Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Google og udsolgte produkter

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Sep 09
Indlæg ialt: 248
Skrevet kl. 20:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej SEO folk og andet godt folk :)

Jeg er lidt nysgerrig for hvad i synes er en god løsning i forhold til mine indexeret sider på google når et produkt bliver permanent udsolgt, skal jeg bare fjerne det fra siden og så se de 404 sider som folk lander på som spild, eller hvordan ville i håndtere det?

Fra Frederikssund
Tilmeldt 1. Feb 08
Indlæg ialt: 485
Skrevet kl. 20:46

Hej,

Jeg ville viderestille den så brugeren istedet bliver vist over på f.eks. din forside. På den måde kan du måske lokke kunderne over til nogle af dine aktuelle produkter, og få et par salg.

mvh Kristoffer

Tilmeldt 5. Sep 09
Skrevet kl. 21:05

Så skal det vel være en generel viderestilling af 404 til forsiden. Ellers bliver det et stort viderestillings helved :S

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9731
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 21:10

En indeksret URL har en værdi. Det er derfor som udgangspunkt dumt at smide den værdi ud ad vinduet, når først den er skabt.

Den bedste løsning er derfor, at udskifte indholdet på en URL frem for at slette den, når det der er på den ikke længere kan bruges.

Det er dog ikke altid det kan lade sig gøre i praksis. I så fald er det bedste at 301 redirecte siden til det produkt der kommer tættest på, eller den nærmeste kategori.

Er det heller ikke muligt er sidste mulighed at 301 redirecte til forsiden, eller give folk en pæn 404 side, med lidt hjælp til at komme videre. Begge disse to løsninger har hver deres problemer, men som en sidste udvej er det bedre end ingenting :)

Tilmeldt 5. Sep 09
Skrevet kl. 21:36

hmm URL indeholder produkt navnet, så det er nok skidt at beholde URL.

Jeg må kigge på de andre muligheder :)

Tilmeldt 5. Sep 09
Skrevet kl. 21:36

Og Tak for hjælpen ikke at forglemme!

Fra Randers
Tilmeldt 9. Apr 10
Indlæg ialt: 114
Skrevet kl. 21:59

Mit bedste bud ville nok være en pæn custom 404-side, der matcher dit design og evt. (hvis ikke det er for teknisk besværligt) med et link til den kategori produktet tidligere tilhørte..

Hvis 404-siden har dine menuer - en hurtig og let måde at komme videre på resten af din side på, så er risikoen for at kunden er helt tabt noget mindre i hvert fald :)

Full-service webburea: WebPilots.dk

Tilmeldt 26. Mar 09
Indlæg ialt: 964
Skrevet kl. 21:59

TimP:

hmm URL indeholder produkt navnet, så det er nok skidt at beholde URL.

Jeg må kigge på de andre muligheder :)

Kunne du ikke beholde siden med produkt-info, og så i toppen skrive at varen desværre er udgået, men prøv dette nye produkt  i stedet [Link til det nye produkt]  - eller noget i den stil. Så beholder du dit link i Googles index, Kunden får at vide at produktet er udgået, og får i samme hug tilbudt et alternativ.

mvh

Jan

Tilmeldt 5. Sep 09
Skrevet kl. 22:03

Jeg kunne faktisk godt bare ændre URL'en fordi så skaber mit shop system selv en automatisk(301) videre stilling til den nye URL, det må vel være en optimal løsning?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)