Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

selvstændig-eller indberet?

Side 2 ud af 4 (31 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 17. May 10
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 13:23

men jeg har ikke nogen ide om indkomst endnu, har heller ikke behov for og tjene vildt på det, skal bare se om jeg kan få nogen kunder,,

hvis jeg nu kun tjener 30000 kr er det så ikke dumt og være moms reg.?

kan godt se det vil være smart ikke og skulle betale moms på alle de rå vare og ting jeg køber til det,,

men omvendt jeg sætter jo bare prisen efter det..

venligst anita

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:53

Hej Anita

Jeg er enig med de andre I, at dine ydelser som udgangspunkt er momspligtige. Grundlæggende kan du sige det sådan at "alt er momspligtigt" medmindre der en en positiv fritagelse.

Noget af det, der er momsfritaget, er behandling af personer, ved "autoriseret sundhedspersonale" - læger, tandlæger, fysioterapeuter osv. Herudover er andre behandlere også momsfrie, hvis de kan dokumentere at de opfylder konkrete uddannelseskrav.

I denne afgørelse: http://www.momsmail.dk/Dokumenter/10%20LSR/2009/MM%202009-387-10.asp kan du se en ernæringsterapeut fik medhold i, at hendes ydelser er momsfrie, fordi hun blev anset som behandler og opfyldt uddannelseskravet.

Mht. om du skal momsregistreres eller ej, så prøv at kigge på denne artikel i min blog: http://www.amino.dk/blogs/larsgosvig/archive/2010/02/22/kan-det-betale-sig-at-v-230-re-momsregistreret.aspx.

HVis dine kunder overvejende er private og du ikke forventer at komme til at omsætte for over 50.000 kr. om året - så skal du undlade at lade dig momsregistre.

Vh
Lars

Tilmeldt 17. May 10
Skrevet kl. 16:16

tak for svaret, fedt med alt den gode hjælp

Fra Nyborg
Tilmeldt 29. Apr 09
Indlæg ialt: 11
Fra  Fyns Fleksible Bogholder Skrevet kl. 17:05

Hej igen,

Jeg ved godt at mange her inde har styr på det med regnskab, men er grunden til at man skal oplyse det fulde CPR nr ikke at modtageren af faktruraen skal kunne indberettet beløbet til SKAT ??

Dette er den forklaring jeg har fået.

Hvis dette er rigtig er det da ret svært at trække omkostningerne fra, da man ikke selv indberettet beløbet.

MVH

Alex

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:10

Nå...når den ene har fradrag..........skal den anden vel beskatte!!!

Omkostningerne kan trækkes fra...og der skal indleveres regnskab på SKAT´s anfordring.

MvH

Peter

Tilmeldt 17. May 10
Skrevet kl. 18:02

det der fatter jeg så ikke en meter af. smil

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:08

Var møntet på AlexV`s kommentar.

Du har fradrag for dine udgifter, uanset om du er momsregistreret eller ej.

Du skal lave regnskab...og aflevere til SKAT på anfordring uanset om du er momsregistreret eller ej!

MvH

Peter

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:57

AlexV:

Hej igen,

Jeg ved godt at mange her inde har styr på det med regnskab, men er grunden til at man skal oplyse det fulde CPR nr ikke at modtageren af faktruraen skal kunne indberettet beløbet til SKAT ??

Dette er den forklaring jeg har fået.

Hvis dette er rigtig er det da ret svært at trække omkostningerne fra, da man ikke selv indberettet beløbet.

MVH

Alex

Hej Alex

Du har helt ret, idet reglerne om løsarbejdere på B-indkomst, så er udbetaleren faktisk pligtig til at indberette de udbetalt beløb som B-indkomst til SKAT.

Hilsen

Tonny

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 20:08

Tonny Skov Pedersen:

Hej Alex

Du har helt ret

Det har Alex så ikke. Jeg er enig i det omfang vi taler honorar for ikke momsregistreret. Problemet er at Alex i denne tråd argumentere for en generel indberetningspligt ved samhandel med ikke moms-registrerede.

Side 2 ud af 4 (31 indlæg)