Jeg tror, vi hurtigt kan blive enige om, at hvis forslaget blev vedtaget, ville ingen direktør få så meget i løn (officielt, i hvert fald). Så det er altså budskabet, det handler om. Tanken er vel, at hvis man ikke giver direktøren så høj løn, bliver pengene i virksomheden til glæde for medarbejderne/økonomisk reserve? Det er interessant, at så mange skriver, at man kan være sikker på, at bestyrelsen nok skal fyre en uduelig direktør. At der findes uduelige bestyrelser, burde altså ikke komme bag på nogen længere ... Jeg synes, der er en tendens til at tro, at når folk får en høj løn, må de også være rasende dygtige. Kig på resultatet i stedet for lønnen. |
Louise L:Jeg synes, der er en tendens til at tro, at når folk får en høj løn, må de også være rasende dygtige. Kig på resultatet i stedet for lønnen.
Hvis jeg kunne få en million eller mere i løn om året, så er jeg da sindssygt dygtig. Det er jo kapitalister, der ansætter direktørerne i de private virksomheder, og de kigger primært på bundlinje, når de ansætter - så der er mening med galskaben. (eller.. jeg synes ikke det er spor galt, det giver omvendt menige folk som dig og mig incitament til at stræbe derop)