Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Köb af Laptop i KBH omraadet

Side 3 ud af 3 (29 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 21. Oct 05
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 22:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 10/19/2005 12:21:39 AM
Forfatter: Olin
Der er selvfølgelig altid folk der er uenige og har andre erfaringer, men indenfor forhandlerbranchen siger man, at Toshiba er kongen af bærbare (bekræftes herfra), derefter kommer så IBM og derefter igen HP/Compaq og de andre...




Jeg har personligt gode erfaringer med Toshiba (den spiller bare uden probs) og også gode erfaringer med Zepto. Zepto er dansk produceret og god ydelse for pengene. Jeg kan ikke anbefale en Fujitsu Siemens, synes sgu ikke den kører så godt som Zeptoen...




Mange sværger til IBM som længe har ligget i toppen af bærbare. Hos Nokia er det dog netop IBM de har størst problemer med, så som jeg nævnte før så er der altid delte meninger...




Generelt vil jeg sige, at til dit behov behøver du ikke give mere end ca. 12.000 kr. inkl. moms for en god bærbar. Gå efter Zepto, Asus el.lign. da du her får meget ydelse i forhold til prisen og sørg for at købe en Centrino processor! På en bærbar er batterilevetid vigtigt, selvom der står 5 timers batterilevetid, så vil det i praksis sige omkring 3 timers aktivt brug, så køb ikke en bærbar med under 4 timers max. batterilevetid, det vil du fortryde !




Til dig kan jeg kun sige én ting: læs på lektien. Toshiba er langt fra de bedste bærbare. IBM går nemlig lige præcis for at være de bedste bærbare, hvilket de sjovt nok også er (det er f.eks. ikke for sjov at langt de fleste på Aalborg Universitets computer afdeling benytter dem eller at TDC har IBM laptops i alle deres biler). Folk der ved hvad kvalitet betyder, og vil sige, køber IBM.

Du snakker om ydelse i forhold til pengene. Ydelse er ikke alt indenfor den bærbare verden, desværre. Denne uvidenhed smitter også af på det at kalde Centrino for en CPU.

IBM koster mere, men man får også fuld værdi for hver en krone og øre.
Tilmeldt 12. Apr 05
Indlæg ialt: 254
Skrevet kl. 00:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Christian du bør kende folk og deres kundskaber bedre før du kalder dem uvidende...
 
Toshiba og IBM er de bedste bærbare på markedet - wether you like it or not. At du personligt ikke har de store erfaringer med Toshiba, gør det jo ikke til en ringere maskine. Du har ganske ret i, at IBM laver god kvalitet, men som så meget andet, er der ikke en entydig vurdering af bærbare, da vi alle har forskellige præferencer.
 
Mht. Centrino så har du da ganske ret, men som tidligere underviser ved jeg, at det gælder om at tale "kundens" sprog. Dvs. det nytter ikke at komme med en længere teknisk forklaring på centrinoteknologien, når spørgeren ikke har den store tekniske forståelse ! Det gælder blot om at påpege pointen og basisgrundlaget for Centrinoteknologien, nemlig øget batterilevetid...
 
Fra Horsens
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 626
Skrevet kl. 06:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Dato: 10/23/2005 10:21:10 PM Forfatter: Christian Birch 
hvilket de sjovt nok også er (det er f.eks. ikke for sjov at langt de fleste på Aalborg Universitets computer afdeling benytter dem eller at TDC har IBM laptops i alle deres biler).

Ja og Microsoft bruger Toshiba....hvad siger det....ikke andet en at de har fundet den bærbar der bedst passer til deres behov.

Alt om både i Danmark

Fra Horsens
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 626
Skrevet kl. 06:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Alt om både i Danmark

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 07:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg må også ærligt erkende at jeg synes at det er at gå overs stregen at kalde folk uvidende på det grundlag - i det hele taget synes jeg det var et udtryk vi slet ikke har behov for her i debatten.

De fleste forhandlere samt kunder omtaler Centrino som en processor, så jeg er enig med Olin i at det er sikrest at kalde processoren for en Centrino, selvom Intel har forsøgt at understrege at det ikke blot er en processor.
At TDC og Ålborg universitet benytter IBM siger ikke nødvendigvis det er bedst - hvorfor er der så andre store firmaer der benytter de andre mærker? :)

Der skal være plads til holdninger, naturligvis, og at du mener at IBM er det bedste og at de andre ikke alle er værd at købe er i orden, derfor mener jeg dog fortsat at der skal være plads til andre folk og deres meninger samt erfaringer. Jeg har ligesom D-Fens en bærbar i Asus M6-serien som jeg har haft siden august sidste år, og det med den absolut største tilfredshed.
Fra 6920 Videbæk
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 904
Fra  EDZO Skrevet kl. 15:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 10/17/2005 11:12:50 PM Forfatter: Paul Sørensen

Her er jeg så af en ganske anden opfattelse. Der er betydelige penge at spare, ved at ringe ind og snakke godt med sælger, fremfor bare at bestille fra nettet. ;)

Det er også min erfaring. Ved at ringe ind og snakke med en sælger, fik jeg et afslag på næsten 2.500 kr. på en filserver, blot ved at fortælle at jeg også så på servere hos andre forhandlere.
 
De er også til at handle med mht. forsendelsen, der er på 700 kr. Jeg prøvede at prige dem for at få dem til at levere serveren gratis, hvilket de ikke kunne, men jeg fik dog en printer med i købet hvis jeg selv betalte forsendelsen.

EDZO - Håndlavede accessories til mænd, som butterflies, bælter og hatte.

Tilmeldt 15. Sep 05
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 17:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har indtil for nyligt fungeret som IT-Indkøber i en stor dansk virksomhed og har årligt indkøbt 100+ bærbare.

Der er super meget religion i det her emne, det kan man også se på alle de replys. Jeg vil umiddelbart sige at man ikke går galt i byen med en IBM TP eller en Dell Latitude. Jeg har haft 1 IBM og 3 Dell de seneste par år og jeg har absolut ingen ting at klage over. Jeg har også et godt indtryk af Toshiba''s ry, uden selv at have stiftet erfaring med dem.
 
Hvad angår Acer så mener jeg stadigvæk de er skridt bagefter ovenstående. Helt sikkert det samme med Zepto. Men ting skal også holdes op i forhold til pris og formål, og så kan de måske godt gå hen og være et ok køb.
 
IBM og Dells fokus er mere på længden af produktet livscyklus (end-of-life) end på at absolut have de nyeste komponenter, og det er vigtigt når man køber i størrere mængder, en ting er indkøbspris - man bliver nød til at tage højde for TCO''en. Men igen, så længe du skal købe én er det ikke så vigtigt igen. Når man køber volume, så er Dell og IBM faktisk i samme prisleje som Acer og Zepto.
 
Hvad angår rabatter, så kan det altid betale sig at snakke med folk. Når de ikke kan gøre noget ved prisen, kan du altid snakke mere ram, større processor, større harddisk osv. De er som regel villige nok :-)
 
Michael
Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 21:06
Hvor mange stjerner giver du? :
  Jeg har det lidt sådan at valg af mærke af bærbar er lidt a-la smag kontra behov.
 
I tidernes morgen sværgede jeg til Apple''s PowerBooks. Super maskiner - fedt design. Men med tiden fik jeg mere og mere brug for at kunne afvikle Windows-baserede værktøjer og vel og mærke ikke i et simuleret miljø på min Mac - så det krævede til sidst en Intel-baseret bærbar.
 
Mine PowerBooks har ikke været båret så meget rundt i den tid jeg har haft dem, men de har de nået at få et par knubs - hvilket de ikke var særligt tolerante over for. Fejl på disken var en klassisk ting, ligesom hængslerne i skærmen let knak og kabinettet kunne finde på at få flænger af uheldige stød. Hvordan Apple''s nuværende bærbare er rent holdbarhedsmæssigt ved jeg ikke, da tiden ændre sig ligesom behov og arbejdsmønstre. Så igennem de sidste 5 år har min trofaste følgesvend været en IBM - simpelthen fordi jeg altid har den med mig og den derfor oplever lidt af hvert. Den model jeg har nu er en R51 som jeg absolut er glad for - super maskine til en meget god pris. Den er dog så ny at den endnu ikke har haft nogle "oplevelser". Men min tidligere T30 og T23 har begge været udsat for lidt af hvert. Det vildeste var min T23 som jeg præsterede at tabe (imens den kørte og skærmen var klappet op) imens jeg gik med den. Den tippede simpelthen ud af min hånd og landede direkte på siden på et betongulv. Dér troede jeg vitterligt at den var død og alle krystallerne ville ligge i den ene ende af skærmen - men nej. Intet var sket andet end et skrabemærke i den ene hjørne. En efterfølgende checkdisk viste heller ingen fejl.
 
Hvis jeg havde gjort det med en af mine tidligere PowerBooks, så havde kabinettet været spredt ud over det meste af betongulvet.... Men dengang jeg havde PowerBooks, der havde jeg heller ikke så meget brug for at slæbe dem med mig - så det var nok heller aldrig sket på det tidspunkt alligevel.
 
/Jesper
www.MediaMouse.dk     jesper snabelA mediamouse.dk
 
 
Tilmeldt 10. Oct 05
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 15:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Imponerende med saa mange svar. Jeg naede ikke at faa koebt mig en laptop i Danmark, og det er ogsaa helt fint, for der er op til 30-35% at spare ved at koebe en laptop i en spansk butik.

Jeg er dog naaet frem til at jeg skal gaa efter IBM, Toshiba eller en HP....maaske endda give et kald til Dell hernede i Spanien.
 
HD minimum 7200 rpm, processor 1,4 eller 2,1 GHz
1 GB Ram, grafikkort 64 MB
Traadloest netvaerk
Batteri med minimum 5 timers levetid
Haardfoer casing, og et tastatur der ikke er for bambusagtigt at roere ved.
 
Fantastisk, jeg gaar paa indkoeb. TAK!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Side 3 ud af 3 (29 indlæg)