Jeg har lavet flere forsøg, hvor jeg har benyttet et i Googles indeks ikke eksisterende ord som ankertekst i et nofollow link - og fået destinationssiden i SERP på dette ord - og i cached version med teksten "Disse termer findes kun i links, der peger til denne side:". Så jo - der overføres ofte "ankertekstværdi" via nofollow links. Og nogle af mine forsøg er over et år gamle og virker stadig. |
Jesper Jørgensen:Hej Grosen
Som altid er jeg nysgerrig efter at lære nyt. At "Google følger nu alle interne links, hvad enten der er rel="nofollow" på dem eller ej" er simpelthen undsluppet min radar, og jeg kan ikke finde kilder til det. Hvis du har ret trækker jeg mit råd tilbage, da man så får bagdelene men ikke fordelene.
Jeg er helt på det rene med at mit råd resulterer i et lille tab af PageRank, men forudsat at nofollowed interne links ignoreres totalt, opvajes det af en langt større fordel i at have en meningsfuld anchor-text til forsiden. Nysgerrige kan læse mere her om tab af pagerank: http://www.mattcutts.com/blog/pagerank-sculpting/.
En endnu bedre løsning rent SEO mæssigt er at lægge et link ind først i html-koden (fx i en header eller top-logo) som linker med den rette anchor-text. MEn det kræver så en ændring af designet i dette tilfælde.
Mvh Jesper
Super god idé, men skal det være i starten af bodyen? Eller i de hele taget i starten af html dokumentet før head også? :)
Christopher Roelann