Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Enhedslisten foreslår 90% beskatning af Danske Direktørlønninger

Side 11 ud af 11 (108 indlæg)
Tilmeldt 16. Sep 09
Indlæg ialt: 2211
Fra  Tekstfokus Skrevet kl. 11:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror, vi hurtigt kan blive enige om, at hvis forslaget blev vedtaget, ville ingen direktør få så meget i løn (officielt, i hvert fald).

Så det er altså budskabet, det handler om. Tanken er vel, at hvis man ikke giver direktøren så høj løn, bliver pengene i virksomheden til glæde for medarbejderne/økonomisk reserve?

Det er interessant, at så mange skriver, at man kan være sikker på, at bestyrelsen nok skal fyre en uduelig direktør. At der findes uduelige bestyrelser, burde altså ikke komme bag på nogen længere ...

Jeg synes, der er en tendens til at tro, at når folk får en høj løn, må de også være rasende dygtige. Kig på resultatet i stedet for lønnen.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:52

Louise L:

Jeg synes, der er en tendens til at tro, at når folk får en høj løn, må de også være rasende dygtige. Kig på resultatet i stedet for lønnen.

Hvis jeg kunne få en million eller mere i løn om året, så er jeg da sindssygt dygtig. Det er jo kapitalister, der ansætter direktørerne i de private virksomheder, og de kigger primært på bundlinje, når de ansætter - så der er mening med galskaben. (eller.. jeg synes ikke det er spor galt, det giver omvendt menige folk som dig og mig incitament til at stræbe derop)

Tilmeldt 18. May 10
Indlæg ialt: 181
Skrevet kl. 11:57

Jeg ved ikke med jer, men er jeg den eneste der har fået den tanke, at hvis jeg var direktør i Carlsberg, tjente 22 millioner, men kun fik 10% ud af de sidste 84% af mit arbejde, så ville jeg regulere det, fordi det ikke kan betale sig at arbejde den sidste del. Det vil betyde store fyringer, som ikke er til meget hjælp for samfundet.

Tilmeldt 16. Sep 09
Fra  Tekstfokus Skrevet kl. 11:57

Ja, hvis du kan få en million året efter også.Smile

Fra Odense
Tilmeldt 24. Nov 09
Indlæg ialt: 104
Fra  Krudtborgen - Fyrværkeri i Odense Skrevet kl. 11:58

Krudtborgen sælger fyrværkeri i Odense.

Tilmeldt 14. Apr 10
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 13:23

hvis du selv på t tidpunkt opnåede en anselig løn for det du laver til den tid ville du så svare 90 % skat til staten. Næppe! Men hvis du kunne få politikerne gennem tiderne til at sige nej tak til den kæmpe pension de får hver måned - bare fordi de har været ministre i 2 dage. Et regnestykke: En politiker bliver minister i en alder af 32 (hans kone er bare 23 på det tidpunkt) Han var alligevel ikke så god viser det sig efter 14 dage. Nu får han så ventepenge i 2 år plus en pension hver måned (kender ikke beløbet - men den skulle efter sigende være god) Han dør i en alder af 82. Pensionen går videre til hans kone som bliver 103 år. Regn lige på den!

Tilmeldt 16. Sep 09
Fra  Tekstfokus Skrevet kl. 14:19

Ja, det er nok altid bedre at gå efter de arbejdsfrie indtægter.

Fra Split
Tilmeldt 13. Oct 06
Indlæg ialt: 411
Skrevet kl. 15:28

Henrik Petersen:
eg er bange for at alt for mange af de politikere vi stemmer ind, ikke har den nødvendige erhvervserfaring og kvallifikation der faktisk skal til for at drive vores land.

Hvis erhverserfaring og kvalifikationer var et kriterium, ville de jo sikkert også have indført resultat løn for længst, men det er der ingen politikkere som har lyst til uanset om de sidder til højre, til venstre eller i midten.

2 mio. besøgende i Wordpress hvor jeg bla. skriver om ferie i Kroatien på 8 sprog

Side 11 ud af 11 (108 indlæg)