Jeg må lige af med noget luft. Jeg har i denne uge besøg af min svigermor for at hjælpe os med at passe vores datter. Jeg er p.t. selv sygemeldt fra mit normale job pga. problemer med ryggen og nakken, og min kæreste er højgravid - samtidigt med det har vores lille datter på 17 måneder 40 i feber. Jeg kan ikke bære rundt på Mille (min datter) og min kæreste kan heller ikke fordi hun er højgravid (skal føde om under en måned) så hun har pænt ondt i ryggen i forvejen. Derfor har vi besøg af svigermor. Hun overværer af en eller anden grund (spørg mig ikke hvorfor) et firmamøde hvor vi diskuterer hvad vi kan gøre for at blive mere synlige, evaluere diverse ting vi har lanceret, osv. Under mødet kom der en del nye forslag til diverse tiltag frem - nogle pænt gode forslag endda. Forslag som måske ikke giver den store omsætning lige mens det står på, men som i den følgende tid har skabt stor opmærksomhed omkring vores firma. Det skal siges at vores firma hedder Kidznet.dk og sælger børnetøj, og vi har under samme firma også lanceret en online nyhedstjeneste, hvor vi er de eneste i Danmark, som udelukkende beskæftiger os med at levere nyheder fra børnenes verden. Idéerne, som alt sammen kan skrives sammen til én stor idé, vil koste os 20-30.000 kroner - men bestemt med potentiale til at tjene os væsentligt flere penge i fremtiden, var dog helt hen i hegnet ifølge min svigermor. Det er jo et alt for stort beløb vi taler om, og det kan da aldrig tjenes hjem igen. Det vil ruinere vores firma, og vi vil stå i gæld, og bla bla bla bla.... Meningen med indlægget er at få noget luft, efter at have hørt på det ene lort efter det andet. Under mødet har vi selvfølgelig sat med lommeregnere osv, for at regne os frem til mulighederne. Og chancen for at de penge faktisk er tjent hjem allerede når idéen er udført, er faktisk forholdsvis god. Vi beregnede endda idéen med større udgifter og med forhold for mindre opmærksomhed en forventet. Men alligevel er det grønne tal som står på lommeregneren... Jeg vil bare lige brokke mig over folk som lever efter Janteloven, og som ikke kan se muligheder i nye tiltag. Det er motherfucking sidste gang at det kvindemenneske skal overvære en samtale som omhandler vores firma igen. Heldigvis lader jeg mig ikke slå ud af det! Pyha, så kom jeg ud med lidt luft... |
Dejligt at du kommer ud med dine tanker om det. Og jeg kan kun være enig. Jeg hader virkelig når folk skyder idéer og muligheder ned, istedet for at motivere til at komme på flere!
Jeg er glad for at du ikke lod dig slå ud af det!!
God vind med projektet
Mvh. Frederik