Jeg er muslim og tager ikk de tegninger seriøs.Er faktisk ligeglade med dem.
Men måske vækker det raseri i muslimsk verden for, den filosofi tegningerne udtrykker og så gå hele eruopa sammen og trykker de tegninger.... Ja det viser muslimsk verden vel at Europa stå sammen...altås jer mod os.
Hvad kan en tegning med en bome i turban udtrykke.......hvad er filosien?
Nu har Thorborg jo valgt at slette det billede som jeg har uploadet i mit indlæg og det ødelægger jo noget af meningen. Jeg har citeret fra facebookgruppen med et enkelt billede som tegneren frivilligt har lagt offentlig på facebook og det kan ikke krænke nogen copyright. Men det bestemmer Thorborg selvfølgelig.
Det billede som jeg viste gør grin med alle religiøse fanatikere, Jødedom, Islam og Kristendom. Den ene gruppe er efter min mening hverken værre eller bedre en de andre. Jeg er egentlig også ret træt af at høre og læse om muhammed tegninger det er da på tide at vi kommer vidre. Men visse muslimske lande ønsker åbenbart fortsat at udnytte de tegninger politisk. senest er en dansk journalist blevet udvist af Pakistan på grund af beskyldninger om udbredelse af muhammed-tegningerne og flere danske og norske journalister har mere end svært ved at få indrejsetilladelse. Det er simpelhen ikke andet end politisk plat og afpresning.
Jeg må indrømme at jeg godt kan lide satiretegninger, specielt når det går ud over nogle religiøse mørkemænd :)
Jeg er egentlig også ret træt af at høre og læse om muhammed tegninger det er da på tide at vi kommer vidre.
Hvorfor så bringe en karikatur der støder mindst 1/3 af jordens befolkning? Eller i det hele taget skrive indlægget når du er træt af emnet?
Kim F. Rasmussen:
Men visse muslimske lande ønsker åbenbart fortsat at udnytte de tegninger politisk. senest er en dansk journalist blevet udvist af Pakistan på grund af beskyldninger om udbredelse af muhammed-tegningerne og flere danske og norske journalister har mere end svært ved at få indrejsetilladelse.
Så nu skal en danskers opfattelse af hvad der er ret og rimeligt overtrumfe et lands suverænitet? interessant.
Kim F. Rasmussen:
Jeg må indrømme at jeg godt kan lide satiretegninger, specielt når det går ud over nogle religiøse mørkemænd :)
Jamen nu er det jo ikke kun religiøse mørkemænd som det anstøder, det er stadig ca. 1/3 af jordens befolkning.
Hvorfor så bringe en karikatur der støder mindst 1/3 af jordens befolkning? Eller i det hele taget skrive indlægget når du er træt af emnet?
Nogle gang gør det ondt på andre, når man siger sin ærlige mening. Det ved du bedre end de fleste. Med det sagt, så er jeg bestemt ikke tilhænger af, at nogle menneskers synspunkter latterliggøres - selvom jeg ikke deler dem. Men jeg kan, skal og vil ikke bestemme, hvad andre mennesker siger, skriver og udtrykker gennem tegninger, læserbreve, blogs og andre kommunikationskanaler.
At nogle (læs: en brøkdel) så misbruger deres intellektuelle frihed til at såre andre, det er selvfølgelig uheldigt, men det er nu engang demokratiets og den frie verdens spilleregler. Her skal der være plads til alle indenfor lovens rammer, uanset hvad man mener om hvem, og hvorfor.
De muslimer jeg kender bliver nu heller ikke krænket. Det værste jeg har hørt dem sige , er at jeg skal stemme på DF, så de kan blive fri for alle de idioter, der ødelægger det for de andre.
Men jo nogen bliver sikkert stødt, og de grinte sikkert højlydt af Monthy Pythons gøren grin med kristendommen igennem årtier. Og var tavse da Jens Jørgen Thorsen hånede Jesus.
Lad os nu komme ud af børnehaven allesammen, hvis der er en Gud, er han for stor til det her moralske guldgraveri
Så ja trippelmoral er godt
SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,- per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.
Jeg synes så det er yderst beklageligt at der ikke er mere gensidig respekt blandt mennesker i verden og man anerkender at ALLE muslimer bliver stødt ved disse tegninger. Og det er trods alt omkring 33% af verdensbefolkningen.
Men deres penge er gode nok, så mens man håner muslimer med den ene hånd og bifalder krænkelse af deres religion, så sælger man gerne varer til dem med et smil.. Moral er godt og det lader til at dobbeltmoral er dobbelt så godt.
Dit logo er en krænkelse af min religiøse overbevisning. Vil du venligst få det fjernet og give mig en undskyldning. Godt nok er vi ikke mange i "min" religion, men jeg går ud fra din argumentation ikke baserer sig på antallet.