Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Köb af Laptop i KBH omraadet

Side 2 ud af 3 (29 indlæg)
Tilmeldt 11. Jul 05
Indlæg ialt: 456
Fra  PACK2 Skrevet kl. 22:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Til Onuba og andre

Vær meget opmærksom på at hvis du køber en computer hos Dell, så er prisen ikke den samme hvis du ringer ind som hvis du bestiller via nettet, og mine erfaringer med Dell´s sælgere er absolut ikke god. Produktet er godt, men bestile det endelig via hjemmesiden og ikke over telefonen. 

Tilmeldt 27. Mar 05
Indlæg ialt: 295
Skrevet kl. 23:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Vær meget opmærksom på at hvis du køber en computer hos Dell, så er prisen ikke den samme hvis du ringer ind som hvis du bestiller via nettet, og mine erfaringer med Dell´s sælgere er absolut ikke god. Produktet er godt, men bestile det endelig via hjemmesiden og ikke over telefonen. 

Hilsen

Christian Hoffmeyer


Her er jeg så af en ganske anden opfattelse.
Der er betydelige penge at spare, ved at ringe ind og snakke godt med sælger, fremfor bare at bestille fra nettet. ;)

Fra Horsens
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 626
Skrevet kl. 06:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 10/17/2005 11:12:50 PM Forfatter: Paul Sørensen

Her er jeg så af en ganske anden opfattelse. Der er betydelige penge at spare, ved at ringe ind og snakke godt med sælger, fremfor bare at bestille fra nettet. ;)

Det er også min erfaring.

Alt om både i Danmark

Tilmeldt 11. Jul 05
Indlæg ialt: 456
Fra  PACK2 Skrevet kl. 08:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Ser ud til at jeg har været uheldig med sælgersnak hos Dell, jeg ringede ind og bestilte en maskine, som var på tilbud hos Dell i foråret, og fik også en mundtlig bekræftelse på at prisen var den samme, men da varen og fakturaen kom, var ram indholdet og prisen en anden,  jeg fik så at vide at det tilbud kun var gældende ved bestilling via nettet, "fordi at da jeg ringede ind fik jeg mere service end hvis jeg havde bestilt via hjemmesiden" Det latterlige var at jeg kun havde ringet ind fordi deres bestillings del på webben var midlertidigt nede. Det hele endte så i en lang rodet sag, hvor jeg blev delvis kompenseret for prisen og manglen på varen (ram).
Tilmeldt 27. Mar 05
Indlæg ialt: 295
Skrevet kl. 11:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Er der rabat på online-bestilling, siger du blot i telefonen du vil have denne rabat ;)
Efter prisen er aftalt med sælger, sender han da et tilbud pr. mail man skal acceptere,
for derefter at bestille varen.
Tilmeldt 16. Jun 05
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 15:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 10/17/2005 2:00:55 PM
Forfatter: Onuba


Tror du 510''eren opfylder mine ovenstaaende krav? Saavidt jeg forstaar, kan det af og til ogsaa lade sig goere, at faa computeren sendt direkte fra Dells rodcktions faciliteter ( Dublin) til Spanien, uden at skulle betale de 1700 kroner ekstra i luftfragt?




Jeg sidder selv med en Dell D510, dog med en Centrino CPU, tag endelig en Centrino fremfor en Celeron..

Jeg må sige, min laptop kører virkelig bare som den skal. Jeg har ikke haft nogle problemer med den endnu :-)
Den dækker også mine behov, da den trækker OK samt den har en forholdsvis lang batterilevetid.
Tilmeldt 21. Jun 05
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 16:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jens, her er lige mine 25øre.

Du skal have en Centrino processor, der er absolut et must på en bærbar nu om dage. = hurtigere maskine+længere batteri levetid+mindre vægt.
Vær gavmild mod dig selv hvad angår harddisk, her tænker jeg ikke på hvor mange Gigabyte (GB) den er på en 40 eller 60 bør være rigeligt til dit forbrug de næste 3-4 år (til den tid er hele maskinen alligevel forældet) Men det er vigtigt hvor mange RPMs den har og her skal du vælge en HD som minimum er 7200rpm, da det pt. er alle bærbares svage punkt.
 
Du skal ikke hænge dig så meget i om din prosessor hedder 1.4 eller 2.1Ghz da det forbrug du beskriver sagtens kan klares af en 1.4, men som med alt det andet jo større jo bedre :-)
Jeg vil mene at du skal have minimum 1GB ram, til gengæld kan du sagtens klare dig med et "lille" grafik kort på 64mb
Noget du sikkert også vil blive glad for i længden, er trådløst netværk, så vær sikker på at maskinen har sådan et netkort.
 
Personligt har jeg selv en Zepto maskine, som jeg har haft i ca. 1½år den har virket perfekt fra dag 1 og er virkelig blevet arbejdet igennem, blandt andet har jeg ca. 50 onloine døgn i et 3D rollespil kaldet Everquest 2 og det kræver sgu sin maskine!
 
God fornøjelse med dit køb, det er altid skønt at bruge penge
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 20:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg kender flere der har meget gode erfaringer med zepto, bla. en tidl. hardwaretester. Jeg har ikke selv prøvet den, men køber helt sikkert der når min egen skal skiftes.
Tilmeldt 12. Apr 05
Indlæg ialt: 254
Skrevet kl. 00:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Der er selvfølgelig altid folk der er uenige og har andre erfaringer, men indenfor forhandlerbranchen siger man, at Toshiba er kongen af bærbare (bekræftes herfra), derefter kommer så IBM og derefter igen HP/Compaq og de andre...
 
Jeg har personligt gode erfaringer med Toshiba (den spiller bare uden probs) og også gode erfaringer med Zepto. Zepto er dansk produceret og god ydelse for pengene. Jeg kan ikke anbefale en Fujitsu Siemens, synes sgu ikke den kører så godt som Zeptoen...
 
Mange sværger til IBM som længe har ligget i toppen af bærbare. Hos Nokia er det dog netop IBM de har størst problemer med, så som jeg nævnte før så er der altid delte meninger...
 
Generelt vil jeg sige, at til dit behov behøver du ikke give mere end ca. 12.000 kr. inkl. moms for en god bærbar. Gå efter Zepto, Asus el.lign. da du her får meget ydelse i forhold til prisen og sørg for at købe en Centrino processor! På en bærbar er batterilevetid vigtigt, selvom der står 5 timers batterilevetid, så vil det i praksis sige omkring 3 timers aktivt brug, så køb ikke en bærbar med under 4 timers max. batterilevetid, det vil du fortryde !
 
Fra Aalborg
Tilmeldt 21. Oct 05
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 22:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Nu sidder alle og snakker om "Centrino CPU". Centrino er ikke en CPU, men et chipset (915 eller 855) som skal bestå af en Intel Pentium M (Mobile) processor samt et netværkskort fra Intel der understøtter alle 3 WiFi standarder (a, b og g).

Om du får en Centrino bærbar eller ej, er sådan set ligegyldigt så længe du får Pentium-M processoren. Gå derfor efter en bærbar med enten Centrino chipset eller en Pentium-M processor på omkring 1.4-1.7ghz og, efter dit behov, 512-768mb ram. Grafikkort er for dit vedkommende ligegyldigt (du skal heller ikke have en bærbar hvis det er vigtigt, bærbare er ikke lavet til spil).

Anyway, så vil jeg KUN anbefale at købe IBM. De er perfekte til forretning og sjovt nok står IBM for International Business Machines. De kan holde til, mere eller mindre, alt.

Mange tænker ikke over at det hos en bærbar IKKE kun er hardware specifikationer man skal se efter. Man skal nemlig også i høj grad tænke over hvordan de er designet og om de er behagelige at arbejde med (det er altså ikke stationære vi snakker om). Det er under dette punkt at IBM vinder stort, f.eks. med deres tastatur (man sammenligner andre bærbare med dette), deres aktive harddisk beskyttelse (der måles hele tiden G-påvirkningen af harddisken, så ingen data mistes, hvis den tabes), super byggekvalitet og en helt helt masse andre ting som man opdager hen af vejen og gør en IBM til hvad en IBM nu engang er.

Hvis du vil have en billig IBM, så tjek www.laptops.dk - der er også dag-til-dag levering, så det skulle gerne kunne overholde din tidsfrist.

Du er sikkert i tvivl om hvilken IBM du skal vælge og her vil jeg kort forklare modellerne for dig (der er tusindvis af andre modeller, men de tre nuværende):

R: Den større og billige model, ofte brugt som desktop replacement
T: Det bedste valg mellem ydelse og portabilitet. Har selv en T42, som jeg er utroligt glad for. Folk kalder den luksus-modellen, da den endnu bedre byggekvalitet starter fra denne serie af.
X: Den ultra lille serie af bærbare - de fåes ikke mindre.
Z: Har alle widescreen og er produceret af Lenovo (som "lige" har opkøbt IBMs computerafdeling)

EDIT: Så vil jeg lige fortælle hvorfor man ikke skal købe Zepto, Acer, Asus og hvad man ellers kunne dumme sig med: de bruger simpelthen ikke nok penge på udviklingen af computeren, men tænker kun hardwaremæssigt (som beskrevet, de tænker kun på den ene del).

De køber et ultra-billigt "chinese-made" case (kabinet, eller hvad man vil kalde det) og stopper en masse indmad i som sælger godt hos spil-liderlige folk - og andre der generelt bare tror en god bærbar = gode hardware specifikationer.
Side 2 ud af 3 (29 indlæg)