Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg via affiliate...

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 1947
Skrevet kl. 21:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Nillerrune:

Det er ikke alle som kræver betaling upfront, men igen det kommer an på hvem du er og hvad du sælger. Når du spørger hvad der gives per salg - Ja, så kommer det an på hvad du sælger - Der er stor forskel på brancher og hvilken avance de har. 

Jeg vil forslå at du kigger på hvad dine konkurrenter betaler og til at starte med minimum ligge dig på samme niveau. Mht priser hos netværk, søg på de forskellige navne og se hvad affiliates skriver om dem - Ring til dem du syntes ser spænderne ud og hør hvad deres priser og service er.

Klik på linket for at se en liste over Danske affiliate netværk

Hvordan mener du at man gøre det? (det er j en god idé, hvis det kan lade sig gøre)

Tak for info ;o)

Nu kan det snart være nok..... ;o)

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 21:27

Hej Business,

Jeg synes det er lidt relevant til hvor meget du bør give pr. salg, da det netop ikke  er det som er det vigtigste for mig (som aftager af en kampagne).

Med venlig hilsen
Casper Schneidereit

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Skrevet kl. 22:18

Casper, IOOS Internet:

Hej Business,

Jeg synes det er lidt relevant til hvor meget du bør give pr. salg, da det netop ikke  er det som er det vigtigste for mig (som aftager af en kampagne).

Med venlig hilsen
Casper Schneidereit

Ahhhh...........med dig som aftager af en kampagne. Nu er jeg med ;o)

Ja, så giver det god mening det du skrev. Dog er det jo ikke noget man ved fra start...altså hvor meget salg der sker...så man skal jo starte et eller andet sted.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:11
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Business:

Nillerrune:

Det er ikke alle som kræver betaling upfront, men igen det kommer an på hvem du er og hvad du sælger. Når du spørger hvad der gives per salg - Ja, så kommer det an på hvad du sælger - Der er stor forskel på brancher og hvilken avance de har. 

Jeg vil forslå at du kigger på hvad dine konkurrenter betaler og til at starte med minimum ligge dig på samme niveau. Mht priser hos netværk, søg på de forskellige navne og se hvad affiliates skriver om dem - Ring til dem du syntes ser spænderne ud og hør hvad deres priser og service er.

Klik på linket for at se en liste over Danske affiliate netværk

Hvordan mener du at man gøre det? (det er j en god idé, hvis det kan lade sig gøre)

Tak for info ;o)

Du kan gøre det på flere måder:

1. Opret dig på en masse affiliate netværk og så se hvem der er derinde der sælger det samme som dig og se hvad de betaler.

2. Kig på dine konkurrenters hjemmesider se om der ikke er et link som hedder noget i stil med affiliates - Se Ba.com som eksempel - Du kan læse at de giver op til 1.5% i kommisson i deres FAQ.

3. Ring til et par affiliate netværk og se hvad de foreslår du skal betale.

4. Hiv fat i et marketings bureau som kan gøre det for dig.

5. Send mig en PM med hvad du laver og så kan jeg tage et hurtigt kig for dig Smile

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Skrevet kl. 15:06

Den sidste skriver jeg mig lige bag øret ;o)

Jeg er ikke helt klar med mit projekt lige nu, men det kommer forhåbentlig snart...

Tak for god info Yes

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 15:47

Simon mener bare at de partnere du bruger i snit skal tjene 1,5 kr. hver gange nogle klikker på dit link. :)

Tilmeldt 1. Sep 08
Indlæg ialt: 1468
Skrevet kl. 15:56
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej,

Når jeg skriver eCPC mener jeg Earning Per Click.

Det jeg mente var at webmasteren i gennemsnit skal tjene 1,50 DKK pr. klik. Eksempel:

Du har en butik: Pibe-Shoppen-DK.com
Gennemsnit ordre: 1000 kr.
Konverteringsrate: 1,5%

Du udbetaler 15% per salg til et netværk.

Netværket betaler 10% videre til sine affiliates / webmastere.

Webmasteren sender 1000 besøg ind til din side, og trafikken skabt 15 salg (1,5% konvertering), og du har fået en omsætning på 15.000 kr. (1.000 * 15).

Så ender webmasteren op med at have tjent 1500 kr. (10% af 15.000 kr.), og har altså en eCPC på 1,50 kr. (1500 kr. / 1000 kliks).

Håber du forstår? 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Skrevet kl. 17:12

;o)

Jeg har lige læst det igen. Det var vist bare mig der var fattesvag, da jeg læste det ;o)

Takker for info

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 09:31

Simon:

Hej,

Når jeg skriver eCPC mener jeg Earning Per Click.

Det jeg mente var at webmasteren i gennemsnit skal tjene 1,50 DKK pr. klik. Eksempel:

Du har en butik: Pibe-Shoppen-DK.com
Gennemsnit ordre: 1000 kr.
Konverteringsrate: 1,5%

Du udbetaler 15% per salg til et netværk.

Netværket betaler 10% videre til sine affiliates / webmastere.

Webmasteren sender 1000 besøg ind til din side, og trafikken skabt 15 salg (1,5% konvertering), og du har fået en omsætning på 15.000 kr. (1.000 * 15).

Så ender webmasteren op med at have tjent 1500 kr. (10% af 15.000 kr.), og har altså en eCPC på 1,50 kr. (1500 kr. / 1000 kliks).

Håber du forstår? 

God forklaring Smile Yes

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)