Jeg ved ikke med jer, men er jeg den eneste der har fået den tanke, at hvis jeg var direktør i Carlsberg, tjente 22 millioner, men kun fik 10% ud af de sidste 84% af mit arbejde, så ville jeg regulere det, fordi det ikke kan betale sig at arbejde den sidste del. Det vil betyde store fyringer, som ikke er til meget hjælp for samfundet.
hvis du selv på t tidpunkt opnåede en anselig løn for det du laver til den tid ville du så svare 90 % skat til staten. Næppe! Men hvis du kunne få politikerne gennem tiderne til at sige nej tak til den kæmpe pension de får hver måned - bare fordi de har været ministre i 2 dage. Et regnestykke: En politiker bliver minister i en alder af 32 (hans kone er bare 23 på det tidpunkt) Han var alligevel ikke så god viser det sig efter 14 dage. Nu får han så ventepenge i 2 år plus en pension hver måned (kender ikke beløbet - men den skulle efter sigende være god) Han dør i en alder af 82. Pensionen går videre til hans kone som bliver 103 år. Regn lige på den!
eg er bange for at alt for mange af de politikere vi stemmer ind, ikke har den nødvendige erhvervserfaring og kvallifikation der faktisk skal til for at drive vores land.
Hvis erhverserfaring og kvalifikationer var et kriterium, ville de jo sikkert også have indført resultat løn for længst, men det er der ingen politikkere som har lyst til uanset om de sidder til højre, til venstre eller i midten.
2 mio. besøgende i Wordpress hvor jeg bla. skriver om ferie i Kroatien på 8 sprog