Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af café i Aalborg

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 13. May 10
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 08:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er egentlig uddannet Psykiatrisk Sygeplejerske, men efter ti år i akut psykiatrien har jeg lyst til noget HELT HELT andet. Jeg påtænker derfor at opstarte en ny café i Aalborg. Jeg er dog udfordret på flere fronter:

• Jeg har ingen praksiserfaring indenfor hverken iværksætter branchen eller levnedsmiddlebranchen.
  • I Aalborg er der et væld af caféer og restaurenter, så konkurencen er hård.
  • Jeg har ingen startkapital
  • Jeg har ingen i værksætteruddanelse

MEN jeg har en drøm, som har ligget latent i mange år. Jeg er visionær og har en vedholdende personlighed. Jeg kan klare tunge udfordringer - det siger vel sig selv efter tre år på lukket afdeling, og jeg ved at jeg vil "springe" - jeg gør det en dag, men har ´brug for faglig sparring, for at komme godt afsted på vingerne.

Min plan er følgende:

• Jeg har meldt mig på iværksætterkursus til august
  • Jeg har orienteret mig inde på Amino.dk
  • Jeg har sat mig ind i de forskellige områder omkring udarb. af forretningplaner, alkoholbevilling...
  • Jeg har indkredset mit koncept til noget specifikt, som jeg gerne vil fortie lidt endnu, men til et område, der endnu ikke findes i byen.
  • jeg er god til omsorg og har ledelseserfaring og kan organisere og planlægge
  • Jeg har undersøgt gode beliggenheder for mit koncept og kender byen og folket rigtig godt.

Mit spørgsmål på Amino eller  til Jer er blot - hvad skal jeg være mere opmærksom på i processen og er det totalt utopi at tro at man som ufaglært iværksætter, kan sætte afsted, som ovenfor beskrevet??

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 09:39

Laila Jensen:

• Jeg har ingen praksiserfaring indenfor hverken iværksætter branchen eller levnedsmiddlebranchen.