Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Personlig Konkurs, kan jeg flytte til udlandet?

Side 4 ud af 6 (51 indlæg)
Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 09:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Tonny og Cawi StarStarStarStarStar

Fra Randers
Tilmeldt 9. Apr 10
Indlæg ialt: 114
Skrevet kl. 09:18

Havde jeg været lidt hurtigere ville jeg have understreget netop det samme som Cawi. Well said :)

Der burde ingen tvivl være om at trådstarter er fuldt ud bevidst om at gælden stadig er der selvom han rejser væk for en tid, og at han ikke ønsker at rejse for at flygte.

Full-service webburea: WebPilots.dk

Fra København
Tilmeldt 17. Jun 09
Indlæg ialt: 179
Skrevet kl. 09:23

jeg har hørt du bare kan flytte til amerika og droppe det danske statsborgerskab.. så vupti er du ude af gælden og har chancen for at starte op på en frisk..

kan godt være det er lidt umoralsk, men det er heller ikke sjovt at have 2,8 mil. hængende over sig som man nærmest aldrig bliver færdig med at betale..

mvh. Tim

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:29

Tim Krupsdahl:

jeg har hørt du bare kan flytte til amerika og droppe det danske statsborgerskab.. så vupti er du ude af gælden og har chancen for at starte op på en frisk..

kan godt være det er lidt umoralsk, men det er heller ikke sjovt at have 2,8 mil. hængende over sig som man nærmest aldrig bliver færdig med at betale..

mvh. Tim

Desværre tror jeg ikke det er helt så nemt!

For det første bliver det meget svært at få et amerikansk statsborgerskab med den gæld i bagagen ligesom det absolut ikke er sikkert, at gælden forsvinder på denne måde, tværtimod.

For det andet skal man også kunne dokumentere en formue og indkomst, som gør en i stand til at kunne varetage sine egne forhold.

Så det tror jeg ikke er nogen løsning.

Hilsen

Tonny

Tilmeldt 28. Mar 07
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 11:16

Hej.

Hold da op hvor kom der lige nogle svar mens jeg var væk.

Tak for alle de gode og hjælpelige svar.

Jeg vil gerne pointerer (som nogle af jer også har gjort) at jeg ikke på NOGEN måde er ude på at stikke af, men bare prøve noget andet i mit liv. Jeg ønsker da helt klar at jeg kunne betale alt tilbage og slippe for alt det her med at søge gældssanering ect, men at kunne smide noget hver måned til alle kreditorene for at afbetale 2.8 mill er meget svært, når man har familie med 2 børn.

Så hvis jeg vandt i lotto i morgen var det første jeg gjorde at betale alle pengene til dem der har nogle tilgode, og så kunne jeg se om der var noget til mig bagefter.. Hellere alt til dem, og intet til mig og så komme ud af det skidt.

Rejsen til NZ vil være for at komme ned og arbejde. Måske at jeg kan tjene mere end i DK, men det er nu ikke planen. Bare at prøve noget inden at ungerne skal starte i skole, og så komme hjem og få styr på tingene. Og når nu at rejsen er betalt... Hvorfår så ikke prøve det!!!

Igen tak for alle de gode svar.

Med håb om en fantastisk dag

MSB

MSB
Tilmeldt 28. Mar 07
Skrevet kl. 13:12

Så kommer der lige et tillægs spørgsmål. :-)

Ifm SKAT som allerede trækker penge fra mig (5%) vil de selvfølgelig ikke kunne trække noget da jeg ikke vil have en indkomst men jeg er afsted.

Jeg har på ingen måde noget imod at ringe til dem og spørge dem til råds, men måske at nogle af jer har et par gode råd... Jeg har prøvet at snakke med skat før men inden at jeg fandt den rigtige var de gået "3 år" og en sommer, og så skulle jeg alligevel vente på at den påglædende fandt ud af hvad der var rigtig og forkert.

Der er nogle af jer der har skrevet at gælden bare bliver stående til man kommer hjem, men igen jeg har heller ikke lyst til at komme hjem og blive "anholdt" fordi at jeg ikke har betalt noget til skat...

MSB

MSB
Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 13:35
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

MB:
Ifm SKAT som allerede trækker penge fra mig (5%) vil de selvfølgelig ikke kunne trække noget da jeg ikke vil have en indkomst men jeg er afsted.

Præcis og derfor vil de fra din nuværende arbejdsgiver få besked på, at der ikke betales da dit ansættelsesforhold er ophørt.

MB:
Jeg har på ingen måde noget imod at ringe til dem og spørge dem til råds, men måske at nogle af jer har et par gode råd... Jeg har prøvet at snakke med skat før men inden at jeg fandt den rigtige var de gået "3 år" og en sommer, og så skulle jeg alligevel vente på at den påglædende fandt ud af hvad der var rigtig og forkert.

Hehe meget sødt, men skal du nok ikke gøre, ingen grund til at invitere ulven, det skal ikke opfattes som forsøg på snyd, men hvis du har penge nu, så tager de dem. Hvis du vil være på forkant og kan betale et eller andet, så kan du ringe til dem og sige at du nu er arbejdsløs, og derfor ikke har mulighed for at betale noget indtil videre. Du kan så vise din gode vilje og sige du vil indbetale f.eks. 500 per måned indtil du kommer ovenpå igen eller lignende.

MB:
Der er nogle af jer der har skrevet at gælden bare bliver stående til man kommer hjem, men igen jeg har heller ikke lyst til at komme hjem og blive "anholdt" fordi at jeg ikke har betalt noget til skat...

Det gør de heller ikke, men du må naturligvis ikke få sociale ydelser mens du er væk, for så klapper fælden. Læs Mikkel DeMib´s indlæg, længere er den ikke.

God tur.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 13:50

BZR:

Nej, men helt ærligt.. Mit indlæg var aldeles on topic. Skal du sidde her og sige, at dine svar altid forholder sig helt og aldeles til det spørgsmål, trådstarter stiller? Uden jeg gider læse alle dine indlæg igennem, så tror jeg ikke det er tilfældet.

Med hensyn til dit eksempel, så er jeg helt med på hvor hård en personlig konkurs er. Men den der med, at trådstarter bedst kommer videre ved at glemme alt om gælden og pakke sydfrugterne - den forklaring giver jeg ikke meget for. Jeg mener trådstarter kommer videre ved at stå konfrontere sin fortid og acceptere det økonomiske ansvar, som han tidligere er blevet betroet. Derefter kan han gøre som han vil, en gæld på 3 millioner forsvinder ikke hurtigt alligevel. Sålænge han overholder sine afdrag.

Jeg holder fast i, at hvis DU havde lånt mig 2.8 mio. kr., og jeg bare ville rejse væk og starte på en frisk, så havde diskussionen taget en helt anden drejning.

Øøøhhh jeg sidder ik og leger dommer eller moral i en sag, hvor det eneste jeg kender er de linier, som står i starten...
Mit indlæg var ingen opfordring til at glemme gælden eller tørre den af på andre, men blot en måde, hvorpå trådstarter havde mulighed for, at få lidt frisk luft under vingerne, og evt få muligheden for en ny start i livet.
Gælden bliver ik mindre af at han sidder i DK og surmuler, og derfor kan jeg ærlig talt ik se det forkerte i det...
Hva nu hvis en New Zealand tur ender ud i et million eventyr, og han kan betale alle ud? Skal alle kreditorer så sidde og surmule over, at han og familien prøvede at starte et nyt liv, med nye omgivelser, i et nyt land? Eller skal de moralsk bare sidde i samme sted indtil de stiller træskoene?

Som kreditor må man også tage sit ansvar!!!!!!! Det er jo heller ik kun låntager, som har et ansvar... Kreditor har selv lånt pengene ud, og kendt til risikoen, og derfor hjælper det sku ik og tude over spildt mælk, når det går galt!!! Og var det endt med en succes, så havde kreditorerne jo også som de første, nydt godt af denne!

Og stop så med at sige, at jeg opfordre til, at man smutter fra gælden!!! Jeg har blot fortalt, hvordan man kan få en ny start intet andet... Gælden forældes jo ik, hvis kreditorerne blot gør deres del af arbejdet!

Tilmeldt 28. Mar 07
Skrevet kl. 14:10

Hej Lagersalg.

Tak for dit svar..

Nu er jeg ikke typen der tager imod sociale ydelser... :-) så det bliver nok ikke et problem... :-)

MSB

MSB
Tilmeldt 23. Apr 10
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 16:36

Kære MB

Til at starte med vil jeg sige det er flot du tænker på dine kreditorer, og og understreger du ikke vil løbe fra dine forpligtelser, det kræver sin mand. Så hatten af for det.

Der er mange der ikke ville kunne klare det pres der må være på dine skuldre, det er hårdt både personligt og for hele familien, og at i stadig er en familie, og du virker til at "fungere" er for mig et tydeligt tegn på, at i er stærke sammen.

Du erkender du har begået nogle fejl, og de har kostet dyrt. Du har ikke en chance for at betale 2,8 mil. tilbage. Så dine kreditorer har ikke noget at komme efter, de får mere ud af at lade dig få lidt fred, så du kan opbygge et "nyt" liv. For kun på den måde kan de få lidt tilbage.

Jeg kan ikke forestille mig noget bedre for dig, og hele familien end at flytte til NZ. I skal væk fra de problemer der hænger over jer her.

Riv de næste 6/12 måneder ud af kalenderen, og brug dem på at "pleje" jer selv

Og kom så tilbage og få tingene på "plads", det er supergodt du er begyndt på ansøgningen til gældssanering. Det er et stort skridt i den rigtige retning.

Held og lykke fremover.

Side 4 ud af 6 (51 indlæg)