Jeg er enig med de andre I, at dine ydelser som udgangspunkt er momspligtige. Grundlæggende kan du sige det sådan at "alt er momspligtigt" medmindre der en en positiv fritagelse.
Noget af det, der er momsfritaget, er behandling af personer, ved "autoriseret sundhedspersonale" - læger, tandlæger, fysioterapeuter osv. Herudover er andre behandlere også momsfrie, hvis de kan dokumentere at de opfylder konkrete uddannelseskrav.
HVis dine kunder overvejende er private og du ikke forventer at komme til at omsætte for over 50.000 kr. om året - så skal du undlade at lade dig momsregistre.
Jeg ved godt at mange her inde har styr på det med regnskab, men er grunden til at man skal oplyse det fulde CPR nr ikke at modtageren af faktruraen skal kunne indberettet beløbet til SKAT ??
Dette er den forklaring jeg har fået.
Hvis dette er rigtig er det da ret svært at trække omkostningerne fra, da man ikke selv indberettet beløbet.
Jeg ved godt at mange her inde har styr på det med regnskab, men er grunden til at man skal oplyse det fulde CPR nr ikke at modtageren af faktruraen skal kunne indberettet beløbet til SKAT ??
Dette er den forklaring jeg har fået.
Hvis dette er rigtig er det da ret svært at trække omkostningerne fra, da man ikke selv indberettet beløbet.
MVH
Alex
Hej Alex
Du har helt ret, idet reglerne om løsarbejdere på B-indkomst, så er udbetaleren faktisk pligtig til at indberette de udbetalt beløb som B-indkomst til SKAT.
Det har Alex så ikke. Jeg er enig i det omfang vi taler honorar for ikke momsregistreret. Problemet er at Alex i denne tråd argumentere for en generel indberetningspligt ved samhandel med ikke moms-registrerede.