Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Aaaarg hvor jeg hader folk som ikke kan se muligheder

Side 1 ud af 3 (29 indlæg)
Fra Gråsten
Tilmeldt 11. Oct 09
Indlæg ialt: 993
Fra  VeloMania Skrevet kl. 18:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg må lige af med noget luft.

Jeg har i denne uge besøg af min svigermor for at hjælpe os med at passe vores datter. Jeg er p.t. selv sygemeldt fra mit normale job pga. problemer med ryggen og nakken, og min kæreste er højgravid - samtidigt med det har vores lille datter på 17 måneder 40 i feber. Jeg kan ikke bære rundt på Mille (min datter) og min kæreste kan heller ikke fordi hun er højgravid (skal føde om under en måned) så hun har pænt ondt i ryggen i forvejen. Derfor har vi besøg af svigermor.

Hun overværer af en eller anden grund (spørg mig ikke hvorfor) et firmamøde hvor vi diskuterer hvad vi kan gøre for at blive mere synlige, evaluere diverse ting vi har lanceret, osv.

Under mødet kom der en del nye forslag til diverse tiltag frem - nogle pænt gode forslag endda. Forslag som måske ikke giver den store omsætning lige mens det står på, men som i den følgende tid har skabt stor opmærksomhed omkring vores firma.

Det skal siges at vores firma hedder Kidznet.dk og sælger børnetøj, og vi har under samme firma også lanceret en online nyhedstjeneste, hvor vi er de eneste i Danmark, som udelukkende beskæftiger os med at levere nyheder fra børnenes verden.

Idéerne, som alt sammen kan skrives sammen til én stor idé, vil koste os 20-30.000 kroner - men bestemt med potentiale til at tjene os væsentligt flere penge i fremtiden, var dog helt hen i hegnet ifølge min svigermor. Det er jo et alt for stort beløb vi taler om, og det kan da aldrig tjenes hjem igen. Det vil ruinere vores firma, og vi vil stå i gæld, og bla bla bla bla.... Angry

Meningen med indlægget er at få noget luft, efter at have hørt på det ene lort efter det andet. Under mødet har vi selvfølgelig sat med lommeregnere osv, for at regne os frem til mulighederne. Og chancen for at de penge faktisk er tjent hjem allerede når idéen er udført, er faktisk forholdsvis god. Vi beregnede endda idéen med større udgifter og med forhold for mindre opmærksomhed en forventet. Men alligevel er det grønne tal som står på lommeregneren...

Jeg vil bare lige brokke mig over folk som lever efter Janteloven, og som ikke kan se muligheder i nye tiltag. Det er motherfucking sidste gang at det kvindemenneske skal overvære en samtale som omhandler vores firma igen. Devil

Heldigvis lader jeg mig ikke slå ud af det!

Pyha, så kom jeg ud med lidt luft... Smile

Fra Århus
Tilmeldt 18. Jan 10
Indlæg ialt: 481
Fra  Billigmagento.dk Skrevet kl. 19:04

Dejligt at du kommer ud med dine tanker om det. Og jeg kan kun være enig. Jeg hader virkelig når folk skyder idéer og muligheder ned, istedet for at motivere til at komme på flere!

Jeg er glad for at du ikke lod dig slå ud af det!!

God vind med projektet

Mvh. Frederik

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15064
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 19:10
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Nogle mennesker skal jo pille dagdrømmerne ned fra skyerne...

Og hun er vel ik negativ, nok nærmere bekymret på jeres vegne, hvilket er forståeligt, når man tager situationen i betragtning...

Dertil kommer en manglende indsigt i at drive forretning, og en konservativ holdning til penge og gæld...

Så hva med at bruge hendes omtanke konstruktivt, fremfor at dømme hende som en person, som ik ser mulighederne? Hva nu hvis hun får ret? Kommer der så senere et langt indlæg, hvor du beklager dig over din manglende evne til at disponere korrekt?

Fra Gråsten
Tilmeldt 11. Oct 09
Fra  VeloMania Skrevet kl. 19:21

Fashion-Seller:

Nogle mennesker skal jo pille dagdrømmerne ned fra skyerne...

Og hun er vel ik negativ, nok nærmere bekymret på jeres vegne, hvilket er forståeligt, når man tager situationen i betragtning...

Dertil kommer en manglende indsigt i at drive forretning, og en konservativ holdning til penge og gæld...

Så hva med at bruge hendes omtanke konstruktivt, fremfor at dømme hende som en person, som ik ser mulighederne? Hva nu hvis hun får ret? Kommer der så senere et langt indlæg, hvor du beklager dig over din manglende evne til at disponere korrekt?

Uden drømme, opnår man intet! Smile

Når det så er sagt, så kan jeg da godt forstå hvis hun er bekymret. Men som jeg også har sagt, så har vi haft lommeregneren frem og regnet på diverse scenarier - både gode og dårlige.

Jeg tænker selvfølgelig også over hvad det vil koste hvis det ikke virker - men jeg er en person som satser, og det har jeg altid opnået store resultater med. Jeg var for nogle år siden en dybt afhængig stofmisbruger, men jeg droppede alle mine "venner" og flyttede til en anden by for at komme ud af det = succes. Samtidigt med det begyndte jeg at køre cykelløb, jeg startede fra bunden, og endte i A-klassen (samme klasse som de professionelle køre cykelløb i), og kørte det sidste år for et dansk talenthold = succes. At jeg så blev tvunget til at stoppe pga. en knæskade, er der så ikke så meget at gøre ved....

Jeg regner altid tingene grundigt igennem før jeg satser, og satser aldrig før jeg har den rigtige følelse i maven. Det har aldrig svigtet.

Jeg har den rigtige følelse i maven nu, og derfor satser jeg Big Smile

Tilmeldt 1. Sep 08
Indlæg ialt: 1468
Skrevet kl. 19:27
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ja - husk at være lykkelig her og nu. Hvis du ikke satser, har du jo tabt på forhånd Yes

Fra Gråsten
Tilmeldt 11. Oct 09
Fra  VeloMania Skrevet kl. 22:14

Simon:

Ja - husk at være lykkelig her og nu. Hvis du ikke satser, har du jo tabt på forhånd Yes

Præcis, det er også det som jeg lever efter. Jeg lever heldigvis også efter udtrykkende "Take it alle the way" og "whatever it takes". Specielt når det handler om mit firma.

Hvis mit firma går ned fordi jeg har forsøgt mig, er der ikke andet at gøre end at få arbejdet min gæld væk, og så starte forfra. Værre er det jo egentligt ikke.

Jeg har en lille historie fra dengang jeg kun var 16 år. Da arbejde jeg på en bagerfabrik i Haderslev (det var bl.a. dengang jeg var stofmisbruger). Her var der en ansat som havde haft sit eget bageri som gik konkurs. Han skyldte mange millioner, men han arbejde 12 timer om dagen på denne fabrik (believe it, or not) - og han sagde, at når hans gæld var betalt, ville han starte forfra. Det var hans store drøm igen at være selvstændig, og det knoklede han røven ud af bukserne for. Sådan noget kan man jo kun ha respekt for Smile

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 22:44

Morten Nielsen - Kidznet.dk:
Det er motherfucking sidste gang at det kvindemenneske skal overvære en samtale som omhandler vores firma igen

Så må vi jo håbe du ikke må sygemelde dig næste gang i skal afholde firmamøde Stick out tongue

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 22:51

Giv den gas !! Det er kun penge du kan miste !!

Gå efter drømmen og lad ikke jante skyde dig ned..

Mikkel

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jun 09
Indlæg ialt: 2317
Fra  PITOT Watches Aps Skrevet kl. 22:58

lyder som alle forældre når de er nervøse, ikke gode at dele firma viden med :-)

Watches inspired by fighter jets

Aviator Watches - Pilot Watches - Blue Angels Watch

Fra Gråsten
Tilmeldt 11. Oct 09
Fra  VeloMania Skrevet kl. 23:05

Fama:

Morten Nielsen - Kidznet.dk:
Det er motherfucking sidste gang at det kvindemenneske skal overvære en samtale som omhandler vores firma igen

Så må vi jo håbe du ikke må sygemelde dig næste gang i skal afholde firmamøde Stick out tongue

Jeg var desværre sygemeldt inden vi afholdte firmamødet. Faktisk i lidt over en uge... Men det går heldigvis bedre med ryggen nu Smile

Vi plejer at ha' firmamøde hver fredag aften, men i da jeg alligevel var hjemme i fredags, kunne vi ligeså godt tage det der - og det fortryder jeg så lidt bagefter..

Side 1 ud af 3 (29 indlæg)