På en Facebook-gruppe; Everybody Draw Mohammed Day! er der i dagens løb kommet næsten 10.000 muhammed tegninger. Jeg har selvfølgelig ikke set alle, langt fra, men der er flere sjove imellem:
Billede slettet, da det muligvis overtræder copyright (Thorborg)
FB vil sagsøge Pakistan for at have lukket for FB idag, - så den må nok stå åben et par dage mere.
Det er iøvrigt helt fint, med et sådant initiativ. Ikke at jeg enig, men man er nødt til efter min overbevisning at lukke lidt damp ud, og tage presset fra Danmark, Holland osv. fordi det jo er så indlysende (ihvertfald for mig)at fanatisme ingen vegne fører. Måske kan den fanatiske del af den muslimske verden så se at det bliver for stor en opgave at bombe hele verden, og så finde noget andet at gå op i.
Det er nok én af de få situationer hvor jeg kunne ønske at FB var større end de er.
FB vil sagsøge Pakistan for at have lukket for FB idag, - så den må nok stå åben et par dage mere.
Det er iøvrigt helt fint, med et sådant initiativ. Ikke at jeg enig, men man er nødt til efter min overbevisning at lukke lidt damp ud, og tage presset fra Danmark, Holland osv. fordi det jo er så indlysende (ihvertfald for mig)at fanatisme ingen vegne fører. Måske kan den fanatiske del af den muslimske verden så se at det bliver for stor en opgave at bombe hele verden, og så finde noget andet at gå op i.
Det er nok én af de få situationer hvor jeg kunne ønske at FB var større end de er.
Michael
Den side af sagen er jeg helt enig i, men det er bare en skam at man samtidig krænker alle de almindelige og fredelige muslimer. Det er som dansker jo heller ikke fedt at se på nogen, som f.eks. brænder et dansk flag af.
Måske kan den fanatiske del af den muslimske verden så se at det bliver for stor en opgave at bombe hele verden, og så finde noget andet at gå op i.
Jeg synes så det er yderst beklageligt at der ikke er mere gensidig respekt blandt mennesker i verden og man anerkender at ALLE muslimer bliver stødt ved disse tegninger. Og det er trods alt omkring 33% af verdensbefolkningen.
Men deres penge er gode nok, så mens man håner muslimer med den ene hånd og bifalder krænkelse af deres religion, så sælger man gerne varer til dem med et smil.. Moral er godt og det lader til at dobbeltmoral er dobbelt så godt.
Som dansker og muslim rager muhammed-tegningerne mig en høstblomst.
Da jeg så de originale jp-tegninger smilte jeg, de var sgu' da sjove nok.
Helt ærlig kan jeg ikke se hvordan man som voksne personer, kan blive vred eller føle sig krænket af nogle tegninger. Til dem der bliver "krænket" af tegningerne har jeg kun en ting at sige... "Spis en skovsnegl og slap af!"
Som dansker og muslim rager muhammed-tegningerne mig en høstblomst.
Da jeg så de originale jp-tegninger smilte jeg, de var sgu' da sjove nok.
Helt ærlig kan jeg ikke se hvordan man som voksne personer, kan blive vred eller føle sig krænket af nogle tegninger. Til dem der bliver "krænket" af tegningerne har jeg kun en ting at sige... "Spis en skovsnegl og slap af!"
Hygge,
Hvorfor så ikke bare konvertere til kristendommen? eller blive katolik?