Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

10.000 muhammed tegninger

Side 4 ud af 5 (41 indlæg)
Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 18:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper:
Du hopper så over i en barnlig vinkel med 'tøsedrenge' og 'rigtige mænd' om at tage konsekvenser. Dette kommer fra en anonym bruger på et debatforum. Hvad nu hvis nogen ville holde dig "ansvarlig" for dine ytringer - uden om retssamfundets regler - hvordan får de så fat på en 'tøsedreng' som dig selv? Jeg håber du kan se hykleriet.

Lol..mig tøsedreng? haha

Dig eller nogle der vil holde mig ansvarlige for mine yttringer, kan bare skrive en PB til mig. Tingene kan klares på 2 måder:

1. Hvis der er noget juridisk i det, så sender man navn og adresse på den advokat der håndterer sagen, så tager jeg den derfra.

2. Hvis der er nogen der vil lege på andre måder - uden om retssamfundets regler /som du skriver - så skriver man også bare, så aftaler man tid og sted i København. I FEAR NOTHING!

Du tillægger mine yttringer en mening som jeg ikke har angivet, så du kan ikke tages seriøst.

Men ja - hvis man foretager en handling - uanset hvilken - så må man tage konsekvensen og straffen.

Eksempel - hvis jeg f.eks. havde en datter der var blevet voldtaget eller en søn der var blevet misbrugt af en præst - så ville konsekvensen være for dem, at de ikke ville have et rart liv.

Eksempel - Generer du min mor i min tilstedeværelse - så får man tæsk.

Om du kan lide det eller ej, er mig uvedkomment, jeg står ved ALT jeg skriver. 

Køb ren argan olie her

Fra København
Tilmeldt 15. Mar 10
Indlæg ialt: 428
Skrevet kl. 18:20

Jesper:

Jesper:
Pia Kjærsgaard må finde sig i at blive tegnet i Politiken som en bændelorm der kommer ud af røven på en ræv, Flemming "Fadbamse" Knudsen må finde sig i at blive tegnet med McDonalds slips og Gølpølser i lommen, Andes Fogh som hulemand. Jeg må finde mig i tåbelige indlægAmino og muslimer må finde sig i tegninger. 

En verden, hvor man håner den ene og den anden (ikke fordi, at jeg er tilhænger af Pia K., Anders Fogh osv. - tværtimod), er ikke en god verden. I stedet for at sigte mod at "Du skal finde dig i ditten og datten", ville det være ti milliarder gange bedre at sigte mod en verden med respekt for hinanden.

Synes du ikke, at det kunne være en bedre idé?

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 19:28
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

Lagersalg 123,

Jeg synes bare vi lader dit svar stå og lader andre danne deres mening.

Alei,

Vi må adskilde tingene. I et frit samfund og demokrati konkurrerer vi på idéer, holdninger og argumenter. Satire er blot en af mange typer fredelige ytringer, ligesom kunst kan være politisk og sætte fokus på samfundsrelevante emner. Demokrati foregår ikke kun på valgdagen, men hele tiden. Du kan skrive debatforums-indlæg, holde taler, deltage i demonstrationer og forskellige foreninger. I et samfund baseret på frihedsværdier, som vores, er det vigtigt alle kan deltage og netop utilfredsheden og kritikken skaber forandringerne til det bedre.

Når du skriver om "respekt for hinanden", mener du så "respekt for autonome aktivister der brænder København", "respekt for at regeringens beslutning om at gå i krig i Irak og Afganistah", "respekt for selvmordsbombere, tvangsægteskaber og omskæring", "respekt for administrive tilbageholdelser af 1000 demonstranter af politiet", "respekt for den katolske kirke selv håndterer sexuelle overgreb mod mindreårige", "respekt for at højtlønnede ikke vil betale endnu mere skat", "respekt for Johnni Hansens syn på politik" ? 

En eller flere af disse eksempler synes du formentlig slet ikke fortjener respekt, fordi modparten helt åbenlyst tager fejl. I vores frie samfund er "kamppladsen" på idéer og holdninger - du må bruge alle fredelige midler til at vinde støtte til dit synspunkt. Du må ikke bruge vold.

Derfor er den verden du sigter efter hverken en mulighed, eller en mulighed jeg ønsker. Jeg ønsker at have friheden til at kritisere uretfærdigheder og derfor må jeg selv finde mig i kritik.

På det personlige plan kan vi naturligvis være enige om, at man ofte når længere vil at tale om tingene, men dette forudsætter en åbenhed fra begge parter. Med dette lange indlæg forsøger jeg f.eks. at få dig til at forstå mit synspunkt, så jeg på sigt kan overbevise dig om jeg har ret. Men spillereglerne for denne dialog er naturligvis også at jeg kan blive overbevist af dig :-)

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Tilmeldt 26. May 09
Indlæg ialt: 656
Skrevet kl. 19:51

Hvor er det sørgeligt at der findes den slags mennesker der kun kan finde fællesskabet i racismen.

xxx

Fra København
Tilmeldt 15. Mar 10
Indlæg ialt: 428
Skrevet kl. 08:01

Hej Jesper,

Det, som du skriver, har ingen relevance til situationen.

Vi taler om nogle tegninger, som krænker nogle uskyldige mennesker, og du taler om krigs-beslutninger, voldtægt og seksuelle overgreb og respekten for udøveren af disse handlinger.

Nu hvor du eksemplificerer med disse ting, må jeg spørge; hvor er det, at du ser ligheden mellem at krænke en milliard uskyldige mennesker og at respektere voldtægtsforbrydere?

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Skrevet kl. 16:52
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

Hej Alei,

Du må holde "en milliard mennesker" uden for, for du kan næppe tale på deres vegne eller antage noget om hvad de mener. 

Du må starte med at forklare mig hvad der er "krænkende" ved Kurt Westergaards tegning og muhammedtegninger generelt. Når jeg spørger, så er det fordi jeg endnu ikke har hørt en sammenhængende argument for hvorfor muhammed-tegninger skulle krænke nogen som helst . Hvorfor gør de det?

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 17:21
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Jesper:
Når jeg spørger, så er det fordi jeg endnu ikke har hørt en sammenhængende argument for hvorfor muhammed-tegninger skulle krænke nogen som helst . Hvorfor gør de det?

Så er det fordi du ikke kan læse eller forstå. Men jeg tror nærmere det er fordi du ikke vil forstå. Når du ikke har hjort dig den ulejlighed at undersøge tingene, så kan der aldrig komme en fornuftig diskussion om emnet med dig. Du erkender åbnelyst at du ikke har evnen til at forstå hvorfor tegningerne, krænker andre, så hvad med om du gik ud og dansede samba, det må du da kunne lære...

Jesper:
Du må holde "en milliard mennesker" uden for, for du kan næppe tale på deres vegne eller antage noget om hvad de mener. 

Det er nærmere 2 milliarder mennesker, og man kan med rette drage disse ind i diskussionen da det er dem der reagerer.

@Alei

Lad være med at bruge mere tid på ham, han fatter minus og vil kun diskuttere for at skabe ufred. Han har ingen interesse i fredelig sameksistens.

Køb ren argan olie her

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Skrevet kl. 18:01

Alei,

Jeg skal måske lige præcisere, at Muhammed f.eks. flere gange er tegnet og at Martin Krasnik (journalist, der lavede et tv-dokumentar program)  bl.a. køber en plakat med Muhammed i hovedstaden i et islamisk land (husker ikke hvilken), ligesom Kurt Westergaard tegningen oprindeligt blev bragt i en ægyptisk avis uden nogen reaktioner - disse kom først efterfølgende. Jeg vil gerne vide hvorfor du mener tegningen skulle være krænkende, så jeg kan besvare hvorfor jeg ikke mener den/de er det.

Hvad angår 'Lagersalg123 - Jen', så støtter han at fredelige mennesker kan trues med vold og slås ihjel. Derfor er der ingen mening i at kommentere på hans indlæg.

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 18:35
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Jesper:
Hvad angår 'Lagersalg123 - Jen', så støtter han at fredelige mennesker kan trues med vold og slås ihjel. Derfor er der ingen mening i at kommentere på hans indlæg.

Hold da op hahahahaha - god dammit, du er sq da viderekommende, det er lige før jeg tror du har vrangforestillinger..

Det er jo fuldkomment ligegyldigt om du mener tegningerne er krænkene eller ej, det ændrer ikke på verdensordenen. Mindst 2 milliarder mennesker i verden mener at tegningerne med rette er krænkene overfor muslimerne, og nu vil du så føre din argumentation overfor hvorfor de ikke er det i et iværksætterforum?

Kan kun være glad for at flertallet af mennesker i verden finder det godt ikke at krænke andre, for ellers var der da endnu mere krig.

Og bare lige så tingene er HELT på plads og ikke fordrejes yderligere i dine åbentlyse tåbelige konklusioner:

1. Jeg er ikke tilhænger af at fredelige mennesker slås ihjel eller trues med vold.

2. Jeg står ved, at hvis jeg havde børn der blev krænket, så ville krænkerne leve i ly af skræk og angst resten af deres liv.

3. Jeg står ved, at hvis nogen i min fysiske tilstedeværelse sviner min mor til, så får de en røvfuld.

4. Og jeg står ved at begrebet yttringsfrihed ikke skal overskygge almindelig menneskelig respekt for andre mennesker og deres trosretning.

5. Jeg står ved, at det for altid må være et lands suveræne ret at afgøre hvem de mener skal gæste deres land, hvilket alle lande jo er enige i, da der er VISUM regler alle steder, og adgangsbegrænsninger med mindre man indgår i en eller anden form for fællesskab eller aftale internationalt.

6. Jeg står ved, at hvis man ønsker at optræde som et anstændigt menneske, så står man ved sine udtalelser og tager konsekvensen for disse. Og hvis de krænker andre kraftigt, så må man acceptere reaktionen eller holde kæft. Derfor eksempelvis findes der domme for injurier, da man har anerkendt at visse udtalelser går over grænsen og et reglesæt i lovgivningen var nødvendigt, så man kan ikke gemme sig bag yttringsfrihed, man bliver straffet hvis man går for langt.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:26

Hej

Nu læste jeg forleden at brugen af internettet var stagnerende i DK, og da dk så konstant er bagefter så betyder det vel også at det er stagneret for længst i USA og andre lande.

Det betyder så sikkert også at den eneste grund til at FaceBook har tilladt disse tegninger, er netop for at få omtale, og da det sker på bekostning af lande, som der alligevel ikke tillader facebook, så er det en billg pris at betale.

Og til alt det om tegninger og ytringsfrihed, har jeg ingen kommentar.

/Kenneth

Side 4 ud af 5 (41 indlæg)