Uanset hvilken software eller online løsning der anvendes til automatisk indsamling af data fra søgemaskinerne vil der altid kunne opstå fejl ind imellem. Det sker også for os på SEO Supporten en gang imellem.
Nu ved jeg ikke hvordan I gør. Men I kan vel ikke også få problemer med jeres IP over for Google med alle de opslag I skal lave hver dag.
Jeg har fra min private IP kørt en masse ranking aanalyser med Rank Tracker - og pludselig kunne Google ikke lide min IP mere :-)
Tænker på at få en dynamisk IP hjemme igen. Ved ikke om det findes mere hos TDC.
Jeg har fra min private IP kørt en masse ranking aanalyser med Rank Tracker - og pludselig kunne Google ikke lide min IP mere :-)
Har du prøvet at anvende Rank Tracker's indbyggede human emulation? Det skulle gerne hjælpe, jeg har aldrig haft problemer, sålænge dette anvendes.
Det tager dog noget længere tid at få resultaterne, men den kan jo bare få lov at stå at køre stille og roligt og hygge sig i baggrunden mens man laver noget andet :D
Nu ved jeg ikke hvordan I gør. Men I kan vel ikke også få problemer med jeres IP over for Google med alle de opslag I skal lave hver dag.
Jeg har lavet automatiske dataindsamlinger på alle de store søgemaskiner i over 10 år, så jeg har ret god erfaring med hvordan man gør det på en måde, så det ikke generer søgemaskinerne og så jeg ikke bliver blokeret af dem. Bare rolig, lige den del er der rigtig godt styr på. Men, af naturlige årsager fortæller jeg ikke andre hvordan vi faktisk griber det an. Det er vores lille hemmelighed :)
Det skal i øvrigt bemærkets, at det langt fra er al data vi må indhente via "scraping" - mere og mere data er faktisk tilgængeligt via legitime API'er. Og i det omfang de kan bruges, anvender vi disse.
Har du prøvet at anvende Rank Tracker's indbyggede human emulation?
Det skulle gerne hjælpe, jeg har aldrig haft problemer, sålænge dette
anvendes.
Det tager dog noget længere tid at få resultaterne, men den kan jo
bare få lov at stå at køre stille og roligt og hygge sig i baggrunden
mens man laver noget andet :D
Jeg gad ikke bruge den i starten - men gør det i dag :-)
Mikkel deMib Svendsen:
Jeg har lavet automatiske dataindsamlinger på alle de store søgemaskiner i over 10 år, så jeg har ret god erfaring med hvordan man gør det på en måde, så det ikke generer søgemaskinerne og så jeg ikke bliver blokeret af dem. Bare rolig, lige den del er der rigtig godt styr på. Men, af naturlige årsager fortæller jeg ikke andre hvordan vi faktisk griber det an. Det er vores lille hemmelighed :)
Ja jeg tænkte sq nok at du havde flere kort oppe i ærmet :-)
Mikkel deMib Svendsen:
Det skal i øvrigt bemærkets, at det langt fra er al data vi må
indhente via "scraping" - mere og mere data er faktisk tilgængeligt via
legitime API'er. Og i det omfang de kan bruges, anvender vi disse.
Hmmm - så du giver mig et lille ledetråd at jeg skal se på Google APIer :-)