritlægger, simple produktfotos, men det kan han jo selv redegøre for hvis han vil.
Og til det om han bruger Photoshop, så kan man med plugIn bruge andre programmer og have omtrent samme effektivitet som Photoshop.
Mvh
Juul