Generelt vil jeg sige 'nej', men når det er i en kontekst hvor folk bliver dræbt for tegninger, film og ytringer i vores egen vestlige verden, så mener jeg faktisk det er helt nødvendigt.
Jaja det skal du da have lov til at mene. Men der kan nævnes 1000 eksempler på, at folk ikke tør sige deres mening, men der er det ok at være underlagt yttringsfrihed. Du ved, at hvis du går hen til en rocker og sviner ham til, så får du en røvfuld eller det der er værre - så det gør folk ikke vel? Der dækker man sig ikke bag yttringsfrihed, der dækker man sig bag angst...
De fleste går heller ikke hen til deres chef og siger han er en kæmpe idiot selvom han måtte være det, for det har en konsekvens, og givetvis en fyring, så der holder man også kæft ikke? eller skal man have løn for at være uforskammet?
Der er altid en konsekvens for at træde andre KRAFTIGT over tæerne, men i tilfælde med tegningerne, der skal det dækkes ind under yttringsfrihed...
Og hvor er yttringsfriheden når man vil svine en betjent til, hvis man lystede dette? konsekvens: Bøde...
Så tag konsekvenserne for jeres holdninger som mænd og ikke en flok tøsedrenge..
Jeg har ingen illusion om at vi kunne blive enige om dette emne og din 'dobbeltmoral' analogi halter jo gevaldigt - forklar i stedet hvorfor regeringer i lande der "føler sig krænkede" stadig ønsker at modtage udviklingsbistand? Økonomi-delen har intet med noget at gøre - det centrale spørgsmål er om man vil leve i et frit samfund eller ej.
Hvorfor skulle jeg forklare det? det interesserer mig ikke og har intet med krænkelse af religion at gøre.
Du må finde dig i hån og spot, jeg må finde mig i hån og spot - det må alle! Der er intet acceptabelt alternativ som jeg ser det.
Hvis man håner andre må man tage konsekvensen - om det så er verbalt eller fysisk afhænger af omstændighederne. Krænker man godt 1/3 af jordens befolkning, så må man være rede til at tage konsekvensen, ellers må man holde sin kæft, sværere er det ikke. Det har ikke noget med yttringsfrihed at gøre, det har noget at gøre med at tage ansvar for sine handlinger.
Rigtige mænd står ved sin ord - og tager den konsekvens der kommer. Resten er bare followers and grey.