"Problemet er at Alex i denne tråd argumentere for en generel indberetningspligt ved samhandel med ikke moms-registrerede"
Dette var ikke min mening :)
Jeg taler kun om dette spørgsmål og ikke noget generelt.
Jeg mener bare at vejledning og kurser er løsarbejde, men måske er dette forkert.
Hvem skal fortælle alle kunderne at de ikke skal indberette disse beløb som løsarbejde, hvis de har læst samme regler som mig vil de jo indberettet udbetalingen.
Jeg mener bare at vejledning og kurser er løsarbejde, men måske er dette forkert.
Så firkantet kan du ikke stille det op.
Madglad holder et kursus for 10 mennesker. Disse 10 personer betaler et kursusgebyr for at komme på kursus hos madglad. Disse 10 personer skal ikke indberette noget fordi kursusgebyrer ikke er omfattet af indberetningspligt.
Tag et kik på skattekontrolloven igen - derefter er jeg sikker på at du er på linie med de synspunkter som Peter-revisor har givet udtryk for gennem tråden.
Det koster ingen bondegård, at lave et sådan regnskab.
Hvis jeg skulle gøre det, vil jeg instruere dig i hvordan du selv kan indtaste bilagene og skrive faktura og bogføre disse. Det jeg så gør er at afstemme dine konti i regnskabet med bl.a. banken og lave dit momsregnskab 1 gang i kvartalet samt 1 gang årligt lave dit endelige regnskab.
Jeg vil formode at det kan gøres for et sted mellem kr. 6 - 10.000 kr. inkl. skatterådgivning mv.
Det koster ingen bondegård, at lave et sådan regnskab.
Nu ved jeg ikke hvad bondegårde koster i Danmark. Men Anders mener du seriøst at det skal koste mellem 6- 10.000 kroner når vi taler om et regnskab med en forventet månedlig omsætning på 2.000 kr over de næste 6 måneder???