Jeg er egentlig uddannet Psykiatrisk Sygeplejerske, men efter ti år i akut psykiatrien har jeg lyst til noget HELT HELT andet. Jeg påtænker derfor at opstarte en ny café i Aalborg. Jeg er dog udfordret på flere fronter:
MEN jeg har en drøm, som har ligget latent i mange år. Jeg er visionær og har en vedholdende personlighed. Jeg kan klare tunge udfordringer - det siger vel sig selv efter tre år på lukket afdeling, og jeg ved at jeg vil "springe" - jeg gør det en dag, men har ´brug for faglig sparring, for at komme godt afsted på vingerne. Min plan er følgende:
Mit spørgsmål på Amino eller til Jer er blot - hvad skal jeg være mere opmærksom på i processen og er det totalt utopi at tro at man som ufaglært iværksætter, kan sætte afsted, som ovenfor beskrevet?? |
Laila Jensen:Jeg har ingen praksiserfaring indenfor hverken iværksætter branchen eller levnedsmiddlebranchen. I Aalborg er der et væld af caféer og restaurenter, så konkurencen er hård. Jeg har ingen startkapital Jeg har ingen i værksætteruddanelse
Og det er nok også der læsset vælter. Restaurationsbranchen er uden tvivl en af de sværeste brancher, at få succés i.
Selv hvis du havde kapital, erfaring, uddannelse osv. ville det være et long shot. Så da du ikke har nogen af tingene vil jeg sige det næsten vil være umuligt for dig, at få succés med sådan et projekt.
Mit råd vil derfor være at du finder på noget andet..... Men hvis det bare skal og må være en café, du vil starte op. Så synes jeg du skulle se om ikke du kan få noget praktisk erfaring i branchen først.