Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Enhedslisten foreslår 90% beskatning af Danske Direktørlønninger

Side 5 ud af 11 (108 indlæg)
Tilmeldt 16. Sep 09
Indlæg ialt: 2211
Fra  Tekstfokus Skrevet kl. 18:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Underlig debattone.

Jeg kender mange, der har arbejdet 80 - 100 timer om ugen uden at komme i nærheden af de lønninger.

Min arbejdsdag behøver du ikke at udtale dig om, men den kommer ikke op i nærheden af 100 timer. Jeg har nemlig to børn, der tager en del tid. Til gengæld giver de mange glæder, så der er absolut ikke noget at pive over i den anledning.Smile

Tilmeldt 16. Sep 09
Fra  Tekstfokus Skrevet kl. 18:30

Naturligvis, og derfor er det jo også helt i sin orden, at han/hun får en god løn.

Men så har han/hun jo til gengæld et stort ansvar for at holde på de gode medarbejdere. Vi har desværre set en del eksempler på, at direktøren glider med en ordentlig aftrædelsessum, til trods for at han mere eller mindre har kørt biksen i sænk. 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15052
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 18:30

Louise L:

Underlig debattone.

Sandheden gør ondt nogle gange sorry...

Louise L:

Min arbejdsdag behøver du ikke at udtale dig om, men den kommer ikke op i nærheden af 100 timer. Jeg har nemlig to børn, der tager en del tid. Til gengæld giver de mange glæder, så der er absolut ikke noget at pive over i den anledning.Smile

Jeg udtaler mig ik om din arbejdsdag, men siger bare at du selv kan gå efter en direktørstilling på godt og ondt... I stedet for at side, og misunde mennesker, som tjener mange penge, men som har mange andre afsavn...

Tilmeldt 16. Sep 09
Fra  Tekstfokus Skrevet kl. 18:33

Forstår dig ikke. Det er en politisk diskussion, som handler om skattereguleringer, og jeg ville foretrække at holde den på det plan. Jeg har aldrig gået og drømt om at være direktør i et stort firma, der er andre drømme, der trækker mere i mig.Wink

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3639
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 18:37

Louise L:
Man kan godt undre sig over, at der skæres ned på lønningerne, samtidig med at direktøren tjener 22 millioner.

Der er nu også en del direktører der er blevet fyret, hvis man får det rart i maven over at tænke på det. Og flere vil blive fyret i fremtiden, og en del vil gå ned i løn. Bestyrelserne i firmaerne giver ikke deres direktører høje lønninger for at drille dig, men fordi de tjener dem hjem mange gange igen.

Louise L:
En direktør i et stort firma er ikke noget i sig selv. Han er noget sammen med sine medarbejdere

Medarbejdere findes også udenfor DK`s grænser. Og det gør de danske topchefer sikkert også snart.

Så tillykke til DK. De mennesker der skulle have tjent penge til os, de får nu tæsk af pøblen, fordi de desværre har titlen " direktør" . Man kunne have gået efter de dårlige chefer, og sagt at de skulle fyres, eller sættes ned i løn, men nej det er ALLE !!, alle skal føle folkets smerte nu.

Så får man det nemlig så rart inden i. Indtil man ser at hverdagen alligevel ikke blev bedre.. men så finder man nogle nye at smadre på

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15052
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 18:51

Louise L:

Forstår dig ikke. Det er en politisk diskussion, som handler om skattereguleringer, og jeg ville foretrække at holde den på det plan. Jeg har aldrig gået og drømt om at være direktør i et stort firma, der er andre drømme, der trækker mere i mig.Wink

Jamen var det ik dig selv, som kørte den fuldstændig af sporet med en udtalelse, som er ren idioti?

Du misunder folk, som ofte det mest af deres liv for deres job, men er ik selv klar til at ofre det samme... Så min pointe er vel rimlig tydelig? Du modsiger dig selv!

Tilmeldt 16. Sep 09
Fra  Tekstfokus Skrevet kl. 18:53

Hvem har sagt, at det er glædeligt, at folk bliver fyret - høj eller lav?

Tilmeldt 16. Sep 09
Fra  Tekstfokus Skrevet kl. 18:56

Nej, jeg misunder ikke topdirektører. Jeg siger ikke engang, at Enhedslistens forslag er godt.

Jeg siger, at det sommetider er på sin plads at vise lidt solidaritet med medarbejderne for helhedens skyld.

Og det øjeblik kunne være kommet, hvis man som direktør opdager, at man tjener 22 millioner om året, mens ens medarbejdere må gå ned i løn eller endda bliver fyret. Det er nemlig ikke noget, der gavner arbejdsmotivationen - og dermed virksomheden.

Tilmeldt 1. Sep 08
Indlæg ialt: 1468
Skrevet kl. 18:58

Louise L:

Nej, jeg misunder ikke topdirektører. Jeg siger ikke engang, at Enhedslistens forslag er godt.

Du misunder da topdirektører's løn, hvis du ikke synes det er komplet idiotisk at de skal betale 9/10 af nogen af deres sidst tjente penge til b.la. dig.

Tilmeldt 16. Sep 09
Fra  Tekstfokus Skrevet kl. 19:09

Som sagt mener jeg ikke, det er et godt forslag. Forsøgte bare at nuancere debatten lidt.

Side 5 ud af 11 (108 indlæg)