Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

10.000 muhammed tegninger

Side 3 ud af 5 (41 indlæg)
Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 01:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper:
Dit logo

Jeg har ikke noget logo her . eller prøver du med forkvaklethed at gøre mig opmærksom på et eller andet?

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 01:29

BZR:
At nogle (læs: en brøkdel) så misbruger deres intellektuelle frihed til at såre andre, det er selvfølgelig uheldigt, men det er nu engang demokratiets og den frie verdens spilleregler. Her skal der være plads til alle indenfor lovens rammer, uanset hvad man mener om hvem, og hvorfor.

Korrekt, men når jeg reagerer på den slags indlæg, så er det fordi folk altid har travlt med at beskytte sig under yttringsfrihed, og så "skide være med resten"....

Men at begynde at klynke over et muslimsk land udviser journalister de ikke gider se og høre på, det er de i deres fulde ret til, uanset hvilket land det i øvrigt drejer sig om. I lande som har deres suverænitet og som ikke er omfattet af aftaler som Schengen m.v. så rager det ikke verdenssamfundet hvad de vil acceptere eller ikke vil acceptere af journalistisk frihed.

Det kan man så være for eller imod, og det er helt fint.

Køb ren argan olie her

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 02:03

Lagersalg123 - JEN:
Jeg har ikke noget logo her . eller prøver du med forkvaklethed at gøre mig opmærksom på et eller andet?

Nu kan jeg se det er Nordisk Miljømærkning jeg skal henvende mig til, men det er jo i korte træk sådan, at man i en frit samfund må tegne hvad man vil og at folk ikke har krav på at blive beskyttet mod at få krænkede følelser. Så kan vi naturligvis diskutere om det ligefrem er et mål i sig selv at tegne/ytre noget som ved andre bliver sure over. Generelt vil jeg sige 'nej', men når det er i en kontekst hvor folk bliver dræbt for tegninger, film og ytringer i vores egen vestlige verden, så mener jeg faktisk det er helt nødvendigt.

Jeg finder det syrealistisk at der kan sidde danskere og problematisere tegninger (altså tegninger ligesom 'Anders And er en tegneserie') og dette får større opmærksomhed end eksempelvis alle de mennesker der slås ihjel hver dag med religiøse skrifter som alibi. Hvordan kan 'tegninger' få større opmærksomhed end f.eks. optagelse af likvideringer på sagesløse? Jeg har ingen illusion om at vi kunne blive enige om dette emne og din 'dobbeltmoral' analogi halter jo gevaldigt - forklar i stedet hvorfor regeringer i lande der "føler sig krænkede" stadig ønsker at modtage udviklingsbistand? Økonomi-delen har intet med noget at gøre - det centrale spørgsmål er om man vil leve i et frit samfund eller ej.

Du må finde dig i hån og spot, jeg må finde mig i hån og spot - det må alle! Der er intet acceptabelt alternativ som jeg ser det.

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 02:26

Jesper:
Generelt vil jeg sige 'nej', men når det er i en kontekst hvor folk bliver dræbt for tegninger, film og ytringer i vores egen vestlige verden, så mener jeg faktisk det er helt nødvendigt.

Jaja det skal du da have lov til at mene. Men der kan nævnes 1000 eksempler på, at folk ikke tør sige deres mening, men der er det ok at være underlagt yttringsfrihed. Du ved, at hvis du går hen til en rocker og sviner ham til, så får du en røvfuld eller det der er værre - så det gør folk ikke vel?  Der dækker man sig ikke bag yttringsfrihed, der dækker man sig bag angst...

De fleste går heller ikke hen til deres chef og siger han er en kæmpe idiot selvom han måtte være det, for det har en konsekvens, og givetvis en fyring, så der holder man også kæft ikke? eller skal man have løn for at være uforskammet?

Der er altid en konsekvens for at træde andre KRAFTIGT over tæerne, men i tilfælde med tegningerne, der skal det dækkes ind under yttringsfrihed...

Og hvor er yttringsfriheden når man vil svine en betjent til, hvis man lystede dette? konsekvens: Bøde...

Så tag konsekvenserne for jeres holdninger som mænd og ikke en flok tøsedrenge..

Jesper:
Jeg har ingen illusion om at vi kunne blive enige om dette emne og din 'dobbeltmoral' analogi halter jo gevaldigt - forklar i stedet hvorfor regeringer i lande der "føler sig krænkede" stadig ønsker at modtage udviklingsbistand? Økonomi-delen har intet med noget at gøre - det centrale spørgsmål er om man vil leve i et frit samfund eller ej.

Hvorfor skulle jeg forklare det? det interesserer mig ikke og har intet med krænkelse af religion at gøre.

Jesper:
Du må finde dig i hån og spot, jeg må finde mig i hån og spot - det må alle! Der er intet acceptabelt alternativ som jeg ser det.

Hvis man håner andre må man tage konsekvensen - om det så er verbalt eller fysisk afhænger af omstændighederne. Krænker man godt 1/3 af jordens befolkning, så må man være rede til at tage konsekvensen, ellers må man holde sin kæft, sværere er det ikke. Det har ikke noget med yttringsfrihed at gøre, det har noget at gøre med at tage ansvar for sine handlinger.

Rigtige mænd står ved sin ord - og tager den konsekvens der kommer. Resten er bare followers and grey.

Køb ren argan olie her

Fra 9830 Tårs
Tilmeldt 6. Feb 08
Indlæg ialt: 197
Skrevet kl. 08:45

Prøv at se lidt lyst på tingene. Vi har en masse at takke religiøse fanatikere for bl.a. denne Monty Python video:

Skrold antikvariat Antikvariske & brugte bøger, Militær- og krigshistorie samt historie generelt.

Tilmeldt 10. May 10
Indlæg ialt: 67
Skrevet kl. 11:25

Jeg kan ike forstå at debatten ikke blivet slettet!

Denne debat skader nogle af de firmaer som udtaler sig her. Man mister sikkert kunder hvis folk ikke kan lide folk skriver her!

Vi kan ikke sidde og snakke om mohammaed tegninger 40000 år endnu vel?

Men ja jeg går udfra man tegner, siger ting , først efter man har tænk siger over!

Har jeg en ven , kunde og jeg hader ham...men jeg siger da ikek til ham at han er fed grim osv

Hvis man begynder sige sine ærlige mening, ender det med man ikek har nogle venner mere!

Fra København
Tilmeldt 15. Mar 10
Indlæg ialt: 428
Skrevet kl. 16:08

Det er meget sjovt at se, at man råber ytringsfrihed (eller jantelov?) hele tiden, når man latterliggør nogen. At synes, at man ligefrem skal "finde sig i hån og spot" er endnu værre.
Sig mig, hvad i alverden er det for et liv man driver, hvis man skal håne andre hele tiden og selv finde sig i hån? Så hvis jeg er god til at latterliggøre andre, må de andre bare finde sig i det, eller hvad? Skal jeg latterliggøre den overvægtige depressive buschauffør fordi, at han er overvægtig, og så gemme mig under ytringsfrihed? Hvor atterligt er det ikke?
Eller skal jeg le af, at jeg er nået så og så langt i min uddannelse, mens en kammerat dumpede en eksamen?

Der må man få lavet et serviceeftersyn til knolden.

Og så er det sjovt at se, at nogle mennesker kan være dødseriøse det ene øjeblik, respektere andre i en debat, tale ordentligt osv., men så pludselig blive taget til fange af mainstream i medierne, og selv begynde at svine andre til under ytringsfrihedens navn.

Hvis man efter flere Mohamed-tegninger med de efterfølgende konsekvenser stadig ikke har fattet, at det måske ikke er skidesmart at latterliggøre over en milliard mennesker, hvoraf mange af dem lever undertrykt - ja, så må man finde sig en anden verden at leve i, for det går bare ikke her; ligemeget om man taler om muslimer, kristne, jøder, ateister, homoseksuelle eller bygningsingeniører.

Og så er der denne der "Vi skal frigøre folk nede i Pakistan fra deres fanatiske tanker". Sig mig, siden hvornår har hjulpet med frigørelsen af mennesker, ved at svine dem til?

Jeg håber, at man snart finder ud af, at der er vigtigere ting end at "forsvare ytringsfriheden ved at lade den komme på prøve ved at skide på andre". Vi har en finanskrise, der er krige i verden og hungersnøden er ikke forbi endnu.
Men nej - lad os hellere tegne flere Mohammed-tegninger.

Nogen der har noget rød tusch?

Tilmeldt 26. May 09
Indlæg ialt: 656
Skrevet kl. 16:44
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

De latterlige tegninger har intet med ytringsfriheden at gøre. Det er ren provokation og jeg håber sgu at det får en konsekvens.

Man må ikke gøre grin med ordensmagten, men man må gerne gøre grin med religion.. Hvor er forskellen??

xxx

Fra København
Tilmeldt 7. Oct 07
Indlæg ialt: 680
Fra  Safegear ApS SorteSokker.dk Skrevet kl. 17:06

tænkstort:

Som dansker og muslim rager muhammed-tegningerne mig en høstblomst.

Da jeg så de originale jp-tegninger smilte jeg, de var sgu' da sjove nok. Big Smile

Helt ærlig kan jeg ikke se hvordan man som voksne personer, kan blive vred eller føle sig krænket af nogle tegninger. Til dem der bliver "krænket" af tegningerne har jeg kun en ting at sige... "Spis en skovsnegl og slap af!" Smile

Hygge,

Thumbs up!!

Dbh. Yngvi

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 17:50
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Lagersalg123,

Nu har jeg hørt sidde analogier til hudløshed og hvis man havde en god sag ville man overhovedet ikke have brug for sammenligninger. Moralen i din analogi er, at offeret (altså den person der udsættes for vold) selv er skyld i det. Gør det samme sig gældende for kvinder der får tæv af deres mænd med samme begrundelse"Det træder mig KRAFTIGT over tæerne at maden var brændt på"? Nej vel - og heller ikke hvis man tilføjer lidt religion til sit argument.

Du hopper så over i en barnlig vinkel med 'tøsedrenge' og 'rigtige mænd' om at tage konsekvenser. Dette kommer fra en anonym bruger på et debatforum. Hvad nu hvis nogen ville holde dig "ansvarlig" for dine ytringer - uden om retssamfundets regler - hvordan får de så fat på en 'tøsedreng' som dig selv? Jeg håber du kan se hykleriet.

Pia Kjærsgaard må finde sig i at blive tegnet i Politiken som en bændelorm der kommer ud af røven på en ræv, Flemming "Fadbamse" Knudsen må finde sig i at blive tegnet med McDonalds slips og Gølpølser i lommen, Andes Fogh som hulemand. Jeg må finde mig i tåbelige indlæg på Amino og muslimer må finde sig i tegninger. 

Ingen skal finde sig i vold og trussler om vold.

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Side 3 ud af 5 (41 indlæg)